Hoe kan ik zien welke kaart(delen) er in me GPS staan?

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 mei 2008 23:15

Met mapsource heb je de mogelijkheid om additionele kaarten naar je zumo/nuvi te sturen. Maar wat staat er nu reeds op? Die informatie kun je ophalen vanaf je GPS als er een gmapsupp.img op staat. Standaard bestaat die niet, maar door even hernoemen van de gmapprom.img is het vrij eenvoudig om te zien welke kaartdelen er voorgeladen zijn.

In de folder ZUMO:\Garmin of NUVI:\Garmin

Lezen welke kaarten er in je GPS staan:
- sluit zumo aan je pc aan
- hernoem de gmapprom.img naar gmapsupp.img
- open mapsource en haal gegevens op vanuit de gps vink aan dat je de kaart(info) wilt ontvangen
- kijk in Mapsource welke kaarten er nu geladen zijn in het kaarten tabblad.
- check de namen.
- sla deze selectie op als Mapsource bestand, zodat je de volgende keer het snel bij de hand hebt (of als backup van wat er in je toestel zit).
- hierna de gmapsupp.img weer gmapprom.img noemen

Je hebt nu niets veranderd, maar weet wel exact welke kaartdelen er in de zumo zitten. En mogelijk of er een GB deeltje bij zit.

Indien je de kaarten wilt aanpassen:
- maak backup van je gmapprom.img op je PC
- verwijder de gmapprom.img uit je zumo
- Selecteer de gewenste kaarten in Mapsource en let op de maximale totale grote van de kaarten (links onderin op tabblad kaarten.
- verzenden naar zumo
- gmapsupp.img hernoemen naar gmapprom.img
- Testen en kijken of de kaarten juiste worden herkend. (ook via Instellingen -> Kaart -> Over)
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”