Hoe groot mag het SD kaartje zijn in de zümo/nüvi?

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 mei 2008 22:50

SD kaartjes mogen tot 4 Gb groot zijn en SDHC kaartjes tot 32Gb. Pas voor SD(HC) formaten boven de 4Gb is SDHC verplicht.

De kaartjes zijn normaal zo geformateerd:
Tot 2Gb is het FAT en normaal
Tot 4Gb is het FAT32 en normaal
Tot 32Gb is het FAT32 en SDHC

SDHC (SD High-Capacity) is de nieuwe generatie SD kaarten (versie 2.0). Geformatteerd in FAT32 kunnen SDHC kaarten een maximum capaciteit bereiken van 32GB en kunnen ze voldoen aan de hoge capaciteits eisen van de nieuwste SDHC apparaten zoals de Casio Exilim Z1000/Z600/S600 camera’s, Panasonic DMC-L1 camera en Panasonic SDR-S200 digital video camera. Nu kunt u eindelijk genieten van een high-quality digitaal leven door al uw MP3 bestanden, hoge-resolutie foto’s en videoclips op uw SDHC kaart met hoge capaciteit op te slaan.

SDHC kaarten zijn alleen compatibel met apparaten die de SDHC standaard ondersteunen (te herkennen aan het speciale SDHC logo). SDHC kaarten zijn niet compatibel met apparaten die alleen normale SD kaarten ondersteunen. Controleer vóórdat u een SDHC kaart aanschaft dus altijd of uw apparaat deze nieuwe SD standaard accepteert.

Let wel dat als je de kaartjes rechtstreeks in een kaartlezer in je PC stopt, deze lezer ook het kaart formaat ondersteunt. Een oudere lezer zou best eens problemen met een 4 Gb kaartje kunnen hebben en via de zümo werkt het dan wel.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Dippstick

Berichtdoor Dippstick » 18 apr 2010 21:01

wie kan me vertellen hoe groot de sd kaart kan zijn in een zumo 660
ik heb een 4gb kaart geprobeerd maar dat was een sdhc kaart en die werkt niet wel een normaal 2gb sd kaartje
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 18 apr 2010 21:21

Niet elk kaartje werkt goed.

Ik heb een Sandisk 8Gb microSDHC kaartje in mijn Zumo660 en een Sandisk 8Gb SDHC in de Zumo550 en die werken prima.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Dippstick

Berichtdoor Dippstick » 19 apr 2010 20:09

Marco schreef:Niet elk kaartje werkt goed.

Ik heb een Sandisk 8Gb microSDHC kaartje in mijn Zumo660 en een Sandisk 8Gb SDHC in de Zumo550 en die werken prima.

ik hevb nu een scandisk maar die werkt dus niet een ander merk proberen misschien
Belrpr

Berichtdoor Belrpr » 12 okt 2013 16:52

Ik heb een 16Gb SDHC kaartje en dit werkt in de GPS.
Want ik kan de foto's op het kaartje bekijken.

Maar als ik een kaart update wil uitvoeren krijg ik niet de optie om dit op het sd kaartje te plaatsen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 okt 2013 17:09

Kijk eerst naar de snelheid van het kaartje, is dat een class 8 of hoger? Dan kan dat een probleem zijn.

Kaartjes van Class 4 zijn prima voor de zumo's.

Maar mogelijk dat er een schijfletter conflict is op de Windows PC, soms wil een netwerkschijf een fysieke schijf verbergen, en dan dient er met de schijfletters te worden gewisseld.

Wijs met de muis naar de Computer (icoon wat de computer vertegenwoordigd) in de verkenner of op de desktop, druk de rechtermuisknop in en in het menu wat verschijnt nu op Beheren klikken.
Kier bij Opslag voor Schijfbeheer en ga opzoek naar de schijven (met aangesloten zumo). Via rechtermuisknop op een schij zijn instellingen zoals de schijfletters te veranderen. Doe dit niet zomaar voor een C of D harddisk, dan verniel je de boel.
Door goed naar de grootte van een schijf te kijken kun je meestal vrij snel achterhalen welke het betreft.

Het kan ook zijn dat WIndows geen lege schijven laat zien, Wat zegt het programma JaVaWa Device Manager als je die gebruikt met aangesloten zumo?

(welk model zumo?)
Marco.

.
Belrpr

Berichtdoor Belrpr » 12 okt 2013 17:26

Het gaat om een zumo 660.
Ik zou de class moeten nakijken maar ik dacht class 10.

In windows wordt zowel de lokale storage (van de gps zelf) als het sd kaartje weergegeven als je de gps via usb aansluit.

De lokale storage heeft de G: letter en het kaartje H:
Ik kan ook foto's van het sd kaartje openen op de gps.

Kaartje is FAT32 geformateerd.

Bij het installeren van de map krijg ik de melding dat het geheugen vol is.
Ik krijg dan alleen de keuze om een gedeelte van de map te doen. En niet de mogelijkheid om dit op het sd kaartje te doen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 okt 2013 17:53

Probeer een 8Gb kaartje met class4, waarschijnlijk dat het dan beter gaat. Maar ook herstarten van de computer kan helpen, Express heeft nog een soort achtergrond proces wat soms neit goed bijwerkt.

Kijk ook naar de versie van Express, dat zou iets van versie 2.3.14 horen te zijn ondertussen
Marco.

.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”