City Navigator EU NT 2008 - 2 versies!

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Marco
Moderator
Contacteer:

City Navigator EU NT 2008 - 2 versies!

Berichtdoor Marco » 10 jun 2008 21:32

Er zijn 2 versie van City Navigator Europa NT 2008 release in omloop.

Te weten 10.00 en 10.01 En dit zijn voor toestellen wel degelijk 2 verschillende versies en daar kom je achter als je bv een 2820 met 10.01 probeert een route te geven die herberekend is in versie 10.00 Dan krijg je de melding dat kaartmateriaal niet overeenkomt met de route. Identiek aan de melding als het tussen 2 willekeurige kaartmateriaal versie word gegeven.

* Hoe weet je welke versie je hebt? In mapsource in Help menu op Info over Mapsource klikken en dan op de knop Productinfo... klikken. Nu word van alle geladen kaarten de detail informatie getoond.

* Hoe weet je welke versie er in je toestel zit zonder op je PC te kijken? Ik kan het niet vinden. Ik kan het alleen achterhalen door op de PC te kijken.

In de bestanden die ik gezien heb is de gmapprom.img op een 10.00 zumo 300kb kleiner dan de gmapprom.img in een 2820 met versie 10.01. maar of die 300kb het bewijs is van het verschil, dat weet ik niet. met gmaptool zie ik het versienummer 10.0x niet in de gmapprom.img staan.

Naast elkaar installeren op 1 PC gaat niet zomaar werken, misschien met een Windows register hack, maar daar heb ik me verder nog niet in verdiept.

Vragen die ik dan heb zijn:
- Welke DVD's bevatten nog de 10.00 versie en welke de 10.01 versie?
- Wat is het verschil tussen versie 10.00 en 10.01?
- Wat is er gerepareerd met deze versie?
- Hoe kan ik als 10.00 bezitter legitiem updaten naar versie 10.01 met DVD en unlock codes?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 jun 2008 21:39

We hebben beide NT 2008 kaarten en toch herberekenen route?

Dit komt doordat jullie dan 2 verschillende NT 2008 versie hebben, te weten 10.00 of 10.01, zie hierboven.

Oplossing is dat ieder de route herberekend op zijn/haar eigen PC en dan in eigen toestel laad.

Andere oplossing, zorg dat er voldoende tussenpunten in een route staan, zodat de route identiek blijft bij herberekenen bij korte afstand en snelle tijd, de route voldoet dan altijd aan de routeringsinstellingen en laat het toestel de route dan herberekenen.

Let wel op dat in een toestel zoals een 278 of 2820 je ook een schuifje of allerlei wegen voorkeuren kunt instellen. Schuifje zoveel mogelijk in het midden houden en de 2820 voorkeuren zoveel mogelijk gemiddeld.
Dit vooral bij het laden van routes die je bv ontvangt bij het starten van een geregelde toerrit.

Schuifje qua functie gelijk aan het schuifje wat je vind in Mapsource op tabblad Routevoorkeuren. Links is veel voorkeur voor kleine wegen en rechts is voorkeur voor snelwegen
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 jun 2008 13:21

Versie 10.00 heeft bestanden van 31 augustus 2007
Versie 10.01 heeft bestanden van 17 oktober 2007

Kijk naar de datums in de volgende folders op je PC:

C:\Garmin\CNEURO10 = 10.00 versie
C:\Garmin\CNEURONT2008 = 10.01 versie

Bestanden heten zo: 00207370.img de nummers wisselen.

Mijn Update DVD is in ieder geval 10.01, maar die heb ik pas sinds eind mei.
Marco.

.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”