ola luitjes!
Komende zomer ga ik een huttentrektocht door de Oostenrijkse Alpen maken.
Navigeren gaat met kaart en kompas, maar als backup, slecht zicht door mist bijv. én voor de hoogtemeter neem ik een Vista HCX mee.
Tracks van de routes heb al.
Ding heeft alleen nog geen kaart erop. Gelukkig is er van alles gratis te downloaden en dat is meteen het probleem:
Er zijn tientallen kaarten te vinden. Zijn er kaarten die stukken beter zijn dan andere, kaarten om juist te vermijden of komt het allemaal niet zo spits?
Hoor graag jullie ervaringen.
mvg,
Ed
Mededeling / Announcement:
January 30, 2023
Vanwege veranderde interesses, weinig tijd en veel verouderde informatie, zal dit forum stoppen in januari 2024.
Alle informatie wordt dan gewist en accounts verwijderd, er zal geen informatie worden verkocht of overgedragen!
Due to changed interests, lack of time and lot of information which is not relevant anymore, I will stop this forum in January 2024.
All information and accounts will then deleted, no information will be sold or transferred!
January 30, 2023
Vanwege veranderde interesses, weinig tijd en veel verouderde informatie, zal dit forum stoppen in januari 2024.
Alle informatie wordt dan gewist en accounts verwijderd, er zal geen informatie worden verkocht of overgedragen!
Due to changed interests, lack of time and lot of information which is not relevant anymore, I will stop this forum in January 2024.
All information and accounts will then deleted, no information will be sold or transferred!
keuze stress; welke kaart
Een kaart die zo klein mogelijk is in Megabytes. De Vista is een oud beestje en de meeste kaarten van nu bevatten zoveel info dat een Vista het niet goed ermee doet. Navigeren van tracks gaat trouwens prima zonder kaarten, geen probleem. Probeer het maar eens uit.
Marco.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
tnx!
Ik zou op zoek gegaan zijn naar een zo een groot mogelijke kaart.
De Vista HCX werkt met een FAT32 micro-SD kaart; dat zou dus een 4GB kaart zijn geworden.
Ik zal het beperken tot het gebied waar ik daadwerkelijk ben.
Ik zou op zoek gegaan zijn naar een zo een groot mogelijke kaart.
De Vista HCX werkt met een FAT32 micro-SD kaart; dat zou dus een 4GB kaart zijn geworden.
Ik zal het beperken tot het gebied waar ik daadwerkelijk ben.
Terug naar “GPS en Kaart advies”