Mededeling / Announcement:
January 30, 2023

Vanwege veranderde interesses, weinig tijd en veel verouderde informatie, zal dit forum stoppen in januari 2024.
Alle informatie wordt dan gewist en accounts verwijderd, er zal geen informatie worden verkocht of overgedragen!

Due to changed interests, lack of time and lot of information which is not relevant anymore, I will stop this forum in January 2024.
All information and accounts will then deleted, no information will be sold or transferred!

JaVaWa Device Manager - een kaart virtualiseren - Mac

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 20 mei 2013 19:51

Virtualiseren van een kaart op microSD kaart:
Nu kunnen we de virtualisatie van een kaart uitvoeren die in een GPS of op een microSD kaart staat. Als voorbeeld gebruiken we de Garmin BeNeLux CycleMap, deze wordt alleen op microSD geleverd.

Mac
* De verse disk is niet zichtbaar in JDM! (hoort zo).
* Stop de microSD kaart in de converter en die weer in de SD-kaartlezer en die weer in de computer.
* Laat JDM zoeken naar disks.
* De microSD met de naam Garmin wordt gevonden en we klikken op de Visualiseerknop en doorlopen de stappen:

Afbeelding

* Hierna de originele Garmin BeNeLux kaart verwijderen uit de computer:
Afbeelding

En we zijn klaar!
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
circarevert

Berichtdoor circarevert » 06 mei 2019 14:54

Op Garmin Etrex30x met Garmin Express nieuwe update gedaan met installatie van nieuwe kaarten. In eerste instantie op een 4GB SD-kaart maar dan bleef de installatie hangen en zelfs naar meerdere pogingen en lange duur geen voltooiing. Met een 32GB kaart is uiteindelijk de installatie wel gelukt.

Gezien de grote van de bestanden zocht ik voor Basecamp een virtueleGarmin. Bij virtualiseer in JDM kan ik alleen geen bestemming aangeven.

Verder loopt mijn Garmin steeds vast met de kaarten geïnstalleerd en schakelt uit als ik ga inzoomen.

Ik heb verschillende procedures geprobeerd en mogelijk wat over het hoofd gezien. Hoe kan ik beide problemen oplossen.
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-05-06 om 14.06.09.png
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 mei 2019 15:33

Heb je een virtuele disk aangemaakt? Dat is een aparte procedure die JDM niet voor je doet.

Lees dit draadje door, dan kom je het antwoord vanzelf tegen: viewtopic.php?f=33&t=918

Over het vastlopen, staat de basis kaart wel erin en aan? gmapbmap.img
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
circarevert

Berichtdoor circarevert » 07 mei 2019 11:28

Marco schreef:Heb je een virtuele disk aangemaakt? Dat is een aparte procedure die JDM niet voor je doet.

Lees dit draadje door, dan kom je het antwoord vanzelf tegen: viewtopic.php?f=33&t=918

Over het vastlopen, staat de basis kaart wel erin en aan? gmapbmap.img

Heb uiteraard een virtuele disk aangemaakt. Wat je instructie betreft in dat draadje was dat heel duidelijk.
Ik ben ook redelijk goed bekend met JAVAWA en programma's en gebruik zo ook regelmatig.
Met "Maak virtueel toestel_mac" een virtuele disk aangemaakt. Dit programma maakt zelf een mac geformatteerde disk aan.
Deze werd door JDM niet gezien voor bestemming.
Vervolgens met schijfhulpprogramma er een MS-DOS (Fat32) van gemaakt. Maar ook deze werd niet opgemerkt in JDM.

gmapbmap.img staat in de map Garmin op de de Etrex30x en staat aan.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mei 2019 18:26

Ik weet zo niet waarom de virtual disk niet wil werken, handmatig de img files in de \garmin\ folder kopieren is ook een manier.

Qua eTrex, heb je via JDM de prullenbak van OSX ook uitgeschakeld (of gebruik je CleanEject iedere keer bij afkoppelen)?
Marco.

.
circarevert

Berichtdoor circarevert » 07 mei 2019 23:08

Marco schreef:Ik weet zo niet waarom de virtual disk niet wil werken, handmatig de img files in de \garmin\ folder kopieren is ook een manier.

Qua eTrex, heb je via JDM de prullenbak van OSX ook uitgeschakeld (of gebruik je CleanEject iedere keer bij afkoppelen)?

Ga proberen om de bestanden handmatig in de de garmin folder zetten.

Het verwijderen van SD en etrex heb ik soms met JDM en soms met Clean eject gedaan.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 mei 2019 06:51

In extra men7 van JDM zit de mogelijkheid om de prullenbak van elk usb device wat aangesloten is voor altijd uit te zetten. Werkt bv ook voor microSD kaartjes van fototoestellen.
Marco.

.
circarevert

Berichtdoor circarevert » 08 mei 2019 12:06

Marco schreef:In extra men7 van JDM zit de mogelijkheid om de prullenbak van elk usb device wat aangesloten is voor altijd uit te zetten. Werkt bv ook voor microSD kaartjes van fototoestellen.

Bedankt voor deze tip. Dit had ik nog niet ingesteld omdat ik altijd zorg dat bij microSD kaartjes de prullenbak leeg is en met CleanEject wordt verwijdert. Wel makkelijker!

De bestanden handmatig in de virtuele disk zetten is uiteraard ook geen probleem. Verder maakt het voor BaseCamp niet uit of er een virtuele disk in Mac-format of in MS-DOS (Fat32) beschikbaar is. Basecamp leest beiden.

Voor JDM die de optie virtual disk de bestemming niet zag dacht ik opgelost te hebben.
Bij menu item Extra de optie instellingen, controleren op nieuwere versies aangezet en de laatste versie geïnstalleerd. Bij bestemming, een keer, wel de (virtuele) en microSD disks gezien. Maar bij herstart van programma blijft bestemming weer leeg.

De bestanden handmatig in de virtuele disk zetten is uiteraard ook geen probleem. Het maakt voor BaseCamp niet uit of er een virtuele disk in Mac-format of in MS-DOS (Fat32) beschikbaar is. Basecamp leest beiden.

Voor het vastlopen met de nieuwe kaarten op Etrex30x heb ik een JDM rapport op gestuurd.

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”