Mededeling / Announcement:
January 30, 2023

Vanwege veranderde interesses, weinig tijd en veel verouderde informatie, zal dit forum stoppen in januari 2024.
Alle informatie wordt dan gewist en accounts verwijderd, er zal geen informatie worden verkocht of overgedragen!

Due to changed interests, lack of time and lot of information which is not relevant anymore, I will stop this forum in January 2024.
All information and accounts will then deleted, no information will be sold or transferred!

Openfietsmap wordt steeds overschreven

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Martien69

Openfietsmap wordt steeds overschreven

Berichtdoor Martien69 » 21 jun 2020 19:43

Ik heb al meerdere malen een Openfietsmap Lite gedownload en geïnstalleerd. Met JaVaWa GMTK verander ik dan direct de naam en het ID en dat ging tot nu toe altijd goed. Maar vandaag dus niet. Ik had eind vorig jaar een kaart geïnstalleerd van Denemarken en vandaag een van net iets meer dan de Benelux (Benelux Groot), maar nu werkt die van Denemarken niet meer. Ik heb het Family ID van die Benelux Groot kaart gewijzigd van 20011 naar 16003. Toen heb ik Denemarken opnieuw gedownload. Ik kreeg alweer de melding dat dat niet goed zou gaan. Toch maar gedaan en nu werkt die van de Benelux Groot kaart niet meer. Ik weet even niet meer hoe ik dit op moet lossen. De knop Repareren werkte niet. Hij geeft vier bestanden in rood aan:
63440000.mdx, 63440000_mdr.img, 63440000.img en 63440000.tdg
Heeft iemand enig idee wat er misgaat en wat ik moet doen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 jun 2020 07:10

Ik vermoed dat de installaties deels in dezelfde folders zijn terecht gekomen, uitgaande dat u Windows gebruikt.
De kaarten verwijderen van de computer en opnieuw 1 voor 1 installeren en bij installatie ook de locatie waar de kaart wordt geinstaleerd wijzigen, daarna de naam en id in GMTK.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Martien69

Berichtdoor Martien69 » 23 jun 2020 07:35

Helaas, dat is het volgens mij niet. Ik pas altijd de mapnaam aan. Dat ben ik een keer vergeten, maar de map Openfietsmap Lite heb ik gisteren verwijderd en toen heb ik het nog een keer geprobeerd. Ik hoopte inderdaad dat dat het probleem was. Maar ook toen bleef hij zeggen dat er al een Openfietsmap is geïnstalleerd. Ik zal het vanavond weer checken, maar dat lijkt het dus niet te zijn.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 jun 2020 09:58

De oude verwijderen via Windows - configuratie - Programmas.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Martien69

Berichtdoor Martien69 » 23 jun 2020 19:31

Ik heb het verwijderd via Programma's, daar stond inderdaad nog iets. Daarna opnieuw geïnstalleerd, maar nu doet de andere het toch weer niet. Geprobeerd te repareren. Daardoor ging er wel een rode regel weg, maar het .mdx- en .tdb-bestand geven nog steeds een probleem. Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar het lukt me niet. Als ik Openfietsmap Lite daarna via de Programma's verwijder, dan ben ik vervolgens beide kaarten kwijt. Dan staan er nog maar 4 bestanden in de map. Ik heb inmiddels bijna twee uur zitten proberen en steeds als ik de een installeer, vormt de ander een probleem. Hij zegt steeds dat er reeds een Openfietsmap is geïnstalleerd.

Die bestanden in de rode regels hebben bij deze kaarten hetzelfde nummer (63440000). Maar alleen bij deze twee kaarten geeft dat een probleem. Ik heb nog een kaart van de Pacific Coast die dezelfde nummers gebruikt, maar daar ontstaat geen probleem mee volgens JaVaWa GMTK. De andere OFM kaarten die ik heb hebben een ander nummer. Dat is het nummer van het Family ID dat ik eerder had toegekend. Maar nu past hij die bestandsnamen niet meer aan als je het Family ID wijzigt. Weet niet of daar iets van een oorzaak zit?

Heb je nog meer tips misschien?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 jun 2020 20:41

Ik zalf gebruik deze installatie methodes niet meer, maar gebruikt de OSX download bestanden.
Helaas noemen ze die nog steeds OSX Mac bestanden, terwijl ze voor Windows ook heel goed bruikbaar zijn.

- Verwijder alle kaarten die je nu hebt die niet goed werken, via GMTK, maar beter via Start - Configuratie - Programma's.
- Download van de kaarten die je wenst de OSX variant.
- Pak de eerste kaart uit, uit het zip bestand.
- Je krijgt nu een folder die kaartnaam.gmap heet.
- Gebruik GMTK om deze kaart te installeren, door in Extra menu te kiezen voor kaart installeren en dan de kaartnaam.gmap te kiezen om te "installeren" (het is eigenlijk kopiëren naar de C:\ProgramData\Garmin\Maps\ folder).
- Let op, soms staat er een .gmap folder in de .gmap en kies dan de laatste (laatste na alles uitpakken).
- Hierna kaartnaam, foldernaam en PID aanpassen.
- En dan herhalen voor de volgende kaart.

Door deze methode is er geen installatie in windows (geen setup.exe) en wordt er ook niet in het windows register weggeschreven. BaseCamp en MapInstall kunnen deze kaarten prima gebruiken.
Marco.

.
Martien69

Berichtdoor Martien69 » 04 jul 2020 15:05

Marco, heel erg bedankt voor je reactie. Ik had de afgelopen tijd niet de moed om het te proberen. Omdat mijn fietsplan voor Denemarken voor dit jaar in elk geval van de baan is, heb ik besloten om je tekst te bewaren voor een volgende poging (waarschijnlijk in de winter) als ik mijn plannen voor volgend jaar ga voorbereiden. Voor deze vakantie kan ik dan gewoon de kaart die ik heb gedownload gebruiken.

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”