Mededeling / Announcement:
January 30, 2023

Vanwege veranderde interesses, weinig tijd en veel verouderde informatie, zal dit forum stoppen in januari 2024.
Alle informatie wordt dan gewist en accounts verwijderd, er zal geen informatie worden verkocht of overgedragen!

Due to changed interests, lack of time and lot of information which is not relevant anymore, I will stop this forum in January 2024.
All information and accounts will then deleted, no information will be sold or transferred!

Krijg ontgrendelde kaarten niet in 276C

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Mar1tin
Contacteer:

Krijg ontgrendelde kaarten niet in 276C

Berichtdoor Mar1tin » 06 apr 2014 10:00

Probleem waar ik tegenaan loop is het volgende, heb zowel op de laptop (W-8) als op de PC (W-7) het laatste kaartmateriaal (2014-40) geïnstaleerd én ontgrendeld, is ook te zien in Mapsource (kaartproducten beheren) en in My Garmin. Daarin staan zowel m'n 276C alsook de 278 als zijnde voorzien van deze kaarten, mét ontgrendelcodes.
Wil ik nu echter het Europadeel wat ik nodig heb voor de 276 middels Mapsource overdragen naar de gps krijg ik de melding/vraag of kaarten wel overgedragen moeten worden want niet ontgrendeld.
Al diverse manieren geprobeerd, zowel via mapinstall als Mapupdater (die is in 2 minuten klaar want materiaal staat al op de pc/laptop) en via online ontgrendelen (procedure verloopt, na invoeren serienummer e.d. goed, zegt dat kaarten ontgrendeld zijn!) geven geen resultaat. Ik had er 2013.41 op staan, die is inmiddels gewist door het laden van nieuwe kaart. Nu alleen nog de Atlantic Autoroute aanwezig.
Wie heeft dé tip om het legale (want Lifetime update voor beide toestellen!) kaartmateriaal ontgrendeld op m'n 276C te krijgen?
278 is wel gelukt via omwegen want 2Gb is onvoldoende ruimte tegenwoordig.
Alvast bedankt voor het meedenken! 8)
Quest1 2X, Gpsmap276C, Nuvo 1490 & Gpsmap 278
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 06 apr 2014 11:28

Vermoedelijk zit het probleem in het verschil tussen NT en NTU kaartmateriaal, is schijnbaar verschillend en via Express (mbv Nuvi 3597) binnengehaald.
Beide 2014.40 maar met één lettertje verschil. :?
Hopelijk opgelost over een uurtje, nu aan het laden via Mapinstall.

[edit]

Kaart is wél opnieuw op de 278 gezet, echter NIET op de PC. :evil:
Ik zie trouwens in program data dat kaartversie wel "gewoon" NT is, in Mapsource echter zie ik NTU staan, de vorige (2014.30) versie heet daar wel NT. :?

Zal het er maar eens geheel afgooien en dan opnieuw binnenhalen.

[/edit] :roll:
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 apr 2014 11:54

NT en NTU is inderdaad absoluut verschillend en een code voor de ene is geen code voor de ander.

8)
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 06 apr 2014 13:25

Marco schreef:NT en NTU is inderdaad absoluut verschillend en een code voor de ene is geen code voor de ander.

8)

Ben ik inmiddels ook achter......., veel vervelender is dat ik wél het kaartmateriaal op de 278 "ververst" krijg, op de PC of laptop echter niet, krijg na afloop melding dat kaart niet op PC geïnstalleerd is. :(
Enig idee hoe ik dit probleem kan tackelen??
Alles er af werkt iig niet, erop zetten met behulp van de Nuvi geeft weer NTU materiaal. :cry:
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 06 apr 2014 14:43

Lijkt erop dat die moderne Nuvi m'n systeempjes "besmet" heeft.
Gelukkig m'n oude laptop nog smetteloos en daarop werkt alles naar behoren. :-D
Inmiddels via GMTK een back-up gemaakt waarmee ik hopelijk de juiste kaarten op de gewenste plaats krijg.
Kan hoe dan ook aan de gang om de Opkikroutes in de beide GPS-en te krijgen. 8)
Mar1tin
Contacteer:

Berichtdoor Mar1tin » 06 apr 2014 16:52

PC is weer voorzien van het juiste, werkende kaartmateriaal, helaas ten koste van een USB stick die het niet overleeft heeft. :oops:
Verder weer geleerd dat iets niet is wat het lijkt wanneer er één lettertje verschil is. :roll:

Terug naar “GPS Toestellen overige”