Mededeling / Announcement:
January 30, 2023

Vanwege veranderde interesses, weinig tijd en veel verouderde informatie, zal dit forum stoppen in januari 2024.
Alle informatie wordt dan gewist en accounts verwijderd, er zal geen informatie worden verkocht of overgedragen!

Due to changed interests, lack of time and lot of information which is not relevant anymore, I will stop this forum in January 2024.
All information and accounts will then deleted, no information will be sold or transferred!

Vivosport synchroniseert niet met Garmin Connect

FAQ voor alle Navigatie toestellen die niet in de andere forum delen passen.
Loewie

Vivosport synchroniseert niet met Garmin Connect

Berichtdoor Loewie » 07 jul 2022 19:15

Ik heb al een paar jaar de Garmin Vivosport en de Edge Explorer. Deze synchroniseer ik met Garmin Connect. Dat ging goed tot vorige week.
Synchroneren lukte niet een ik kreeg de melding " Garmin Connect heeft momenteel een storing. We werken er hard aan om dit zsm op te lossen "

Omdat mijn vrouw ( ook Vivosport) geen problemen had, leek mij een storing van de server raar.
Ik heb daarom Garmin Connect verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Synchroniseren ging zonder probleem, echter.....slechts 1x. Bij de vlg keer hetzelfde probleem en dezelfde melding.

Opnieuw Garmin Connect verwijderd en geïnstalleerd. 1x Synchroniseren lukt, daarna niet meer. Dit doe ik nu al ruim een week zo, maar dat schiet niet op.
Iemand suggesties?????
Mijn telefoon is een One plus 5T met Oxygen 10.0.1
Bij mijn weten zijn er geen updates en heb ik niets veranderd in instellingen
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 jul 2022 04:31

Waarschijnlijk is 1 van de activiteiten op de edge corrupt en blokkeert die de doorgang van synchroniseren.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Loewie

Berichtdoor Loewie » 08 jul 2022 06:48

Op de Edge? Maar Vivisport synchroniseert ook niet. Na een nieuwe installatie van Garmin Connect synchroniseert Vivosport 1 x en daarna die foutmelding.

Maar stel dat jouw suggestie klopt: wat moet ik dan doen? Hoe verwijder je een corrupte activiteit?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 jul 2022 07:43

Sorry, dan zit die op de vivosport. Activiteiten wissen en als het dan nog steeds foyt gaat een fabrieks reset uitvoeren.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Loewie

Berichtdoor Loewie » 08 jul 2022 15:42

Dit lijkt inderdaad de oplossing te zijn Marco. Ik heb bestanden gewist en fabriek instellingen teruggezet. Tot nu toe geen problemen ( al 4x gesynchroniseerd).
Dank voor je advies Marco
Loewie

Berichtdoor Loewie » 09 jul 2022 19:32

Helaas......te vroeg gejuicht.
Vandaag ging het wederom verkeerd.
Als het weer een corrupt bestand is, dan vraag ik me af: waardoor?
Heb je nog andere tips Marco?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 09 jul 2022 20:37

Als een activiteit niet goed wordt afgesloten doro bv een lege batterij of abrupt reset van horloge dan kan het fout gaan.
Marco.

.
Loewie

Berichtdoor Loewie » 09 jul 2022 20:51

Ok. Dat is hier niet het geval. Activiteit keurig afgesloten en opgeslagen. Batterij ook niet leeg.
Loewie

Berichtdoor Loewie » 12 jul 2022 07:46

Ik heb nu 2x te telefoon gereset. Probleem blijft. Is er geen enkele andere oplossing?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 jul 2022 09:21

Er is een FIT bestand die het probleem veroorzaakt, dat kan nog steeds op de vivo staan of op je telefoon, dus ook Garmin connect van telefoon verwijderen en data daarmee data wissen, maar ik denk zelf dat het aan de vivo ligt.

Zelf zou ik de vivo aan de computer kioppelen (Windows) en dan eens kijken of je met JaVaWa Device Manager kan opsporen welk bestand er corrupt is geraakt. Maar of de vivo juist aan de computer kan, weet ik ook niet, ik heb geen ervaring met Garmin horloges van laatste generaties.

Soms helpt het om Garmin BaseCamp op de computer te zetten en dan de vivo aan te sluiten, dat die vertelt welke activiteit of koers het probleem geeft.

Anders Garmin bellen / e-mailen.
Marco.

.
Loewie

Berichtdoor Loewie » 12 jul 2022 11:28

Ik heb net Waypoint gebeld.
Advies: via de computer met Garmin Express de update binnenhalen.
Update via telefoon gaat niet altijd goed, via Garmin Express wel. Dus dat moet ik nu proberen.
Ik schrijf dit advies op voor als er iemand een vergelijkbaar probleem heeft.
Bedankt Marco.

Terug naar “GPS Toestellen overige”