begin navigatie onduidelijk

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Wolf

begin navigatie onduidelijk

Berichtdoor Wolf » 23 nov 2014 20:03

Ben ik nu de enige met dit probleem op mijn Nuvi?

Sinds een aantal software-upgrades geleden(hoeveel weet ik niet) is er "iets" serieus veranderd bij de Garmin navigatie.
Vroeger toen we begonnen te navigeren, begon de begeleiding steeds vanop de plaats waar de wagen vertrekt (als we natuurlijk op een openbare weg stonden): zowel de stemnavigatie begon als de paarse route-lijn was zichtbaar.

Nu is dat altijd(*) zo: op het scherm staat de tekst "ga naar xxxx-straat", is er ook geen paarse routelijn te zien en zien we dus niet waar die bewuste straat zich bevindt.
Het is ook niet de straat waar de wagen vertrekt.
Pas als we op die straat komen (of teveel afwijken van die straat), zien we de oranje route-streep en begint de stemnavigatie.

Dit is heel vervelend en ik snap daar absoluut de bedoeling niet van; we hebben juist een GPS om zoiets te vermijden.
Het heeft volgens mij niets te maken met goede of slechte satellietontvangst.

(*) zelfs vertrekkend vanop onze thuislocatie begint de navigatie nu altijd een straat verder, vroeger niet.
smartphone/tablet met Osmand en Google maps
Nuvi 765T (wordt nog weinig gebruikt)
Etrex Legend HCx
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 nov 2014 12:19

Ik kan even niet herinneren of dit altijd zo was, maar ik weet wel dat de Garmin altijd de volgende straat aangeeft en niet de huidige straat.

De reden is dat je dan op de naambordjes kan zien of de straat die je daarna dient in te rijden. Bij de start en onderweg niet vele gebruikt, maar bij het rijden in het laatste stukje (soms) wel gebruikt.

Wil je weten waar je nu bent, dan een keer op de kaart tikken en dan op de weg waarop je staat.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Wolf

Berichtdoor Wolf » 24 nov 2014 20:47

Marco schreef:De reden is dat je dan op de naambordjes kan zien of de straat die je daarna dient in te rijden. Bij de start en onderweg niet vele gebruikt, maar bij het rijden in het laatste stukje (soms) wel gebruikt..

Sorry Marco maar dit snap ik niet goed.

Was vroeger zeker niet zo en is zeer vervelend bv. in een onbekende stad, waar je door verkeerd te vertrekken soms door eenrichtingsverkeer heel wat moet rondrijden; het wordt nog erger ls je met een caravan op schok bent.
Ik zal je tip eens proberen.
Etrex Legend HCx
Mr. M

Berichtdoor Mr. M » 25 nov 2014 12:39

Wolf schreef:Ben ik nu de enige met dit probleem op mijn Nuvi?

...... is er ook geen paarse routelijn te zien en zien we dus niet waar die bewuste straat zich bevindt. .....

Je bent niet de enige. Sinds kort een Zumo 660 en ik erger me hier ook aan. Die paarse lijn kunnen ze toch meteen weergeven op de plek waar je je bevindt.
Ik tik idd op de kaart en zie dan de richting die ik op moet gaan ....

gr Marten
Wolf

Berichtdoor Wolf » 25 nov 2014 23:05

Mr. M schreef:. Die paarse lijn kunnen ze toch meteen weergeven op de plek waar je je bevindt.

Voila, dat denk ik ook; ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen.
Etrex Legend HCx

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”