BMW Dealer Database versie 5.00 per 1 maart 2010

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Marco
Moderator
Contacteer:

BMW Dealer Database versie 5.00 per 1 maart 2010

Berichtdoor Marco » 02 jun 2010 07:47

BMW Motorrad Navigator IV - Dealer Database software version 5.00 as of March 1, 2010
BMW Motorrad Navigator III - Dealer Database software version 5.00 as of March 1, 2010
(Wereldwijd neem ik aan)

BMW Dealerlijst is als POI (Point of Interst) voor de Garmin toestellen beschikbaar

Via de link is een installatie bestand te downloaden en als je geen BMW Navigator hebt, kun je die niet starten of installeren. Wel handmatig uitpakken door gebruik te maken van een programma wat Rar kent, zoals 7-zip (mooi gratis alternatief van winrar&winzip) of Zipeg op de Apple.

Het D0743020B.gpi vinden en naar je toestel plaatsen in de \garmin\poi folder

Alleen geschikt voor Garmin toestellen, van de nieuwe reeks, dus alle modellen zumo's, nuvi's, oregon, colorado en dakota.

Niet geschikt voor Streetpilots III, 2610, 2720, quest, 276c en 278 modellen!
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 jun 2010 13:36

Ondertussen begin ik te twijfelen of deze voor de Zumo550 wel werkt, het bestand is te plaatsen, maar er word niets getoond.

Ga ik zoeken, dan bestaat deze dealer database voor de BMW Navigator III en IIIplus (de 2820 serie) en de BMW Navigator IV (zumo660). Maar niet voor de BMW zumo Navigator (III,V (3,5)) (zumo550).

Dan zou ik deze dealer database via de WebUpdater naar een BMW zumo kunnen krijgen, maar de WebUpdater presenteert me allemaal updates, maar geen dealer database updates :(
Maar als ik deze POI heb geladen krijg ik wel een groot BMW logo op de plaats van de BMW Dealer te zien. Mogelijk niet in Extra gestopt, maar tussen de gewone nuttige punten.

Goed, de v5.00 van de BMW Motorrad zumo kan ik niet vinden, maar wel de versie 4.00 gevonden bij BMW Duitsland op hun website.

Deze dus speciaal voor alle Zumo's 550: BMW_Dealer_DB_400_WW_Zumo.zip
Maar eigenlijk vind ik deze handiger op de zumo550, daarvan weet ik zeker dat ze makkelijker te zoeken zijn: BMW_Moto_dealer_EU.gpi dit zijn ook POI's (al wat ouder).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Mr. M

Berichtdoor Mr. M » 02 jun 2010 20:58

Heb je niks aan deze website?
Klein testje levert een GPX op, maar alleen naam en positie gegevens.
Waarschijnlijk zit er in de GPI file meer info?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 jun 2010 21:30

Iemand zou gewoon een sql scriptje moeten maken en ff de online database van BMW uitlezen ;)

Das volgens mij vele makkelijker dan al dat geconverteer :)
Marco.

.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”