Mededeling / Announcement:
January 30, 2023

Vanwege veranderde interesses, weinig tijd en veel verouderde informatie, zal dit forum stoppen in januari 2024.
Alle informatie wordt dan gewist en accounts verwijderd, er zal geen informatie worden verkocht of overgedragen!

Due to changed interests, lack of time and lot of information which is not relevant anymore, I will stop this forum in January 2024.
All information and accounts will then deleted, no information will be sold or transferred!

garmin drive 61 kaarten updaten

FAQ's for ANWB/Promotor/Waypoint OnRoute Wandel, Fiets, Motorkaarten en het OnRoute 2007/2008 of 2008/2009 route maak programma
Tomvanginkel1971

garmin drive 61 kaarten updaten

Berichtdoor Tomvanginkel1971 » 14 aug 2019 21:10

Hallo,
op al mijn nuvi toestellen heb ik altijd redelijk eenvoudig mijn kaarten kunnen updaten, nu heb ik een drive 61 gekocht met een geïnstalleerde kaart van zuid europa erop, ik wil deze kaart graag vervangen voor een complete europa kaart.
na een tijdje te hebben gepield heb ik voor elkaar gekregen dat ik aanvullende landen via OSM heb kunnen installeren op de sd kaart. iemand enig idee of dit anders kan? alvast bedankt voor het meedenken.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 aug 2019 19:04

Ik begrijp dat dit toestel alleen City Navigator licentie heeft voor Zuid Europa? Als het wel voor heel Europa is, dan zou je met Garmin Express de regio kunnen veranderen van City Navigator.

OSM is voor A naar B niet altijd even geschikt, City Navigator kaarten zijn daar nog steeds erg handig in. Een alternatief kan zijn de Here applicatie op een telefoon in de auto of Google maps) is gratis en kaart is van dezelfde makers als de kaart in de Garmin. Kaart is op telefoon te laden (bij google ook).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Tomvanginkel1971

Berichtdoor Tomvanginkel1971 » 16 aug 2019 14:29

Garmin express wil alleen maar de geïnstalleerde kaart her-installeren een andere mogelijkheid tot veranderen van kaarten geeft het programma niet.
Als ik een andere Europese kaart (gmapprom) op de plek installeer geeft de drive 61 een melding dat er geen basiskaart aanwezig is op het toestel.
Is er geen trucje om het toestel voor de gek te houden?

Terug naar “OnRoute Kaarten en PC Programma”