Mededeling / Announcement:
January 30, 2023

Vanwege veranderde interesses, weinig tijd en veel verouderde informatie, zal dit forum stoppen in januari 2024.
Alle informatie wordt dan gewist en accounts verwijderd, er zal geen informatie worden verkocht of overgedragen!

Due to changed interests, lack of time and lot of information which is not relevant anymore, I will stop this forum in January 2024.
All information and accounts will then deleted, no information will be sold or transferred!

Mapsource, Basecamp en Google Earth Pro

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Geco

Mapsource, Basecamp en Google Earth Pro

Berichtdoor Geco » 10 mei 2013 18:32

EDIT: Zie deze oplossing: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?p=5416#5416

Na een upgrade van Google earth doet de funtie weergeven in Google earth het niet meer in mapsource.
Hij geeft een schermpje dat vermeld dat GE geinstalleerd moet worden, maar deze staat al op mijn PC. Zelfs herinstalleren werkt niet.

Ook bij herinstalleren van oudere versies geen resultaat.
Wie weet wat er aan de hand is?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 mei 2013 18:41

De link werkt wel in BaseCamp versie 4.1.2?

En alleen niet in MapSource?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Geco

Berichtdoor Geco » 10 mei 2013 18:54

Ik werk met Mapsource 6.15.7 en Basecamp 4.1.2
dit is gisteren begonnen.
ik heb diverse keren GE opnieuw geïnstalleerd en ook oudere versies, maar alles zonder resultaat.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 mei 2013 19:08

PC opnieuw gestart?
CCleaner gedraaid?

Dus BaseCamp ook niet?

Is de programma locatie waar Google Earth staat veranderd?

Wat is de exacte foutmelding?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Wolf

Berichtdoor Wolf » 10 mei 2013 19:10

bij mij (windows7)werkt MS 6.16.3 toch al zeker wel, basecamp weet ik niet,kzal gps eens aansluiten...

Basecamp 4.1.2 werkt ook.
smartphone/tablet met Osmand en Google maps
Nuvi 765T (wordt nog weinig gebruikt)
Etrex Legend HCx
Geco

Berichtdoor Geco » 10 mei 2013 19:45

De foutmelding die ik krijg is:
Google Earth vereist.
Voor deze functie moet Google Earth zijn geïnstalleerd.
Ga naar de website van Google Earth om dit te downloaden en te installeren.

Heb de PC al diverse keren opnieuw opgestart en ook al een systeem herstel uitgevoerd, alles zonder resultaat.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 mei 2013 21:23

MapSource kijkt in een registersleutel om te zien of Google Earth is geïnstalleerd. Dat is mogelijk bij jou vernield en/of beveiligd tegen aanpassen.

Gebruik ProcessMonitor en filter op Google Earth en/of MapSource.

Start MapSource, teken een trackje, activeer ProcessMonitor en Doe Toon in Google Earth, alle register en files worden dan gevonden en getoond.

En dan zoeken en puzzelen.
Marco.

.
Geco

Berichtdoor Geco » 12 mei 2013 18:09

Ik ben nu zover, dat ik de track wel in GE kan openen, dmv bestand /openen. De kleur van de track is dan niet dezelfde als de kleur waarin ik hem heb opgeslagen. Ik zoek nog even verder, of er aan de instellingen iets gesleuteld moet worden.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 mei 2013 20:37

Ik heb nog even zitten nadenken, en ik zou Google Earth deïnstalleren met RevoUninstaller free editie en daarna nog even ccleaner over de bestanden en register halen.

En daarna Google Earth nog eens installeren.

Het heeft volgens mij niets met MapSource of BaseCamp te maken, die zoeken gewoon op standaard locaties in het register om Google Earth te vinden. Wel MS en BC afsluiten gedurende deze procedure en mogelijk even een herstart na opschonen.
Marco.

.
Geco

Berichtdoor Geco » 14 mei 2013 09:41

Het heeft wat tijd nodig gehad, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Revo Uninstaller heeft het voor elkaar gekregen.
Bedankt voor de hulp.

Mapsource werkt weer als vanouds ook met GE.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 mei 2016 11:42

De verbinding onder Windows van Garmin BaseCamp en Google Earth (Pro) werkt vaak niet goed. De "oplossing" is dan eerste Google Earth (Pro) starten en daarna pas BaseCamp.

Maar soms wil dat ook niet, het probleem ligt in Google Earth dat deze zichzelf niet goed registreert in het Windows register. Onderstaande met als voorbeeld Google Earth Pro versie 7.1 en BaseCamp versie 4.6.2 geeft de oplossing hiervoor:
  1. Controleer de locatie van het Google Earth Pro programma, waarschijnlijk is dat: C:\Program Files (x86)\Google\Google Earth Pro\client\googleearth.exe controleren van via rechtermuisknop + 1x muisklik op het programma ikoon en dan de eigenschappen bekijken. Of via Mijn Computer hier naartoe bladeren.
  2. Open nu een Command box (Start knop, tiep in: CMD, dan 1x rechtermuisknop klik op programma naam en kiezen voor starten als Beheerder (of Administrator).
  3. Stop Google Earth en BaseCamp eerst voordat je verder gaat.
  4. Kopieer de volgende regel en plak (of tiep over) deze in de CMD venster en voer uit: "C:\Program Files (x86)\Google\Google Earth Pro\client\googleearth.exe" /RegServer
  5. Je krijgt geen verdere meldingen.
  6. Start nu eerst Google Earth Pro en wacht! totdat deze geheel is opgestart.
  7. Start hierna BaseCamp
  8. Kies een track/waypoint in BaseCamp en kijk of het lukt om via het Menu - Beeld - Google Earth - Geselecteerde items of BaseCamp nu Earth wel kan vinden en de gegevens kan overzetten.
Marco.

.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”