Route in BC de volgende dag afmaken

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Racedoc

Route in BC de volgende dag afmaken

Berichtdoor Racedoc » 23 jan 2015 23:15

Als ik een route maak in BC en ik wil deze de volgende dag afmaken, hoe dien ik dat dan te doen?

Als ik op het laatste viapunt van de nog niet voltooide route ga staan en ik selecteer het routesymbool dan maakt BC er steeds weer een nieuwe route van...
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 jan 2015 14:10

Er zijn meerder manieren;

* Met het invoegpotlood naar het laatste punt wijzen totdat het de zwarte cirkel toont en dan klikken om te verlengen. Werkt op begin en eindpunt.

* Ander manier is de route tool te kiezen en dan links in de gegevens lijst te dubbelklikken op de route, route eigenschappen opent en je kunt verder gaan met de route. (Dit werkt wel op de Mac versie, maar niet in Windows)

* Of gewoon de route maken als 2de route en ze naderhand samenvoegen door ze beide te selecteren (ctrl-klik) in gegevenslijst en dan rechtermuisknop samenvoegen.

Met het invoegpotlood (of (alt-) handje) kun je via-punten in de route toevoegen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Racedoc

Berichtdoor Racedoc » 24 jan 2015 17:34

Bedankt voor al je antwoorden op mijn vragen tot zover.

BC vind ik niet echt gebruikersvriendelijk maar als je er een tijdje mee werkt ga je er wel aan wennen.

Ondanks veel (op dit forum) te hebben gelezen toch nog een vraag:

Is het enige extra van het maken van een route in BC dat je in je Edge 1000 een aanwijzingen scherm krijgt, tov een koers? Ik vind dat nml minder belangrijk.

Als ik een track maak (of download) in GPSies, deze opsla als TCX bestand en dan met het JAVAWA RTW tool omzet naar een koers met aanwijzingen, dan krijg ik toch ook pijlaanwijzingen op de kaart van mijn Edge 1000 te zien tijdens het fietsen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 jan 2015 18:22

Racedoc schreef:Is het enige extra van het maken van een route in BC dat je in je Edge 1000 een aanwijzingen scherm krijgt, tov een koers? Ik vind dat nml minder belangrijk.

In principe kan elke route of track die als koers in de Edge wordt getoond gerouteerd worden gebruikt. M.a.w. in de instellingen van de Koers kun je aangeven of je afslag begeleiding wilt of niet. Voorwaarde is dat de koers wel over bestaande paden dient te lopen en die paden ook in de kaart moeten zitten. Daarnaast de routeringsinstellingen goed zetten.
Bij juiste instellingen in koers en algemeen en juiste kaart, dan berekent de Edge de koers via de paden/wegen op het moment dat je op Ga drukt. Die berekening kan anders zijn dan in BaseCamp, dus zorg voro identieke instellingen. En minder (instellingen) is over het algemeen meer lol en meer gemak.

Racedoc schreef:Als ik een track maak (of download) in GPSies, deze opsla als TCX bestand en dan met het JAVAWA RTW tool omzet naar een koers met aanwijzingen, dan krijg ik toch ook pijlaanwijzingen op de kaart van mijn Edge 1000 te zien tijdens het fietsen?

Dit is een methode die werkt en waarbij je geen afslagscherm krijgt, maar wel piepjes. Vooral gebruikt op kaarten en in tochten waarin de paden niet aanwezig zijn om routes te maken of om het afslagvenster (+ vertraging in terugkeren naar kaartscherm) wilt missen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Racedoc

Berichtdoor Racedoc » 24 jan 2015 23:14

Dank je voor de nuttige antwoorden!

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”