GPS Expert Forum Index GPS Expert
GPS ondersteuningsforum van GPS Expert

FAQCursus aanbod  FAQCursus Agenda  MemberlistGPS Links  EU Cookies  Twitter  Facebook   Youtube 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister   ProfileProfile   Log inLog in 

Openfietskaart/Nuvi 550

Post new topic   Reply to topic    GPS Expert Forum Index -> Garmin zümo & nüvi
View previous topic :: View next topic   Remove Highlighting ::
Author Message
Joske

PostPosted: Thu Sep 15, 2011 6:51 am    Post subject: Openfietskaart/Nuvi 550 Reply with quote

Heb een Nuvi 550, op micro SD kaart staat OFM kaart Benelux.
Deze heeft ca. 1 jaar gewerkt, na een kaartupdate van Garmin krijg ik de OpenFietsMap niet meer op mijn scherm Question ,.
Heb de fietskaart opnieuw op SD kaartje gezet via Mapsource, krijg niet de fietskaart in beeld, heb hem wel geselekteert.
Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen zodat ik toch weer op de OpenFietsMap kaart kan fietsen??
Back to top
Marco
Moderator

Location: Leusden, Hilversum, Arnhem, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

PostPosted: Thu Sep 15, 2011 8:50 am    Post subject: Reply with quote

Gebruikt u een Mac of een Windows PC?

Hoe heeft u de kaarten geïnstalleerd op de microSD? MapSource of MapInstall?

Heeft u wel voldoende kaartdelen geselecteerd ((als ze roze zijn) voor verzenden?

GPS Cursussen: Zumo, Garmin, TomTom, OnRoute, MapSource, BaseCamp, Privé cursus, GPS Workshops
Veelgestelde vragen over: Zumo, Montana, MapSource en kaarten en bluetooth
Back to top
Joske

PostPosted: Thu Sep 15, 2011 10:13 am    Post subject: Reply with quote

Hoi Marco, Pc is Windows en heb de kaarten geinstalleerd via Mapsource op micro SD.
Ze zijn inderdaad rose gekleurd, de kaart van Duitsland OFM, op een ander SD kaartje werkt nog wel.
Benelux SDkaart selecteer ik in de Nuvi 550, maar krijg de autokaart die op het apparaat staat op het scherm.
Heb al andere SDkaartjes geprobeerd, maar dat helpt ook niet.
SDkaartje met velomap Nedeland werkt wel op de Nuvi.
Weet niet hoe dit op te lossen, ben ook miet zo handig met de computer.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke goet, Jos.
Back to top
Marco
Moderator

Location: Leusden, Hilversum, Arnhem, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)

PostPosted: Thu Sep 15, 2011 3:52 pm    Post subject: Reply with quote

Ondanks dat je niet zo handig met de computer bent doe je volgens mij het meeste toch gewoon goed.

En ik weet het ook zo ook even niet. Heb je net een nieuwe versie van OpenFietsMap gedownload? Of dat niet en werk je nog met dezelfde als al op je PC stond/staat?

GPS Cursussen: Zumo, Garmin, TomTom, OnRoute, MapSource, BaseCamp, Privé cursus, GPS Workshops
Back to top
Joske

PostPosted: Thu Sep 15, 2011 5:17 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi Marco, dank voor het snelle bericht.
Heb Openfietsmap Benelux versie 2-9-2011 op Mapsource staan, vandaar uit opnieuw compleet op een nieuwe micro SD kaart gezet van 4 GB, dus er is ruimte genoeg over.
Kan het te maken hebben met de fietskaart Nederland van Onroute, heb deze namelijk vorige week moeten ontgrendelen, deze werkte ook niet goed op de Nuvi.
Onroute heeft een nieuwe fietskaart van de Benelux uitgebracht, deze kost € 129.00, deze kaart is een officieel Garminprodukt.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar krijg de de kaart van Openfietsmap Benelux niet zichtbaar op de navigatie.
Heb ook al met ondersteuning van Waypoint gebeld, zij ondersteunen Openfietsmap niet, dus daar kom ik ook niet verder.
Heb wel de velokaart van Nederland enn Begie, deze werken wel, alleen is niet handig als ik de grens over ga moet dan de kaart van Belgie er in stoppen.
Weet ook niet of ik thuis route kan maken grensoverschreidend zijn.
Dus elke tip of surgestie is welkom, anders zal het een kaart van Garmin worden????
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Jos.
Back to top
Marco
Moderator

PostPosted: Thu Sep 15, 2011 6:08 pm    Post subject: Reply with quote

Voor zover ik weet kan het niets met de Garmin Fietskaart te maken hebben.

Hooguit dat er iets met de OpenFietsMap aan de hand is waardoor deze niet meer op een nuvi getoond kan worden.

Ik ga er even vanuit dat dit allemaal klopt.
- Met kaart gereedschap alle kaartdelen selecteren (roze kleur en goed uitzoomen)
- Verzenden naar microSD kaartje vanuit MapSource
- Op het SD kaartje komt het bestand gmapsupp.img op deze locatie te staan garmin\garmin\gmapsupp.img
- in de nuvi is alleen de OpenFietsMap geselecteerd bij Extra - Instellen - Kaart - Kaartinfo
- Voldoende inzoomen op de kaart (op 300km word niets getoond)

Dan kun je het volgende doen:
- MapSource afsluiten
- Met JaVaWa GMTK de OpenFietsMap van je PC verwijderen
- OpenFietsMap opnieuw downloaden en installeren
- Controle of alles werkt in MapSource
- Opnieuw de kaart selecteren en naar microSD kaartje verzenden.
- check in nuvi of het werkt.

Zo niet, dan is er echt iets mis met de OpenFietsMap en ik vermoed dan de TYP bestand instellingen. Je kunt dan het beste contact opnemen met Minko via het Contactformulier van OpenFietsMap.

Probeer ook eens de Light versie, die kan naast de gewone op dezelfde PC werken en probeer die eens naar een microSD kaartje te sturen.

Zelf hebben wij ook een (betaalde) helpdesk, de GPS Helpdesk en ondersteunen Garmin en Open Source kaarten. Alleen vermoed ik dat ik het toestel echt in handen moet houden om te zien wat er fout gaat.

Back to top
Joske

PostPosted: Thu Sep 15, 2011 7:22 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi hoi, ga er mee aan de gang met wat je voorstelt.
Heb de lichte versie ook uitgeprobeerd, maar werkt ook niet.
Hoop dat het goed gaat komen, zal het stap voor stap opnieuw er op zetten en zodra ik er mee klaar ben laat ik je het resultaat weten.
Zal waarschijnlijk van het weekend zijn, bedankt voor je hulp.
Fijne avond toegewenst, groetjes Jos.
Back to top
Joske

PostPosted: Sun Sep 18, 2011 3:20 pm    Post subject: Nuvi 550/Openfietsmap Benelux Reply with quote

Hoi Marco,
Heb de OFM Benelux kaart verwijderd uit Mapsouce, opnieuw gedownload en op Mapsource gezet, ziet er perfekt uit.
Daarna geselekteerd en verzonden naar micro SD kaart, gaat ook allemaal goed.
In de Nuvi 550 van Garmin gestopt, de OFM BNL geselekteerd (autokaart uit gevinkt) ga dan naar kaart, en krijg de autokaart in het scherm, dus geen OFM kaart.
Heb het geprobeert, jammer dat het niet gelukt is, had er goede hoop op.
Zal contact opnemen met Minko, zoals je voorstelde.
Groetje en bedankt, Jos.
Back to top
Joske

PostPosted: Sat Sep 24, 2011 7:21 pm    Post subject: Nuvi 550/OFM kaart Reply with quote

Hoi Marco,
Heb contact met Minko gehad, hij heeft me zeer goed geholpen om de OFM kaart weer zichtbaar te krijgen op de Nuvi 550.
Het werkt weer met wat aanpassingen op het toestel, kan weer fietsroute's fietsen en zichtbaar krijgen.
Wilde je dit even laten weten,
Met vriendelijke groet en dank voor je ondersteuning,
Jos. Laughing
Back to top
Marco
Moderator

PostPosted: Sun Sep 25, 2011 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Nu ben ik wel nieuwschierig wat er in je toestel diende aangepast te worden.

Back to top
Joske

PostPosted: Mon Sep 26, 2011 5:39 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi Marco,
Je was nieuwsgierig naar de oplossing van de Nuvi 550.
In korte stappen: Vanuit de Nuvi kopieeren, gmapprom.img bestand naar micro sdkaart.
In de Nuvi bestand gmapprom.img veranderen in gmapprom.old, deze is dan niet meer zichtbaar in het scherm.
Micro sdkaart gmapprom.img veranderen (naam wijzigen in} gmapsupp.img, deze kaart kun je in de Nuvi stoppen en dan krijg je CN kaart op het scherm.
Dit kan ook met de OFM kaart, in de Nuvi en je krijgt de fietskaart in het scherm.
Heb beide al uitgeprobeert en het werkt, ook een fietsroute uitgezet in mapsource en geimporteerd naar de Nuvi, en ook dit werkt perfekt.
Een nadeel zit er aan, je moet de kaarten omwisselen, de CN kaart welke op de Nuvi staat is niet aktief? je kunt die dus niet aan/uit vinken.
Het voornaamste is dat het werkt, wel een beetje omslachtig, maar volgens Minko is er nog een andere oplossing, namelijk de draw priority van de CN kaart lager zetten van 30 naar bijv. 19.
Heb dit nog niet uitgeprobeert, zal dat wel gaan proberen heb het momenteel redelijk druk met anderen werkzaamheden.
Denk dat dit komend weekend zal zijn.
Zodra ik wat meer weet, laat ik wat van me horen.
Groetjes Jos.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    GPS Expert Forum Index -> Garmin zümo & nüvi Time synchro. with the server - Timezone/DST with your computer
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Remove cookies set by this forum