Herinstallatie CNNT2009/2010, met Mapsource 6.15.7 en 6.13.7

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Mboelis
Trainer
Contacteer:

Herinstallatie CNNT2009/2010, met Mapsource 6.15.7 en 6.13.7

Berichtdoor Mboelis » 03 dec 2008 02:56

Deze handleiding gaat over:

• Installeren City Navigator EU NT2009/NT2010 van de download upgrade
• Her installatie op computer
• Upgrade computer en GPS toestel
• Mapsource 6.14.1 (of 6.15.7)verplaatsen
• Conversie 2009 kaarten naar 6.13.7. formaat
• Installatie Mapsource 6.13.7

Download hier de handleiding in pdf formaat.

Ondertussen is Mapsource 6.15.7 uit en zijn ook de nüMaps live updates te downloaden (City Navigator NT 2009 nov editie) en eigenlijk alles in deze handleiding is gewoon te gebruiken deze beide nieuwe producten.
Laatst gewijzigd door Mboelis op 07 mei 2009 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumo 550 GTM12 60CSx CNEUNT 2009 TOPO-NL Onroute08/09, fietskaart NL, K1100LT SE
Veiligheidsschroefje voor Zumo bestellen? http://www.boelis.nl/index_bestanden/Se ... crewNL.htm
Afbeelding
ErikS

Berichtdoor ErikS » 03 dec 2008 11:21

jullie zijn goed bezig. Bedankt!
Het LCVM, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Autocom (with BlueTooth) and a 2610 (CN2008) on my bike (!! BMW !!)
and the Colorado (CN2009) for Geocaching and the hike! (and a Emap as spare, You never know!)
Renstel

Berichtdoor Renstel » 04 dec 2008 20:09

Ik heb Garmin Mobile PC op m'n laptop geinstaleerd (Windows xP)en heb ook het probleem met het overzetten van routes uit b.v Enroute via mapsource 6137 naar Garmin Citynavigator EU NT 2009. Het vreemde is dat routes vanuit GPStracks er meestal wel in komen. Daarom ben ik begonnen met de instructies uit het PDF-bestand "CNEUNT2009 etc" uit te voeren, maar ik kom op het punt waar het in mijn geval (Mobile pc) anders wordt
Dit is waar City Navigator moet worden geinstalleerd (blz 7)
Op mijn laptop is de map Garmin MobilePC in C:\Program Files\Garmin geinstaleerd en Mapsource,Poiloader staan in C:\Garmin.
Ik kan ook geen kaart in Mapsource laden, er zit alleen een basiskaart in.
Bij Garmin kan mij mij niet helpen dus hoop ik dat u me verder kan helpen Bij voorbaat dank,
Rens Tel

Mboelis schreef:Deze handleiding gaat over:

• Installeren City Navigator EUNT2009 van de download upgrade
• Her installatie op computer
• Upgrade computer en GPS toestel
• Mapsource 6.14.1 verplaatsen
• Conversie 2009 kaarten naar 6.13.7. formaat
• Installatie Mapsource 6.13.7

Download hier de handleiding in pdf formaat.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 dec 2008 22:53

Rens waarom kan Garmin je niet verder helpen?

Even 2 dingen scheiden, De kaarten City Navigator en programma Mapsource zijn ervoor om op de PC routes te maken en die naar een GPS te sturen.
Om de City Navigator kaarten te mogen gebruiken heb je een toestel/dvd nodig met een bijbehorende unlock code.

Om de kaarten binnen Mapsource te kunnen gebruiken dien je deze kaarten dus ook te unlocken, want anders zal Mapsource bij opstarten een fout geven en melden voor welke kaarten je nog geen unlock code hebt ingevoerd.
ALs je in Mapsource alleen een basis kaart ziet en via Help - Over Mapsource - Info kaarten wel de CN EU NT 2009 kaarten zijn geladen, dan zou je Ctrl-G eens kunnen proberen.

Heb je de kaarten in Mapsource geunlocked? via Menu Extra - Ontgrendelen?

Dan de 2de, dat is je daadwerkelijke GPS en dat is bij jou dan Garmin Mobile PC.
Deze heeft een folder ....\Garmin waarin de kaarten worden geplaatst, maar dat is in het GPS bestandsformaat en niet in het Mapsource formaat.

Zijn je CN EU NT 2009 wel in GarminMobile PC geladen?

Verder is het zo dat Garmin Mobile PC niet goed is in het importeren van routes/tracks vanuit externe bronnen. Als eht lukt is dat meegenomen, maar het commentaar van Garmin is heel duidelijk dat Garmin Mobile PC/XT hiervoor niet ontwikkeld zijn.

Communicatie naar Garmin Mobile PC vind ook plaats op basis van GPX bestanden die in de ....\Garmin\GPX folder van Mobile PC worden geplaatst.

Maar wat heb je precies gekocht?
Welke onderdelen zaten er in.
In welke volgorde heb je alles geînstalleerd?
Werkt Mobile PC inclusief kaarten wel correct?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Renstel

Berichtdoor Renstel » 05 dec 2008 09:41

Goede morgen Marco,
Garmin deelt mee: "In regards to your email, I can confirm that it is not possible to use the Mobile PC map within MapSource as they are 2 completely seperate products." en op een andere vraag is niet geantwoord.
Ik gebruik nu Mapsource 6136, maar dat zal geen verschil maken, hoop ik. Mapsource heeft de CN EU NT 2009 kaart niet geladen en ik kan deze kaart, die in Mobile PC zit wel unlocken, in het venster van Mapsource UNlock staat dat het ontgrendelen goed verlopen is, maar er gebeurt niets. Ik zie de kaart ook niet via Help-info over Mapsource-productinfo. Hier staat alleen de PC Basemap.
Garmin Mobile PC werkt goed, kaarten zitten m.i. in C:\Program Files\Garmin\GarminMobilePC en worden gmapbmap.img en gmapprom.img genoemd. De routebestanden moeten de extentie *.gdb
hebben.
Gekocht bij Notter, software en bijbehorende GPS ontvanger.
Installatie vanaf DVD, er was maar een volgorde mogelijk en het werkt correct.
Rens

Marco schreef:Rens waarom kan Garmin je niet verder helpen?

Even 2 dingen scheiden, De kaarten City Navigator en programma Mapsource zijn ervoor om op de PC routes te maken en die naar een GPS te sturen.
Om de City Navigator kaarten te mogen gebruiken heb je een toestel/dvd nodig met een bijbehorende unlock code.

Om de kaarten binnen Mapsource te kunnen gebruiken dien je deze kaarten dus ook te unlocken, want anders zal Mapsource bij opstarten een fout geven en melden voor welke kaarten je nog geen unlock code hebt ingevoerd.
ALs je in Mapsource alleen een basis kaart ziet en via Help - Over Mapsource - Info kaarten wel de CN EU NT 2009 kaarten zijn geladen, dan zou je Ctrl-G eens kunnen proberen.

Heb je de kaarten in Mapsource geunlocked? via Menu Extra - Ontgrendelen?

Dan de 2de, dat is je daadwerkelijke GPS en dat is bij jou dan Garmin Mobile PC.
Deze heeft een folder ....\Garmin waarin de kaarten worden geplaatst, maar dat is in het GPS bestandsformaat en niet in het Mapsource formaat.

Zijn je CN EU NT 2009 wel in GarminMobile PC geladen?

Verder is het zo dat Garmin Mobile PC niet goed is in het importeren van routes/tracks vanuit externe bronnen. Als eht lukt is dat meegenomen, maar het commentaar van Garmin is heel duidelijk dat Garmin Mobile PC/XT hiervoor niet ontwikkeld zijn.

Communicatie naar Garmin Mobile PC vind ook plaats op basis van GPX bestanden die in de ....\Garmin\GPX folder van Mobile PC worden geplaatst.

Maar wat heb je precies gekocht?
Welke onderdelen zaten er in.
In welke volgorde heb je alles geînstalleerd?
Werkt Mobile PC inclusief kaarten wel correct?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 dec 2008 10:50

Renstel schreef:Garmin Mobile PC werkt goed, kaarten zitten m.i. in C:\Program Files\Garmin\GarminMobilePC en worden gmapbmap.img en gmapprom.img genoemd.

Dit zijn de bestanden die in GPS formaat zijn en die zijn identiek voro o.a. een zumo/nuvi toestel, geen verschil.

Maar dit formaat is niet te gebruiken door Mapsource. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar met de tool Gmaptool zou het wel moeten kunnen om de kaarten terug te vertalen.

Nu gaan wij in de door ons beschreven procedure ervan uit dat er geen GPS aan de PC is gekoppeld, en bij jou is dat altijd wel zo, Garmin ziet de Mobile PC gewoon als een gekoppelde GPS.

Maar in de procedure met de herinstallatie vanaf DVD, als je een installatie bestand zoekt die .MSI heet in 1 van de subfolders,, dan zou het horen te werken, dus niet de normale setup doorlopen (die vaak start als je de dvd in de computer stopt). Verder kan het ook zijn dat jou DVD inhoud er anders uitziet dan van een update DVD (dat was onze basis en niet een nieuwe dvd).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”