kan geen koers op Garmin 800 krijgen

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
jverbakel

kan geen koers op Garmin 800 krijgen

Berichtdoor jverbakel » 18 jul 2020 11:54

Ik heb een probleem met Garmin van een vriend van me. Normaal kopieer je een gpx in \newfiles en dan wordt na opnieuw starten van Garmin de gpx overgezet naar 'koersen'. Het gpx bestand blijft in deze garmin staan in de map \newfiles en ook als ik een gpx via Basecamp kopieer naar de Garmin komt deze er niet op te staan.
Ik heb Garmin al een keer terugezet naar fabrieksinstellingen, maar dat helpt niet.
Software 2.70 GPS versie 2.86

Hopelijk weet iemand raad
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 jul 2020 16:32

Is de Edge zo vol dat er niets meer bij past?
Verwijder alle koersen en activiteiten van toestel en van microSD kaart.

Probeer eens met het gratis programma JaVaWa Device Manager de Edge te onderzoeken en te zien wat die zegt over toestel, mischien dit doen vooraf aan leegmaken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
jverbakel

Berichtdoor jverbakel » 19 jul 2020 20:23

MArco, dat heb ik al gedaan. Geen foutmelding via Javawa. Verder staat er nog geen routes of activiteiten op, dus ligt niet aan de ruimtecapaciteit.
jverbakel

Berichtdoor jverbakel » 19 jul 2020 20:25

Ook heb ik software naar vorige versie 2.60 teruggezet, maar ook dat helpt niet. Hopelijk iemand anders nog andere tips
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 jul 2020 22:04

Boek een halfuurtje GPS Helpdesk, dan kan ik even meekijken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
jverbakel

Berichtdoor jverbakel » 20 jul 2020 07:33

Marco, Kun je me daar iets van aangeven hoe dat werkt een half uur helpdesk en wat dat kost?

Zojuist nog even enkele fitfiles die op een wel werkende Garmin 800 in map \courses stonden en die naar de 'niet werkende' garmin gekopieerd. Op de laatste garmin worden deze courses in het scherm 'koersen' niet getoond, maar wel op de goed werkende garmin.
jverbakel

Berichtdoor jverbakel » 20 jul 2020 13:51

Marco, ik heb het al gevonden over half huur Helpdesk. Ik heb dat er wel voor over, als je inschat dat je het daarmee ook kunt oplossen. Hoor graag je inschatting. Kern van probleem lijkt dat ik wel goede fit koersen op de garmin heb staan, maar dat deze niet op het garmin scherm getoond worden. Op de goed werkende garmin krijg ik ze wel te zien. Verder gebruik ik een standaard kaart van NL waar ik ook in detail alle straten kan zien. Dus dat lijkt ook goed te zijn.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 20 jul 2020 15:44

Ik kan meekijken en dat kost je 10 euro, maar ik geef geen garantie: toestel is niet door ons gemaakt, niet door ons geleverd en niet door ons gerepareerd.

Hulp via forum is gratis, daarbuiten niet. Daarbij is het wel zo dat ons oplos percentage hoog is en het vrijwel altijd lukt om dingen weer aan de praat te krijgen. Maar mogelijk dat dit een uitzondering is, dan blijft over voor je om een 2de hands edge800 te zoeken of een nieuwe edge 830 bv.
Marco.

.
jverbakel

Berichtdoor jverbakel » 22 jul 2020 19:03

Ik ben inmiddels wat verder gekomen.
1. Als ik gpx bestand in \newfiles zet wordt na opnieuw aanzetten van Garmin een .fit bestand geplaatst in \courses. Daarna blijft gpx in \newfiles staan en in de Garmin krijg ik de route niet onder Menu - Koersen te zien
2. Als ik het fitbestand handmatig verplaats van \courses naar \newfiles en daarna de Garmin aanzet krijg ik de route via Menu - Koersen wel te zien. Maar dat is eigenlijk onder een map in de Garmin
3. Als ik een route teken via Garmin connect en die route verstuur naar de Garmin dan wordt het .fit bestand op de Garmin opgeslagen in de map \newfiles. Ook dan is de route via Menu - Koersen op de Garmin te zien
4. Overigens krijgt het .fit bestand via verzending vanaf Garmin Connect een niet leesbare bestandsnaam, bijv: course_f1aa926d-d2b2-4385-823d-557ed14c2057.fit. Is dat gebruikelijk zo'n bestandsnaam?

Mijn conclusie is dat er ergens een onjuiste mapnaam is ingesteld. Weet iemand of dit aan te passen is, zodat het bestand wel uiteindelijk in courses terechtkomt?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 jul 2020 19:46

Als je de folders NewFiles en Courses verwijderd en dan de Edge opnieuw opstart, dan zouden deze folders vanzelf aangemaakt dienen te worden.
Marco.

.
jverbakel

Berichtdoor jverbakel » 22 jul 2020 20:20

Marco, dit was de oplossing. Nu wordt een gpx automatisch omgezet naar .fit en opgeslagen in \courses. In de Garmin krijg ik zo'n route onder Menu - Koersen, helemaal zoals het moet werken. Hartelijk dank voor je hulp!

gr Joost

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”