start en stop punten aanpassen of verwijderen in garmin connect

Vragen over de GPS cursussen
frankwil

start en stop punten aanpassen of verwijderen in garmin connect

Berichtdoor frankwil » 27 apr 2020 09:23

dag, ik zou graag van een gpx route van een vriend zijn start en stop plaatsen verwijderen (of liefst verplaatsen naar mijn woonplaats), hij woont niet in mijn buurt, want als ik zijn route wil fietsen stuurt garmin edge 530 mij automatisch naar zijn startpunt, hetgeen ik niet wil

kan ik een edge 530 verplichten mij naar een punt in mijn opgeladen gpx route te sturen het kortst bij mij in de buurt, bij start fietstocht vraagt hij enkel "wil je naar startpunt gaan"

bedankt voor de hulp

frank
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 mei 2020 15:03

Aanpassen kan in o.a. Garmin BaseCamp, maar makkelijker is een route naar de route.

- Kies de koers.
- Nee, geen route naar beginpunt
- blader op de kaart van toestel en zoek je beste beginpunt op, de koers wordt wel op de kaart getoond.
- Tik op de kaart (gebruik ook een kleine schaal om dit te doen).
- Tik daarna op het label bovenin scherm (naam van wat je geselecteerd heb op de kaart).
- Druk op ga, er wordt een route gemaakt naar dat punt toe.
Als je op bestemming bent aangekomen, start dan de originele koers, niet naar beginpunt
En fiets de goede kant op.

Ben je bij eindpunt, start de koers weer, ja, naar beginpunt en rij de koers totdat je weer vlak bij huis bent en daar stop je de koers en rij je naar huis met of zonder route.

Thuis pas als laatste de opname stoppen en opslaan, hierna kun je deze koers rijden op basis van je eigen gereden activiteit.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JayDee

Berichtdoor JayDee » 07 jun 2020 08:22

Hi, ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik download vaak routes, uiteraard circulair, dus zonder echt start- en eindpunt.
Het startpunt dat ik kies is willekeurig,mijn Edge830 ziet ergens toch een eindpunt. Beetje vreemd om dan de route opnieuw te moeten starten. Aangezien ik niet graag stop vind ik het onveilig om de route handmatig weer te moeten starten.

Ik heb onlangs ergens gelezen over je GPX instellen als TRACK of ROUTE. Ik heb dat getest maar dit maakt geen verschil. De Garmin Edge blijft een start- en eindpunt zien...

Er moet vast een simpele oplossing voor zijn....

Terug naar “Cursussen / Trainingen ”