Edge Explore fietsen over snelweg

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
FrankHolland

Edge Explore fietsen over snelweg

Berichtdoor FrankHolland » 12 apr 2020 23:09

Hoi, ik heb vandaag voor het eerst gefietst met de Edge Explore. Een tour maken met Garmin Connect/GSM ging goed.

Maar toen heb ik, simpel , dus zonder (gsm) connect een tour gemaakt rechtstreeks op het toestel:
Ik woon in Tilburg West (Reeshof) en maakte een tour naar de brug over de Maas bij Hank. Ik had als routemodus wegwielrennen ingesteld en minimale afstand en zonder te vermijden opties. Op mijn oude 62S een route van 22 km.
Nou de route die gemaakt werd door de Edge ging eerst naar centrum Tilburg ( dus naar het oosten ipv noord-westen), toen naar Breda en jawel (!!!) over snelweg A27 naar de brug. Ook gebrobeerd met het vermijden van doorgaande snelwegen hielp niet.
Later nog een nieuwe tour vanaf pont Waalwijk terug naar Tilburg, en jawel via de Maasroute (A59) en de N261 terug naar Tilburg. Wat ik ook geprobeerd heb, geen enkele fatsoenlijk tour over gewone B-wegen en/of fietspaden
Thuis gekomen en meteen de OpenFietMap-kaart erop gezet omdat ik geen andere oplossing meer kon bedenken, en jahoor, hij doet (tot nu toe) precies wat ik wil.
Heeft er iemand enig idee of bovenstaande aan mij, de Edge of de vooraf geïnstalleerde Garmin-Fietskaart van Europa ligt ?
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 apr 2020 18:52

de vooraf geïnstalleerde Garmin-Fietskaart van Europa
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
FrankHolland

Berichtdoor FrankHolland » 14 apr 2020 15:34

Waypoint Vessem waar ik het toestel vorige week gekocht heb, heeft dezelfde test gedaan op n explore waar de laatste kaartupdate nog niet opstond. Toen ging het nog goed. En bij een nieuwe kaart hezelfde probleem als ik heb
Waypoint neemt contact op met Garmin.
Goeie service dus.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”