Kaartdetails wel in basecamp, niet op Garmin

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

PugZ

Kaartdetails wel in basecamp, niet op Garmin

Berichtdoor PugZ » 30 aug 2019 09:45

Hallo allemaal, eerst even een korte voorstelronde: ik ben Henk, 41 jaar en ik stoei iedere zomer(vakantie) weer opnieuw met m'n Garmin Etrex20 en Basecamp :roll:

Inmiddels ben ik wel zo slim geweest om voor mezelf een handleiding te maken, zodat ik niet ieder jaar het wiel opnieuw uit moet vinden hoe ik kaarten en sporen op m'n Garmin krijg, maar dit jaar loop ik tegen een nieuw probleem aan.

Ik heb keurig een kaart in Basecamp geladen, is perfect tot detailniveau te zien, maar bij het overzetten/installeren op de Garmin gaat het mis. De kaart staat er (is gewoon te zien en te selecteren bij "stel kaart in") maar alle details ontbreken. Ook als ik een spoor activeer, is de lijn van het spoor gewoon zichtbaar, maar dat is het enige. Totaal geen details. Daar kan ik dus helemaal niets mee :(

Morgenochtend vertrek ik, dus spoedige hulp wordt zeeeeeeeeeeeeeeeeeer op prijs gesteld!

Alvast bedankt!
Rene_N

Berichtdoor Rene_N » 30 aug 2019 11:24

Beste Henk,

Heb jij de kaart (een .img bestand) in de subdirectory garmin geplaatst?
Hetzij, op het interne geheugen van je toestel, hetzij op een micro-SD kaart als je die gebruikt?

Mocht je de kaart op een micro-SD kaart hebben geplaatst, kan het ook nog zo zijn dat de micro-SD niet goed vast zit.
Even het toestel open maken en controleren of de micro-SD kaart vast zit
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 30 aug 2019 13:59

Waarschijnlijk komt het omdat je de laatste update van BaseCamp hebt geïnstalleerd; de MapInstall die daarbij zit produceert corrupte kaarten.
Oplossing hier: viewtopic.php?f=21&t=1643

Het lig in ieder geval niet aan bestandslocatie of SD-kaart, want dan zou de kaart überhaupt niet in het menu verschijnen.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
PugZ

Berichtdoor PugZ » 30 aug 2019 16:44

Dank voor jullie snelle reactie! :)

@Rene_N: .img bestand stond goed en ook de SD kaart zat goed vast.

De oplossing bleek te zitten in het antwoord van JaWaVa, waarvoor 1000 MAAL DANK!!!! :-D :-D :-D

Nog één vraag: kan ik de volgende keer wel weer gewoon via basecamp kaarten installeren? Of beter vanaf nu altijd via Mapinstall?
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 30 aug 2019 17:06

Als je vanuit BaseCamp installeert gebruik je in feite ook MapInstall; BaseCamp kan zelf geen kaarten overzetten.
Gebruik dus altijd (de oudere versie van) MapInstall.
Afbeelding

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
PugZ

Berichtdoor PugZ » 30 aug 2019 17:51

Ok, top! Nogmaals dank! :-D

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”