Map Data Base Full

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
bontekraai

Map Data Base Full

Berichtdoor bontekraai » 16 aug 2019 19:41

Ik heb een Garmin Etrex Touch 25 met een geheugen kaart van 32 GB. Ik heb op het geheugenkaartje al een aantal kaarten staan. Er is nog ongeveer 20 GB vrije ruimte op de geheugenkaart. Ik heb een nieuwe kaart voor het westen van de VS gekocht (8 GB) en gedownload. Ik kan in BaseCamp zien dat deze kaart is gedownload op mijn Garmin. Als ik mijn Garmin loskoppel van de pc en aanzet stop de installatie van de kaart. Ik krijg de melding “ Map Data Base Full”. Als ik vervolgens op OK klik en de Garmin verder opstart is de kaart niet zichtbaar in de Garmin. Graag advies hoe dit op te lossen. Ik neem aan dat het niet om de ruimte op de geheugenkaart gaat want die is er volop.

bontekraai
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 aug 2019 22:07

Instaleer het gratis programma JaVaWa Device Manager en kijk even wat die zegt.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
bontekraai

Berichtdoor bontekraai » 16 aug 2019 22:34

Dat heb ik al gedaan. Volgens dit programma staat de kaart op de geheugenkaart. Veder zie ik, maar ik ben een leek, geen bijzonderheden. Ik weet niet goed wat ik verder met dit programma kan doen.
bontekraai

Berichtdoor bontekraai » 16 aug 2019 23:46

Ik heb toch nog iets ontdekt met dit programma. Als ik kijk naar de dekking van de kaarten in de Garmin gaat dit prima behalve bij de kaart die ik als laatste heb gedownload. Dat is de kaart die de Garmin niet kan laden. Als ik bij deze kaart naar de dekking wil kijken loopt het programma vast. Dat is ook de kaart die ik niet kan zien in de Garmin. Maar hoe ik dit kan oplossen weet ik helaas niet.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 aug 2019 13:12

Het kan vastlopen zijn maar kan ook erg lang duren voordat resultaat getoond word. Misschien wat langer laten draaien en niet het programma beëindigen. Het kan helpen om sneller te werken door de microSD direct in de computer te stoppen.

Mogelijk deze kaart verwijderen van deze microSD en het met een lege nogmaals te proberen. Ahh, wacht even, waarschijnlijk heeft u een verkeerde versie van MapInstall, want via BaseCamp (= MapInstall) heeft u de kaart geladen.

Graag deze procedure volgen om een goede versie van MapInstall op uw computer te krijgen en dan de kaart nogmaals te versturen.
viewtopic.php?f=21&t=1643
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “GPS en Kaart advies”