Touchscreen Zumo 550

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Jan Boerman

Touchscreen Zumo 550

Berichtdoor Jan Boerman » 11 aug 2019 12:19

Bij mijn Zumo 550 loopt het touchscreen vast. Dit gebeurt alleen als ik een ingeladen route rij, als ik alleen muziek beluister via de Zumo of als ik het apparaat alleen gebruik voor navigatie blijft het scherm werken, alleen als ik een route inlaad loopt na een minuut of 10-15 het scherm vast, kan dan niet meer bedient worden, terwijl de muziek en de navigatie wel gewoon doorgaan, alleen het scherm zit vast. Als ik het apparaat vervolgens een 20 minuten uitzet en daarna weer opstart doet ie het weer voor een minuut of 10. Ik heb het apparaat al een 24 uur aan de netspanning gehad om flink door te laden, maar dat heeft niet geholpen. Ook het scherm gekalibreerd, batterij er uit gehad, gereset, probleem blijft. Graag uw hulp.

Groet Jan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 aug 2019 17:49

Als het echt alleen met routes importeren is, dan ligt het niet aan het scherm, maar dat de zumo vastloopt.

Dan ligt de oorzaak waarschijnlijk aan meer dan 1 kaart tegelijkertijd aan of routes die veel te lang zijn.

Hoe lang zijn de routes, hoeveel routepunten bevatten de routes?
Wat vertelt het programma JaVaWa Device Manager over uw zumo?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Jan Boerman

Berichtdoor Jan Boerman » 12 aug 2019 19:25

Beste Marco,
Dank voor uw reactie.
Het zijn normale routes van rond de 100 KM die we al jaren rijden middels onze motorclub, is nooit een probleem geweest.
Uw andere vraag over JAVA... begrijp ik niet, waar moet ik kijken om dat te vinden>
Vr Gr Jan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 aug 2019 20:36

Google gebruiken, downloaden en kijken wat het gratis programma zegt over de zumo 550.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 13 aug 2019 00:27

Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Jan Boerman

Berichtdoor Jan Boerman » 31 aug 2019 17:51

Marco schreef:Google gebruiken, downloaden en kijken wat het gratis programma zegt over de zumo 550.

Beste Marco,
Als ik daar (veel) verstand van zou hebben dan had ik dat al gedaan.
Ik stel mijn vragen hier omdat ik er geen verstand van heb, ik de hoop dat iemand weet wat er aan de hand is en dat ik geholpen word.
Jammer dat men op deze wijze een leek als ik ben probeert te "helpen", verwijzen naar Google, en zoek het uit.
Ik begrijp dat u dus ook niet weet wat er aan de hand zou kunnen zijn, zeg dat dan gewoon, het is geen schande als je iets niet weet.

Gr Jan
Jan Boerman

Berichtdoor Jan Boerman » 31 aug 2019 17:55

JaVaWa schreef:https://www.javawa.nl/jdm.html

Beste JaVaWa,

Dank voor uw bericht, maar dit soort zaken durf ik niet aan, hij doet het nu nog een beetje, en daarna misschien helemaal niet meer.
Toch bedankt voor uw antwoord met de betreffende link.

Vr Gr Jan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 aug 2019 20:02

Beste Jan, bij vele problemen is het voor ons gokken wat er mis is en allerlei opties voorstellen om te proberen, om dat te bespoedigen is juist het programma JaVaWa Device Manager ontwikkelt om de gebruiker te helpen bij het uitvoeren van diagnose en andere computer gerelateerde handelingen. Programma is het resultaat van JaVaWa en mij.

De meeste gebruikers kunnen daarna een betere indicatie van probleem geven en wij betere adviezen.

Maar indien uw vrees voor diagnose met dit programma te groot is, ken ik nog 2 opties: Bij een Waypoint vestiging langs gaan of een GPS Helpdesk sessie bij ons boeken, zodat ik op afstand via uw computer kan kijken in uw zumo wat er aan de hand is.
Marco.

.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”