Edge810, foutieve tijdaanduiding.

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
JaBbie

Edge810, foutieve tijdaanduiding.

Berichtdoor JaBbie » 15 jul 2019 22:49

LS.

Vandaag, tijdens het fietsen, ging de Garmin "stuk". Na gestopt te zijn het toestel uit/aan gezet en tijdens het opstarten bleef heet hangen bij "loading profiles". Thuisgekomen het toestel aan de laptop gehangen waarna de melding verschijnt dat de G-schijf geformatteerd moet worden.
Dit uitgevoerd, daarna weer alle profielen aangemaakt en instellingen gezet.
So far.... so good.
Echter de taal bleef English, dit was niet te wijzigen. Hierna het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen en nogmaals profielen aangemaakt en instellingen naar wens gezet.
So far.... so good.
Echter.... nu blijft het toestel de verkeerde tijd aangeven....

Voor zover ik weet krijgt het toestel de juiste tijd van de satellieten. Die worden goed ontvangen, het toestel laat zien dat ik in de achtertuin sta....

Tevens kwam ik in de Handleiding het volgende tegen:
Tijdzones.
Telkens wanneer u het toestel inschakelt en er naar satellieten wordt gezocht, worden de tijdzone en het tijdstip automatisch vastgesteld.

Weet iemand hoe dit op te lossen is??

Dank.
Jan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 jul 2019 08:34

Installeer Garmin Express en werk je toestel bij, maar ook in de tools voro extra bestanden, talen en ook de tijdzone kaart, want die mist vast.

Ter controle download het gratis programma JaVaWa Device Manager en laat die je toestel scannen, waarschijnlijk mist ook de basiskaart. Tijdzone kaart en basiskaart zijn ook op dit forum in de Downloads te vinden als je ze handmatig wilt laden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JaBbie

Berichtdoor JaBbie » 16 jul 2019 11:05

Marco,

Het tijdzonebestand was inderdaad niet meer aanwezig. Ik heb 't bestand inmiddels gedownload.
Heb je nog een tip waar ik dit bestand moet plaatsen?

m.vr.gr.
Jan
JaBbie

Berichtdoor JaBbie » 16 jul 2019 12:05

Marco,

Ik heb inmiddels een tip gekregen waar het bestand te plaatsen.

Het werkt inmiddels en de tijd staat nu weer goed.

Nogmaals mijn dank.

m.vr.gr.
Jan

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”