Geplaatste waypoints basecamp

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Rudy De Smet

Geplaatste waypoints basecamp

Berichtdoor Rudy De Smet » 21 aug 2018 12:16

Als ik een rit heb gemaakt in Basecamp, en ik plaats een waipoint voor bv begin van een helling, enz... en daarna download ik mijn rit in mijn gps Edge 1000, als ik dan de rit aan het rijden ben en ik kom aan het punt waar ik de waipoint moet zien, is er niks de bemerken.
Wat zou er verkeerd ingesteld zijn, of wat doe ik verkeerd?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 21 aug 2018 20:13

Ja, helaas heeft Garmin hier wat anders gedaan, waypoints zijn locaties en die zijn los van koersen (tracks/sporen). BaseCamp is niet altijd even geschikt om sport toestellen goed te voeren met informatie.

Zou je dit goed willen doen, dan is het misschien het makkelijkste om Garmin Training Center software te downloaden, net als MapSource oude software, maar na importen van de track als koers, kun je koerspunten toevoegen in de koers. Begin van een helling kan dan worden gemarkeerd als koerspunt en die worden wel in de Edge getoond tijdens rijden.

Dus een waypoint in een koers is niet de oplossing.
Een koerspunt toevoegen in de koers is de oplossing.

Ik weet het even niet meer uit mijn hoofd, maar mogelijk is dat JaVaWa RTWtool het waypoint ook als koerspunt kan toevoegen aan de koers. Input is dan waypoint en track, converteren naar een koers (zonder koerspunten), maar met waypoint naar een koerspunt.

En anders zijn er nog websites waarmee dat ook wel lukt. Altijd meer wegen naar Rome :wink:
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Rudy De Smet

Berichtdoor Rudy De Smet » 22 aug 2018 16:01

Bedankt voor de uitleg, ga dit uittesten met java rwtool
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 aug 2018 21:03

Moet lukken. Koerspunten van track uitzetten en waypoints als koerspunten opnemen. Naam waypoint is naam koerspunt.

2018-08-22_22-00-51.png
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Polleke

Berichtdoor Polleke » 23 aug 2018 17:02

Hoe heb je dat Waypoint in de route gezet?
als je een wayoint plaats met het rode vlagje, is die niet in de route opgenomen,
je moet die eerst plaatsen,en dan als je de route tekent,dan dat waypoint meenemen in de route(er echt op gaan staan zodat er een rechthoekje verschijnt met de naam van dat waypunt)en er een eigen naam aan geven.

Als de route al klaar was en je wilt er een waypoint toevoegen door middel van het rode vlagje moet je het waypoint plaatsen,en dan met invoegen(potloodje met plus teken)op het invoegen teken klikken,in de buurt van het waypoint gaan staan dan zie je een dikke zwarte lijn,dan links klikken,dan zie je een elastiekje,met het punt van dat potloodje ga je op je waypoint staan, zodra je een rechthoekje zit met de naam van dat waypoint zit je goed,en dan klik je op dat waypoint en dan is het waypoint in de route opgenoemen,je kan deze ook hier een eigen naam geven
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 aug 2018 17:51

Bij routes, ja, maar we hebben het hier over tracks :wink:

En die wordt vertaalt naar koersen voor Edges.
Marco.

.
Polleke

Berichtdoor Polleke » 23 aug 2018 19:14

Rudy De Smet schreef:Als ik een rit heb gemaakt in Basecamp, en ik plaats een waipoint voor bv begin van een helling, enz

Als ik dit lees is het voor mij een route,maar goed maakt niet uit,het zal wel lukken zeker
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol
Rudy De Smet

Berichtdoor Rudy De Smet » 24 aug 2018 11:57

Ik heb een rit gemaakt in Basecamp met Open Fiets Map, daarna aan het begin van de helling een Waipoint geplaatst.
Deze rit geëxporteerd naar een bestaande map in de computer.
Dan heb ik deze rit geopend met MapSource, nagegaan of de rit niet te veel afwijkt van het origeneel, en dan verzonden naar mijn gps edge 1000. Tijdens het fietsen was de waipoint met tekst (klein embleem) zichtbaar.
Nu nog de verder proberen op het antwoord van Marco.
Alvast bedankt dit lukte prima.
Rudy De Smet

Berichtdoor Rudy De Smet » 29 aug 2018 10:36

Systeem met RWT-tool werkt, maar je ziet de waypoint(koerspunt) bijna niet, afslagbegeiding domineert en nabijheid bv. 200 m lukt al zeker niet.
Bij de oudere gps en MapSource, was dit geen enkel probleem.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 aug 2018 12:41

Dit is de eerste keer dat je meld dat je met MapSource en een oude toestel iets hebt ervaren. Welk toestel was dat?

Er is bij gegevens versturen naar de Edge geen verschil tussen MapSource en BaseCamp qua functionaliteit namelijk.
(of was het dat MapSource niet kan versturen, maar alleen via Opslaan Als de GPX in NewFiles plaatst)
Marco.

.
Rudy De Smet

Berichtdoor Rudy De Smet » 29 aug 2018 18:53

Oude toestel was een 605 Garmin, bij het maken van mijn routes kon ik met MapSource wel de waypoints zien.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”