edge 1000 valt uit bij inpluggen sd-kaart

FAQ's voor sport Garmin toestellen, zoals; Forerunner 310, 410, 610, 910XT (en andere) en Garmin Edge 200, 500, 510, 520, 605, 705, 800, 810 1000 en Touring toestellen.
frederiekvictor

edge 1000 valt uit bij inpluggen sd-kaart

Berichtdoor frederiekvictor » 07 aug 2018 14:46

Hallo,

Wanneer ik een kaartupdate wilde uitvoeren (via Garmin express), kreeg ik de melding dat mijn toestelgeheugen vol zit. Het was dus tijd om een sd-kaart in te pluggen om de kaartupdate daarop uit te voeren (had ik op dit toestel nog nooit gedaan).
Mijn edge 1000 valt helaas steeds uit bij het inpluggen van een sd-kaart. Ik heb verschillende kaartjes geprobeerd, van verschillende merken en verschillende volumes. Telkens ook (volledig) geformatteerd naar FAT32. Helaas met telkens hetzelfde fenomeen. Ik krijg het zowel als het toestel ingeplugd is op de pc als zonder inpluggen. Ook instoppen voor starten of na een start geeft hetzelfde resultaat.
Een volledige reset van de edge 1000 zorgde niet voor een oplossing.
Het probleem is exact hetzelfde als bij dit filmpje:

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Of hoe ik de kaartupdate kan uitvoeren op het toestel zelf (zelfs wanneer er nu geen plaats meer is)? Ik ben voorlopig ten einde raad en kan op andere fora (oa Garmin zelf) geen oplossing vinden.

Alvast bedankt!
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 aug 2018 18:20

Heb je al eens contact met Garmin opgenomen?

Staat er ergens in het menu dat de gegevens op microSD moeten worden opgeslagen?
Bij insteken van microSD in Edge, en darana het er weer uithalen, staat er dan een folder \Garmin\ op met mogelijk daar in de subfolders Activities en Courses?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
frederiekvictor

Berichtdoor frederiekvictor » 07 aug 2018 18:43

Dag Marco,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb inderdaad net een mailtje gestuurd naar Garmin. Benieuwd wat ze zullen voorstellen, want op internet vond ik niet direct een antwoord, maar wel de probleemstelling.
Op de SD kaart wordt uiteindelijk niets geschreven, het toestel valt ook al uit enkele seconden na het inpluggen en bij opstarten valt hij ook uit voor de kaarten geladen worden.
Ik heb nergens een instelling dat er iets naar een kaartje geschreven moet worden. Ik gebruik het toestel al anderhalf jaar zonder kaartje en zonder noemenswaardig grote problemen.
Nu dringt het gebruik van een sd-kaartje zich op, aangezien ik die kaartupdate niet meer kan uitvoeren op het (bijna volle) intern geheugen.
Het probleem is exact hetzelfde als bij het YouTube filmpje. Jammer dat in die comments ook geen oplossing naar voren geschoven werd.
Mvg,
Frederiek
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 aug 2018 21:10

Welk merk en type microSD gebruik je?

Wat ik op de video zie is dat bv een Sandisk Extreme gebruikt word en die zijn volgens mij niet compatible, maar dien je een gewone microSDHC te gebruiken tot max 32GB en iets van max Class 10 en zeker niet sneller of meer geavanceerd. Ik gebruik meestal gewone microSD tot 8 of 16GB Class 10 en dat gaat prima met alle Garmin toestellen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
frederiekvictor

Berichtdoor frederiekvictor » 08 aug 2018 06:53

Dag Marco,

Ik probeerde verschillende kaartjes van verschillende merken en types. Oa enkele 16 en 32gb, class 10 sdhc. Om te checken ook eens een oud kaartje van 1gb uit mijn edge 605 geplaatst, maar helaas zelfde resultaat.

Mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 aug 2018 18:40

Je werkt wel met windows computer en niet met mac?
Marco.

.

Terug naar “Garmin Forerunners & Edge 800, 810, 1000, Touring”