Worldwide Autoroute DEM Basemap,NR - gmapbmap.img - Totaal aantal kaartsegmenten: 0

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
Tonio

Worldwide Autoroute DEM Basemap,NR - gmapbmap.img - Totaal aantal kaartsegmenten: 0

Berichtdoor Tonio » 06 jul 2018 14:31

Hallo iedereen

Onlangs op mijn GPSmap 62st van Garmin de basiskaart verprutst.
Via deze website heb ik gmapbmap.img kunnen downloaden en op m'n toestel geplaatst.
De tool JaVaWa Device Manager 3.9, scan schijven, geeft aan dat deze basiskaart is geïnstalleerd.

Wat ook wordt aangegeven is: Totaal aantal kaartsegmenten: 0
1. Is dat wel goed?
2. Hoe kan ik eventueel wel kaartsegmenten instellen, want gmapbmap.img is namelijk vergrendeld?

Voorts als ik een route wil doen met m'n toestel en deze selecteer wordt er op het toestel aangegeven:
Route berekeningsfout: kaarten hebben geen navigatiewegen in dit gebied.
1. Wat kan ik hier aan doen?
2. Kan dit verband houden met het voorgaande?

Alvast hartelijk dank voor de reacties.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 jul 2018 09:49

Tonio schreef:Onlangs op mijn GPSmap 62st van Garmin de basiskaart verprutst.
Via deze website heb ik gmapbmap.img kunnen downloaden en op m'n toestel geplaatst.

Wat ook wordt aangegeven is: Totaal aantal kaartsegmenten: 0
1. Is dat wel goed?
2. Hoe kan ik eventueel wel kaartsegmenten instellen, want gmapbmap.img is namelijk vergrendeld?
Dit is correct, er zitten geen kaartdelen in zoals die in echte kaarten zitten, 0 klopt dus helemaal. Eigenlijk het 1 grote kaart die als 1 telt. Idem voor de tijdzone kaart (via Garmin Express de laatste versie van te verkrijgen).

Tonio schreef:Voorts als ik een route wil doen met m'n toestel en deze selecteer wordt er op het toestel aangegeven:
Route berekeningsfout: kaarten hebben geen navigatiewegen in dit gebied.
1. Wat kan ik hier aan doen?
2. Kan dit verband houden met het voorgaande?
Dit klopt ook, alleen op de basis kaart kun je niet navigeren over wegen, maar alleen via directe lijnen (hemelsbreed/vogelvlucht).

Echter u heeft een T model, dus dient er ook nog een Recreational map in te zitten, de Garmin Recreatie Europa kaart met hoogte, zit die er nog wel in? Ook met deze kaart trouwens niet met routes de wegen te volgen.
Wel met gebruik van tracks te navigeren.

Wilt u routes, dan heeft u aanvullende kaarten nodig, bijvoorbeeld Garmin Topo kaarten (koop) of OpenStreetmap kaarten (OSM afgekort en gratis) die in vele maten en soorten te downloaden zijn.

Bij dit laatste kunnen we u bijstaan via onze GPS Helpdesk: http://www.gps-expert.nl/gpshelpdesk
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Tonio

Berichtdoor Tonio » 07 jul 2018 11:52

Marco,

Hartelijk dank voor de snelle reactie, maar ik heb toch nog een aantal vragen.

1 Uit uw antwoord maak ik op dat ontgrendelen van gmapbmap.img niet nodig is.
Klopt dit?

2 Verder
Op de O schijf (micro SD kaart) van mijn toestel zijn geïnstalleerd:
- City Navigator Europe NT 2015.2.img
- Onroute Wandelkaart 1.12.img
- OpenFietsMap (Benelux_v26-05-2018).img

Op de M-schijf (GPSMAP 62st) zelf zijn geïnstalleerd:
- Worldwide Autoroute DEM Basemap,NR (gmapbmap.img)
- Time Zone Map (gmaptz.img)

Is dit voldoende voor een goede werking van mijn toestel?
Of is het noodzakelijk dat ik alsnog een Open Street Map (OSM) installeer?

Wederom alvast hartelijk dank voor de reactie.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 jul 2018 21:10

GmapBmap (Garmin map (kaart) Basic map) is niet vergrendeld en hoeft niet ontgrendeld te worden.

Je hebt genoeg kaarten, zorg dat als je ze gebruikt de Worldwide Autoroute DEM Basemap,NR altijd aan staat met maximaal 1 andere kaart (bij overlap, naast elkaar maakt niet zo veel uit). En indien je gebruik maakt van routes de juiste activiteit (auto/wandel/fiets...)

Maar ik mis nog steeds de Recreatie kaart die bij het toestel hoort, het is niet voor niets een 62st S staat voor sensoren (komps en barometer) en de T voor Topo kaart (de garmin recreatie kaart EU).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Tonio

Berichtdoor Tonio » 08 jul 2018 09:58

Marco,

Wederom hartelijk dank, toch nog een vraag.

De Garmin Recreatie Europa kaart staat dus niet meer op het toestel, maar hoort er blijkbaar wel bij.
Een back-up van het toestel heb ik ook niet (blijkt maar weer hoe belangrijk dat is).
Hoe kom ik aan deze kaart ?

Overigens weer wat geleerd ik wist niet waar de s en de t in de naam van het toestel voor stonden.
Maar nu ik dit weet, wil er ook gebruik van kunnen maken.

Alvast hartelijk dank.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 jul 2018 11:24

Tonio schreef:De Garmin Recreatie Europa kaart staat dus niet meer op het toestel, maar hoort er blijkbaar wel bij.
Een back-up van het toestel heb ik ook niet (blijkt maar weer hoe belangrijk dat is).
Hoe kom ik aan deze kaart ?

Contact met Garmin opnemen, want het is niet alleen de kaart, maar ook de licentie die erbij hoort die je erbij dient te krijgen. Garmin NL helpdesk (telefoon of e-mail kan je daar mee helpen.

Deze pagina onderaan op bel of e-mail knop:
https://support.garmin.com/nl-NL/?produ ... egion_maps
Marco.

.
Tonio

Berichtdoor Tonio » 08 jul 2018 19:33

Marco

Mogmaals hartelijk dank, het is me allemaal duidelijk.
Ik ga bij Garmin een poging doen om wat te regelen.

Vriendelijke groet
Ton

Terug naar “GPS en Kaart advies”