Wandelkaarten met adres zoeken in Montana 610

Hier kunt u vragen stellen over welk GPS toestel voor u de beste keus kan zijn. Of welke kaart u het beste kunt gebruiken voor uw activiteit.
eddepet57

Wandelkaarten met adres zoeken in Montana 610

Berichtdoor eddepet57 » 06 jun 2018 09:31

Hallo forumleden,

Graag even een tip over de kaartinstallatie.

Ik heb een Garmin Montana 610 met een extra sd kaartje (Fat geformateerd)

Ik wil mijn Garmin Montana 610 gebruiken om in steden te navigeren (google maps is niet precies)

Nu heb ik een aantal kaarten gedownlaod zoals :

TOPO U K and Ireland
Topo France v4 pro
Topo Italy v4

In de ene map staat een image "Topo Benelux Pro" (FID 1234 erbij)
in de andere een hele lijst met nummers en data bestanden (ik neem dat dat {net als in openstreetmaps)} steden hummers zijn
en weer in een andere map staat een image : gmapsupp

Ik krijg de kaarten niet geinstalleerd. Niet met Basecamp en ook niet met JaVaWa

Mapinstaller geeft aan geen ontgrendelde kaarten te zien (C:Garmin ??)

Wie weet raad ??

groet en dank alvast
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 jun 2018 19:00

Waar heb je die kaarten gedownload?
Waarom denk je dat topo kaarten de oplossing zijn om in steden te navigeren?
Welke steden heb je bekeken?
Wandel je, fiets je of rijd je met auto/motor?

Beste kaart om in steden te navigeren met auto/camper/motor is de Garmin City Navigator kaart.
Beste kaart voor fiets is de OpenFietsMap.
beste generieke kaart zijn de kaarten van OpenStreetMaps.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
eddepet57

Berichtdoor eddepet57 » 06 jun 2018 21:14

Beste Marco,

We willen de Garmin Montana 610 vooral gebruiken om onze weg te vinden in de steden......misschien ook wel voor wandelingen in de natuur.

Garmin had het over Topo Active kaarten....die zouden geschikt zijn voor steden wandelingen.....maar dan is er 1 die heel Europa beslaat.....dus ik weet het niet.

Openstreetmaps om je weg te vinden in een stad is dat wat ?? Kan je dan ook van bijvoorbeeld van straat naar straat navigeren ??

gr

Edwin
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 jun 2018 21:42

TopoActive kaarten van Garmin zijn ook op basis van OpenSourceMaps, alleen ouder en met andere kleuren. Nooit los kopen (worden bij toestellen meegeleverd), dan kun je beter direct OpenSourceMaps gebruiken.

Elke kaart van kan straat naar straat navigeren, mits de straat in de kaart zit. Maar als je met straat een adres bedoeld, dan wordt het anders, adressen zoeken werkt bij OpenStreetMaps nog niet in alle landen. Er zijn wel uitbreidingen te koop voor de adressen bij bv Waypoint, maar ik heb gene communicatie gezien dat deze uitbreiding regelmatig word bijgewerkt naar een nieuwe versie.

Daadwerkelijk van Adres naar Adres dan blijft eigenlijk alleen de Garmin City Navigator kaart over om die te kopen. Dan kun je zeker goed adressen en plaatsen vinden. Navigeren zou dn in het zelfde toestel kunnen met een topo lijkende OpenSourceMap die beter geschikt is om op te wandelen en fietsen, want daarop staan paden en fietspaden die juist missen in de City Navigator kaart.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
eddepet57

Berichtdoor eddepet57 » 07 jun 2018 13:42

Beste Marco,

En zo'n City Navigator kaart is geschit voor een montana 610 ? en kan je instellen om geen gebruik te maken van snel- en autowegen ??

gr

Edwin
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 jun 2018 14:26

Navigeren zou dan in het zelfde toestel kunnen met een topo lijkende OpenSourceMap die beter geschikt is om op te wandelen en fietsen, want daarop staan paden en fietspaden die juist missen in de City Navigator kaart.

2 kaarten dus; CN voor adres informatie en OSM voor navigatie als wandelaar.
Marco.

.

Terug naar “GPS en Kaart advies”