Problemen met Basecamp 4.7.0 na update van 4.6.0

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Motorrijder_2000
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2015 08:55

Problemen met Basecamp 4.7.0 na update van 4.6.0

Berichtdoor Motorrijder_2000 » 02 jun 2018 13:39

Heb kort geleden bovengenoemde update uitgevoerd op mijn Mac.
Wist dat Google Earth er niet meer inzat maar hoopte dat de onstabiliteit van BC opgelost zou zijn.
Niet dus. Kan er bijna niets meer bij. Bij nieuwe routes maken of bewerken er van loopt BC voortdurend vast en/of klapt er uit.
Hoe is dit op te lossen en/of terug te gaan naar 4.6.0.
Heb iets gelezen over over ondersteuning door Garmin van 32 bits ipv noodzakelijke 64 bits voor de Mac??
Wie kan mij helpen??
Gebruikersavatar
Marco
Moderator
Berichten: 2592
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 jun 2018 19:52

Alle BaseCamp versie zijn og 32bits. Ergens dit jaar, waarschijnlijk eind van dit jaar komt een nieuwe BaseCamp die dan 64 bits is.

Hoe terug naar oude BaseCamp?
- Maak binnen BaseCamp een Backup.
- Exporteer alles wat je hebt gewijzigd/toegevoegd na de Update.

Reden is dat elke BaseCamp weer met en nieuwe versie Database werkt, dus als je een versie teruggaat, krijg je ook de gegevens van de "oude" database.

- Verwijder de nieuwe BaseCamp, MapInstall en MapManager programma's uit de Programma folder.
- Haal de oude versie 4.6.3 op uit deze verzameling: http://gawisp.com/perry/macintosh/
- Installeer de 4.6.3. versie
- Importeer alles wat je had gewijzigd.

Wat je zou kunnen proberen is eerst een backup te maken van de 4.6.2 omgeving en daarna eens kijken of de backup van BC 4.7.0 gebruikt kan worden om een restore uit te voeren. Kans bestaat dat dit werkt.


Voor Windows gebruikers zelfde methode, via Programmalijst versie 4.7.0 verwijderen, als er een vraag komt om ook de gebruikersgegevens te wissen, altijd nee geven! En dan weer versie 4.6.3 installeren hier vandaan: http://gawisp.com/perry/mapsource/

Succes!
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Motorrijder_2000
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2015 08:55

Berichtdoor Motorrijder_2000 » 03 jun 2018 21:03

Hallo Marco.
- Exporteer alles wat je hebt gewijzigd/toegevoegd na de Update: dat heb ik niet bijgehouden: hoe kan ik dat zien?
- Importeer alles wat je had gewijzigd: ?? zie hierboven.

Als digbeet, dit begrijp ik,niet: Wat je zou kunnen proberen is eerst een backup te maken van de 4.6.2 omgeving en daarna eens kijken of de backup van BC 4.7.0 gebruikt kan worden om een restore uit te voeren. Kans bestaat dat dit werkt.
Gebruikersavatar
Marco
Moderator
Berichten: 2592
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 jun 2018 10:31

Exporteren en importeren en de functie Backup/Herstel zitten verstopt in het menu Bestand in BaseCamp.
Lees anders de help van BaseCamp door om het verschil te leren kennen.

Exporteren gebruik je als je gegevens (routes, tracks, waypoints) wilt opslaan buiten BaseCamp om daarna bv de route naar iemand anders te kunnen e-mailen.

Als je niet meer weet wat je hebt veranderd, is de backup/herstel methode de enige juiste weg. Punt is namelijk dat het terugzetten van de oudere BaseCamp je ook de oude database geeft die daar bij hoort en die nog op je computer staat.
Als je de nieuwe BaseCamp 4.7.x installeert, kopieert die de oude database en maakt een nieuwe. Terug naar BaseCamp 4.6.x zorgt er niet voor dat die nieuwe database gebruikt word.

Dus dan wordt de werkmethode zo:
- in BaseCamp 4.7.0 eerste via menu Bestand - Backup een backup/reservekopie maken
- Dan via Windows Programmabeheer de nieuwe BaseCamp 4.7.x verwijderen
- Dan de oude BaseCamp 4.6.x installeren
- Opstarten BaseCamp en dan via menu Bestand - Een extra backup maken (van oude database).
- Dan nogmaals Menu Bestand, maar nu herstellen van de 4.7 database backup.
- BaseCamp zal dan opnieuw starten en als alles goed is gegaan zie je alle gegevens die je in de nieuwe BaseCamp ook had.


Het is ook mogelijk een GPS Helpdesk sessie bij ons te boeken, dan voeren wij de terugrol uit voor u.
Hier te reserveren: http://www.gps-expert.nl/gpshelpdesk
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Motorrijder_2000
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2015 08:55

Berichtdoor Motorrijder_2000 » 05 jun 2018 09:02

Dank je Marco, ik kom er volgende week op terug.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers