|
GPS-Expert Ondersteuningsforum voor GPS-Expert trainingen |
|
| View previous topic :: View next topic Remove Highlighting :: |
| Author |
Message |
Marco Moderator

Joined: 21 Mar 2008 Posts: 982 Location: (Scheurneus) - Amsterdam, NL
|
Posted: Mon May 12, 2008 9:50 pm Post subject: Hoe kan ik de voorgeladen kaartregio in een 500 vervangen? |
|
|
Hoe kan ik de voorgeladen kaartregio in een zümo 500 vervangen?
Een zümo 500 heeft als voorgeladen kaarten een regio. Dat kan Benelux zijn, maar kan ook Duitsland/Oostenrijk of Frankrijk zijn. Dit hangt af waar je de zümo hebt gekocht. Louis.de en Motozoom.nl leveren de de zümo 500 met Duitsland/Oostenrijk.
Omdat je ook de DVD met City navigator erbij hebt gekregen met heel Europa erop, is het vrij eenvoudig om de voorgeladen kaart te vervangen voor een eigen regio.
Voorbereidingen:
- Installeer City Navigator op je PC.
- Voer de Unlock codes in in Mapsource, of haal de unlock codes uit je zümo (zümo aan USB gekoppeld hebben). Dmv de UnlockWizard van Garmin.
Uitvoering:
- Sluit je zümo aan via USB.
- Maak een backup van je ZUMO:\Garmin\gmapprom.img bestand (de huidige regio)
- Verwijder deze ZUMO:\Garmin\gmapprom.img
- Kijk hoeveelheid vrije ruimte in je Garmin vrij is hierna (Mijn Computer, rechtermuisknop op je ZUMO, Eigenschappen)
- In Mapsource, selecteer de benodigde kaarten, let op je aantal Mb's
- Dus bv BeNeLux en een stukje Duitsland of zo.
- Stuur deze kaarten naar de Garmin (kan ook via een SD kaartje)
- Hernoem de ZUMO:\Garmin\gmapsupp.img naar ZUMO:\Garmin\gmapprom.img
En voila, Zumo herstarten en je hebt een nieuwe "ingebakken regio".
Als je nu meldingen krijgt dat kaarten niet geladen worden, dan is er iets mis met je Unlock codes.
Als je de melding krijgt, geheugen is vol, dan minder kaart details laden en nogmaals proberen. _________________ Marco
GPS Cursussen: Zumo, Garmin, TomTom, OnRoute, Mapsource, Privé cursus, Workshops
Veelgestelde vragen over: Zumo en Mapsource en kaarten en bluetooth |
|
| Back to top |
|
 |
Giso
|
Posted: Sun Aug 03, 2008 7:58 pm Post subject: Extra kaarten op SD Zümo 500 lukt maar niet |
|
|
Ik probeer om in mijn Zümo 500 extra kaarten te laden op de SD-kaart. Maar bij het starten van de Zümo zie ik een korte groene streep met even daarna de melding "Kan kaarten niet openen".
In de Zümo zèlf zitten inmiddels zelf samengestelde kaarten zoals in het vorige bericht uiteengezet en dat werkt prima.
Ik heb geprobeerd om het door MS aangemaakte en opgeladen kaartmateriaal 'gmapsupp.img' te plaatsen in de root van de SD-kaart en ook in de map Garmin (van de SD-kaart). En ook heb ik de bestandsnaam 'gmapsupp.img' de naam 'gmapprom.img ' gegeven. Maar hij wil niet. Iemand een idee waar ik fout ga? Ik gebruik originele en vrijgegeven kaarten van de DVD. |
|
| Back to top |
|
 |
Marco Moderator

|
Posted: Sun Aug 03, 2008 8:04 pm Post subject: Re: Extra kaarten op SD Zümo 500 lukt maar niet |
|
|
| Giso wrote: | | "Kan kaarten niet openen" |
Bij deze melding word het kaartbestand dus gewoon gevonden, maar klopt de unlock code die erin zit niet met hetgeen het toestel verwacht.
Maar als je interne kaarten het wel doen en ook door jou zijn geladen, dan zou dit heel vreemd zijn, want dat is je unlock code gewoon juist.
Qua plaats, intern ind e zumo en op de SD kaart, altijd in :\Garmin\ folder plaatsen. En intern mogen de namen gmapprom.img, gmapsupp.img en gmapoem.img bestaan. Op de sd kaart kan alleen een gmapsupp.img bestaan. En ze mogen alle 4 tegelijkertijd bestaan!
Welke firmware versie heb je?
Welke kaart versie (city navigator versie)? _________________ Marco
GPS Cursussen: Zumo, Garmin, TomTom, OnRoute, Mapsource, Privé cursus, Workshops
Veelgestelde vragen over: Zumo en Mapsource en kaarten en bluetooth |
|
| Back to top |
|
 |
Giso
|
Posted: Sun Aug 03, 2008 8:29 pm Post subject: |
|
|
Ik heb nu firmware 4.3 en City Navigator NT 2008 en in Mapsource ben ik teruggegaan van 6.14.10 naar 6.13.7. Ik heb ook reeds firmware 4.3 teruggezet naar 4.0 en 4.2 om te zien of dàt de oorzaak was.
Met Mapsource (CTRL+U) mijn unlockcode op de pc opgeslagen en vervolgens gewist. Dan zijn dus alle kaartdetails weg (geel vlakje met tekst "Kaartdetails vergrendeld"). Wederom mijn kaarten ge-unlocked. De kaartdetails kwamen weer terug en weer een poging gedaan om een stukje kaart naar de SD-kaart te exporteren.
Helaas. |
|
| Back to top |
|
 |
Marco Moderator

|
|
| Back to top |
|
 |
Giso
|
Posted: Sun Aug 03, 2008 9:49 pm Post subject: |
|
|
Nou, dat was een goede bingo! In zoverre dat ik met deze tip een ander kaartje heb geprobeerd en toen werkte het wel. Vervolgens het oude kaartje geformatteerd en daar als proef geheel Italië opgezet en voila, bingo. Vermoedelijk dus leesfouten op de SD-kaart? Maar de MP3-tjes deden het wel... Hoe dan ook, probleem opgelost. Bedankt  |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|