Hallo,
Zumo 390lm.
Sinds 2 weken ben ik het nederlandstalige gebruikerstext kwijt.
Dus wel stem en toetsenbord maar geen nederlandse taal. Hij staat nu op british english.
Getracht te downloaden met behulp van garmin express, helaas!
We herkent dit en kan mij hiermee helpen?
grt William
Nederlandse gebruikers text weg!
Probeer eens met Garmin WebUpdater programma.
Marco.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Zorg wel dat toestel niet in MTP stand staat, maar in mass storage.
Mogelijk handmatig de folder \.system\text\ bekijken
Mogelijk handmatig de folder \.system\text\ bekijken
Marco.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Of daar nog text bestanden in staan, maar het moet de \Text\ folder zijn zie ik in mijn zumo.
Indien nodig leegmaken, toestel loskoppelen, laten opstarten en daarna weer aankoppelen en opnieuw met Express of WebUpdater proberen
Controleer of de JaVaWa Device Manager programma je toestel goed herkent en kijk wat die zegt.
Is er nog ruimte op de disk van de zumo?
Werk je met MAC? ZO ja, leeg ook de prullenbak eens en probeer opnieuw.
Indien nodig leegmaken, toestel loskoppelen, laten opstarten en daarna weer aankoppelen en opnieuw met Express of WebUpdater proberen
Controleer of de JaVaWa Device Manager programma je toestel goed herkent en kijk wat die zegt.
Is er nog ruimte op de disk van de zumo?
Werk je met MAC? ZO ja, leeg ook de prullenbak eens en probeer opnieuw.
Marco.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco schreef:en opnieuw met Express of WebUpdater proberen.
Controleer of de JaVaWa Device Manager programma je toestel goed herkent en kijk wat die zegt.
Marco.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Hey William, zou je mij kunnen vertellen wat je precies gedaan hebt, ik heb namelijk hetzelfde probleem en krijg het niet opgelost.
Groet, Ron.
Groet, Ron.
Gevonden! Kopie van Nederlands tekstbestand gevonden en geladen.
Groet, Ron.
Groet, Ron.
In Garmin Express is een Tools menu, als je die opzoekt en uitklapt, kun je daar de talen selecteren om te downloaden.
Marco.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.
Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ik had nu, na kaart update, met de Zūmo 340 hetzelfde probleem, de Nederlandse tekst was verdwenen.
In Garmin Expres kon ik Nederlands aanvinken en installeren, maar dat hielp niet.
In de finder zag ik dat in de map <Text> op de Garmin alle bestanden wel aanwezig waren.
Ik heb hier een backup van gemaakt en vervolgens alle bestanden in de map <Text> gewist.
Daarna met de Javawa app "Eject" losgekoppeld, opnieuw aangesloten en de Nederlandse tekstbestanden uit de backup in de map <Text> op de Garmin gezet. Nu kon ik weer Nederlands aanvinken op de Garmin.
Heeft het misschien iets met de kaartupdate te maken?
In ieder geval opgelost, zowel bij de Navigator als de 340.
Groet, Ron.
In Garmin Expres kon ik Nederlands aanvinken en installeren, maar dat hielp niet.
In de finder zag ik dat in de map <Text> op de Garmin alle bestanden wel aanwezig waren.
Ik heb hier een backup van gemaakt en vervolgens alle bestanden in de map <Text> gewist.
Daarna met de Javawa app "Eject" losgekoppeld, opnieuw aangesloten en de Nederlandse tekstbestanden uit de backup in de map <Text> op de Garmin gezet. Nu kon ik weer Nederlands aanvinken op de Garmin.
Heeft het misschien iets met de kaartupdate te maken?
In ieder geval opgelost, zowel bij de Navigator als de 340.
Groet, Ron.
Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers