Terug naar Garmin BaseCamp versie 4.3.5

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Marco
Moderator
Contacteer:

Terug naar Garmin BaseCamp versie 4.3.5

Berichtdoor Marco » 05 okt 2014 09:25

De versies 4.4.1 en 4.4.2 voor Windows hebben diverse problemen met maken van routes. Advies is om zo gewoon terug te gaan naar BaseCamp 4.3.5 die tot nu toe de beste is. Zelf heb ik gisteren op een Windows 8.1 laptop geprobeerd de 4.4.1 terug te zetten naar 4.3.5 en dat ging niet zonder slag of stoot.

Ik heb eerst dit geprobeerd:
- via Windows Programma's & Onderdelen - BaseCamp 4.4.1 laten verwijderen.
- BaseCamp 4.3.5 installeren.
- Fouten over taal modules en dat BC in Engels opstart.
- Melding dat er een 4.4.2 versie is en dat ik die moet gebruiken
- BaseCmap word gestopt en ik heb niks :(

Daarna dit:
- via Windows Programma's & Onderdelen - BaseCamp 4.3.5. laten verwijderen.
- CCleaner gedraaid op programma's en daarna nogmaals op register om dit op te schonen.

- Handmatig de folder C:\Program Files (x86)\Garmin\BaseCamp\ verwijderd

- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\CardProductCache\ verwijderd
- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\DeviceCache\ verwijderd
- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\ProductDataCache\ verwijderd
- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\TileCache\ verwijderd

- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Garmin\BaseCamp\Database\4.4\ verwijderd

- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\Temp\BaseCamp\ verwijderd
- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\Temp\Garmin Software Updates\* inhoud verwijderd

Wil je BaseCamp 4.3.5 qua instellingen resten, dan kun je deze ook nog verwijderen, maar dat hoeft niet:
- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\GARMIN_Corp\BaseCamp.exe_Url_urbejbdz42c555ix3xqbitecusqt0tuj verwijderd

- Hierna de internet verbinding verbroken (Wi-Fi uitgezet)
- Installatie BaseCamp 4.3.5
- Alles werkt weer, werkbalk instellingen, activiteitprofielen en database zijn behouden gebleven (wat je in de 4.4 database hebt gedaan is verloren).
- Handmatig weer de bestandsformaten GPX en GDB aan BaseCamp koppelen.

Lukt het niet zelf, maak dan gebruik van onze GPS Helpdesk, dan heb je binnen 30 minuten na begin afspraak weer een werkende BaseCamp.
Laatst gewijzigd door Marco op 05 okt 2014 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 okt 2014 11:10

Posting bijgewerkt met meer paden, om ook de reeds automatische gedownloade BaseCam 4.4.x te verwijderen.

En nu met behoud van instellingen.

Activieit en profiel gegevens staan in het Register onder deze sleutel: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Garmin\BaseCamp]
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Zuilenees

Berichtdoor Zuilenees » 07 okt 2014 10:05

Hallo Marco,

Ik las met interesse je beschrijving over het verwijderen van Basecamp versie 4.4.2
Ook ik heb nogal wat bugs gemerkt bij het intekenen van een route. Plotseling werden i.p.v. de wegen te volgen stukken rechte lijnen ingetekend op verschillende delen van de route. Ik zou dus ook graag terug willen naar de stabiele 4.3.5 versie. Alleen kan ik deze helaas niet downloaden van de Garmin site. Er wordt alleen de nieuwste versie aangeboden.
Kun je mij een tip geven waar ik de 4.3.5 versie kan krijgen. Ik heb al flink wat gegoogled maar krijg hem niet te pakken.

Groeten,
Henk
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 okt 2014 10:55

Marco.

.
Zuilenees

Berichtdoor Zuilenees » 07 okt 2014 11:29

Hartelijk dank!

Henk
Aajexp

Berichtdoor Aajexp » 16 okt 2014 15:17

Op zich werkt de procedure van GPSexpert om de oude versie BC terug te zetten bij mij
op een machine met Windows 7 prima.
Bij een andere machine met Windows 8.1 ontstond er een probleem.
De procedure is op dezelfde wijze zoals beschreven uitgevoerd,
maar aan het eind werd er een voorstel gedaan dat er een nieuwere versie was 4.4.2 met een foutmelding,
met een registervermelding en een Windows error code (niet genoteerd).
Zou dit komen omdat er ook een versie van Garmin Express aanwezig is of zou er toch nog een andere verwijzing
in het register staan dat er een nieuwe BaseCamp versie 4.4.2 is?
Want dat is wat ik terug gemeld krijg als ik de 4.3.5 ga installeren aan het
eind van de installatie.

ik heb toch nog wat zitten grasduinen in het register en vond:

\HKEY_CURRENT_USER\Software\Garmin\BaseCamp\Settings

LastCheckForUpdate REG BINARY 39 fe 2e 54 00 00 00 00
LastDbReadVersion REG_SZ 4.2.2
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 okt 2014 15:49

Ik ken de melding en ik heb toen expres deze 2 eruit gegooid en ook tijdens installatie de internet verbinding eruit gegooid.

- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\Temp\BaseCamp\ verwijderd
- Handmatig de folder C:\Users\[jou gebruikersnaam]\AppData\Local\Temp\Garmin Software Updates\* inhoud verwijderd

Pas toen ging het installeren goed.

Maar het kan geen kwaad die specifieke registersleutel ook te verwijderen en het dan nog eens te proberen, maar ook nog een keer bovenstaande folders leegmaken en zeker weten dat er geen internet verbinding is tijdens installeren.

Garmin Express staat hier los van.
Marco.

.
Aajexp

Berichtdoor Aajexp » 16 okt 2014 22:30

Marco

Het was niet voldoende om de registersleutels die ik genoemd had in:

\HKEY_CURRENT_USER\Software\Garmin\BaseCamp\Settings
LastCheckForUpdate REG BINARY 39 fe 2e 54 00 00 00 00
LastDbReadVersion REG_SZ 4.2.2

te verwijderen.

Ik heb de hele BaseCamp\Settings maar verwijderd
met als gevolg dat ik de activiteitenprofielen en en andere instelingen van BaseCamp niet meer aanwezig zijn, ik vindt dat niet zon probleem.
Er zij nog meer registersleutels in de BC 4.4.2 versie die niet in de 4.3.5 voorkommen vandaar deze stap.
Nu werkt BC 4.3.5 wel

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”