TPMS

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
FREAKY FRANK

TPMS

Berichtdoor FREAKY FRANK » 09 feb 2019 10:12

Iemand ervaringen met de TPMS bandenmeters ? Ik lees in sommige reviews dat die niet altijd werken en voor de prijs van 99 eur per stuk mag dat toch wel goed functioneren.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 feb 2019 08:06

Ik heb ze, gekocht in de begintijd toen ze nog € 49 kosten.

Een ervan is ooit onder garantie vervangen, en ik heb wel eens een batterij moeten vervangen. Verder werkte ze goed, bij heel koud weer stokte de informatie wel eens, maar als het warmer werd, werkte deze weer.

Ze zitten nog wel op de motor, maar heb je al tijden niet meer gebruikt/gekoppeld, koppelen is altijd weer ff lastig waarbij de hulp van een goede bandenspanningsmeter wel handig is, je dient namelijk in te geven hoeveel er in de band zit bij koppelen.

Eenmaal profijt van gehad, de achterband liep langzaam leeg en ik kreeg waarschuwingen op het scherm en kon zo zien hoe snel de band leeg liep (langzaam genoeg om nog thuis te geraken en daar te pluggen).

Nadelen? Werkt maar op een beperkte set Garmin toestellen, stalen ventielen zijn vereist, wiel balanceren na aanbrengen en bij weer verwijderen. Wordt niet meer gesupport in nieuwere Garmin toestellen zoals de 396. Duur, erg duur voor 2 stuks.

Alternatief? Motor kopen met ingebouwde bandenspanning meter of even zoeken bij aliexpress voor een los systeem. Dan ben je voor 40 euro klaar, maar wel een los displaytje op de motor. Of via bluetooth en app op telefoon.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
FREAKY FRANK

Berichtdoor FREAKY FRANK » 12 feb 2019 20:10

Ok bedankt voor de goede informatie. Ik zal het eens laten bezinken.

Mvg
Frank

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”