Kaarten laden in de Garmin GPSMAP 60CSx

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Blariacum

Kaarten laden in de Garmin GPSMAP 60CSx

Berichtdoor Blariacum » 15 aug 2018 20:15

Ik werk nog met een oudje, de Garmin 60CSx, tot gisteren zonder problemen. Maar vandaag wilde ik nieuwere opensource kaarten downloaden en installeren. Het downloaden ging goed echter mijn Garmin wil geen kaarten meer laden. Zie alleen de basiskaart en een deelkaartje. Heb de contacten al schoongemaakt en een nieuw geheugenkaartje gebruikt, alles gereset maar zonder resultaat. Als ik de hele Benelux kaartenmap wil plaatsen als geheel duurt het maar zo'n 7 minuten terwijl het vroeger zo'n 40 minuten duurde. Hij plaatst dan trouwens maar een deelkaartje van het geheel. (dit is te zien bij de kaarten die je kunt activeren op de gps. Zie ik nog iets over het hoofd? Of zal ik toch opzoek naar wat nieuws moeten?
Ik plaats de opensource kaarten via Garmin Basecamp en werk met Windows 10. Alvast bedankt voor het meedenken. Grs. Ted
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 aug 2018 21:09

MapInstall is de schuldige, met laatste versie BaseCamp is versie 4.20 van MapInstall erbij gekomen en die geeft problemen.

Keuzen: Basecamp terug naar oude versie, alleen map8nstall naar oude versoe 4.0.4 of MapSource gebruiken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Blariacum

Berichtdoor Blariacum » 16 aug 2018 11:18

Marco bedankt voor de tip!
Ik kan weer kaarten laden. Heb het nu gedaan via Mapsource :-D
pelgrim

Berichtdoor pelgrim » 23 sep 2018 20:47

Bedankt voor deze tip. Ik heb dagen zitten tobben omdat ik m'n kaarten niet meer kon vinden op mijn gpsmap 62.
Moet ik nu voortaan altijd mapsource gebruiken? Basecamp is wel wat handiger.
Ik ontdekte het probleem tijdens mijn vakantie in Frankrijk. Ik zag wel m'n "kale" route, maar m'n gps kon geen kaart vinden. Is het mogelijk om thuis te controleren of een kaart van een gebied ver weg goed op mn gpsmap 62 wordt weergegeven.
Al vast zeer bedankt,
groet,
Jan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 sep 2018 12:42

Controle kan worden uitgevoerd met het programma JaVaWa Device Manager en dan in de details van de kaart kijken en ook bekijken wat het dekkingsgebied van de kaart is.

MapSource is een methode, maar terug naar MapInstall 4.0.4 is de enige juiste.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
pelgrim

Berichtdoor pelgrim » 24 sep 2018 15:56

Dankjewel voor je (snelle) reactie.
Het vreemde was dat JaVaWa Device Manager, niets vreemds constateerde, maar alleen door te installeren met Mapsource werd de kaart zichtbaar.
Welke versie van Basecamp kan ik het beste gebruiken naast/met MapInstall 4.0.4 ? in de lijst met downloads (Index of /perry/mapsource) zie ik heel veel versies MS, maar nu juist geen 404, welke kan ik dan het beste kiezen?
Alvast dank,
Jan
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 sep 2018 17:01

BaseCamp 4.6
Marco.

.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”