Met JaVaWa Device Manager virtualiseren: Wat en Waarom

Speciaal voor de programma's JaVaWa GMTK, JaVaWa Device Manager (JDM), RTWtool en anderen om vragen te stellen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 aug 2015 21:02

De naam staat in de GarminDevice.xml, die kun je verwijderen.

Of het is de naam van de disk zelf, in de eigenschappen van de schijf kun je de naam van de schijf aanpassen (rechtermuisknop of F2 op de disk) in de windows verkenner..

Wel BaseCamp eerst afsluiten en starten na de mutatie.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
VraagTeken

Berichtdoor VraagTeken » 24 aug 2015 21:46

Aha, ook dat gevonden :-D !
Heb in de de GarminDevice.xml op de virtual disk alleen de ID code weggehaald en toen gesaved. Daarna BaseCamp opgestart en nu staat er alleen de naam van de virtual disk in!!! Vreemd omdat alles wat er eerst stond helemaal weg is, ook het symbool van een GPS! Nu is het "gewoon" een blauw SD kaartje. Maar wel compacter en een stuk duidelijker.

Nogmaals dank voor je hulp :-D
VraagTeken

Berichtdoor VraagTeken » 25 aug 2015 11:42

Helaas, maar kwam er nu achter dat CN Europe niet meer werkt doordat de koppeling via de toestel ID door een verwijderde toestel ID er niet meer is :cry: !

Kan dus alleen de naam van het toestel veranderen in de GarminDevice.xml maar niet de toestel ID verwijderen. Eigenlijk wel logisch natuurlijk!

Is er toch een manier om het lange stuk tekst tussen de haakjes (inclusief de haakjes) (Apparaat-id: 0000000000) weg te laten of te hiden :?:
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 aug 2015 12:12

Ik plaats nooit een GarminDevice.xml op de virtueleSD, maar alleen de kaarten. Dan wordt het herkent als een gewone microSD en niet als een toestel. Wel zorgen dat er een voor die kaart juist GMA bestand ook aanwezig is, want daar zit de licentie in.

Voor CN doe je dit trouwens alleen als je de CN microSD variant hebt, als je een zumo/nuvi hebt, kun je eenvoudig met Garmin Expres de kaart op de computer installeren (vanwege de LifeTime update).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
VraagTeken

Berichtdoor VraagTeken » 25 aug 2015 12:33

Hallo Marco,
Dat heb ik niet zelf gedaan, dat zal wel gebeuren door het kopiëren met de JaVaWa Device manager.
Maar heb door jouw opmerking nu de GarminDevice.xml onleesbaar gemaakt en nu werkt het wel, zonder foutmelding, na wat langer inlezen in baseCamp.

Dus dat was de plossing :-D.
Nu kan ik ook in Windows de naam van de Virtuele disk aanpassen. :o

Nogmaals dank voor de ondersteuning.
Gery

Berichtdoor Gery » 30 apr 2018 09:24

Beste,

Bedoeling is de af-fabriek 2016 kaarten in mijn Zümo 595 in een virtuele schijf te zetten.
Ik heb een virtuele schijf van 8GB aangemaakt met ImDisk, deze wordt (h)erkend door JDM.
Als ik mijn Zümo 595 koppel aan de PC wordt deze (h)erkend door verkenner en BaseCamp.
Als ik in JDM dan op "Scan schijven" klik, krijg ik na een 10-tal seconden volgende foutmelding:
foutmelding.png

Hierna is de GPS nog wel zichtbaar als mass storage device, maar de inhoud is niet meer zichtbaar, waardoor kopiëren van de kaarten ook niet lukt.

Windows 7
JDM 3.9
Zümo 595, CN Europe NTU 2016.30

Enig idee wat er mis kan zijn?

Groeten,
Gery
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 apr 2018 10:26

Ik weet even niet wat hier mis is, maar vaak heeft het et maken met het vermogen wat de zumo uit de USB poort trekt en waardoor er verstoringen ontstaan. Beste is om er een USB hub tussen te plaatsen die een eigen voeding heeft.

Er is een betere methode en dat is gebruikt te maken van Garmin Express programma om de kaarten bij te werken en tegelijkertijd op de computer en in toestel te zetten.

Of is er een specifieke reden om de City Navigator 2016 kaart te bewaren?
Marco.

.
Gery

Berichtdoor Gery » 30 apr 2018 11:11

Bedankt voor je antwoord Marco, dat van die hub ga ik eens testen, eerst ene gaan kopen.

Ik gebruik steeds GE om mijn kaarten te updaten, maar in mijn nieuwe 595 zit een "Europe DEM" kaart, en ik ben bang dat die verdwijnt na een update. Of maak ik me zorgen om niets?

De 595 is een Travel Edition, dus die kaartupdates kunnen niet naar de computer.

Gery
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 apr 2018 13:32

De Europe DEM kaart blijft in je toestel of wordt ook bijgewerkt door Express als er een update is.

Indien toch gewist, dan staat hier ook een backup: viewtopic.php?f=39&t=927
Marco.

.
Gery

Berichtdoor Gery » 30 apr 2018 15:45

Bedankt Marco, dat is een geruststelling!

Wat die gevoede USB-hub betreft, moet dat een 2.0 of een 3.0 versie zijn, of maakt dat niet uit?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 apr 2018 18:00

Met de 590 zou ik een usb 3.0 proberen.
Zelf gebruik ik nog altijd een oudere USB 2.0 (zo ontstaan).
Marco.

.
Gery

Berichtdoor Gery » 30 apr 2018 19:29

Marco, ik heb net in de mappenstructuur op de Zümo 595 registraties van "abnormal powerdowns" gevonden die zich manifesteerden op de momenten dat ik met JDM bezig was. Jouw vermoeden dat mijn beschreven probleem voortkomt uit de voeding blijkt te kloppen.

Nogmaals dank voor de correcte en snelle service!
filo

Berichtdoor filo » 07 jun 2018 18:03

Hoi ,

nieuw op forum .Systeem windows 10 64 bits
garmin zumo 350 lm
Javawa device manager 3.9
Basecamp 4.6.2 voor google .

Ik heb 2 bestanden toegevoegd met foutmeldingen
wil dus de kaarten van zumo 350lm op virtuele schijf plaatsen met imdisk

lukt dus niet .Heb reeds geprobeerd van de virtuele aangemaakte schijf naar fat 32 te zetten en dat lukt doch krijg terug fout bij openen .
zelfs 2 x virtuele schijf van 4GB gemaakt om binnen de fat 32 norm te blijven ---->lukt ook niet .

Wat raar is , usb stick ingeplugd 16 GB en dan gewoon kaarten erop , kan die dan ook niet zien en openen.

Zou hulp waarderen ,dank ,

filo
Bijlagen
zal niet kunnen lezen.png
fout bij openen city navigator europe.png
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 jun 2018 21:31

Ik weet zo niet wat er fout gaat, Virtual Device koppelen en dan formatteren als fat32 en opnieuw met JDM scannen. Maar kaarten wel in de \Garmin\ folder plaatsen.

Maar ik zie in de plaatjes dat je met City Navigator bezig bent, die hoef je niet te virtualiseren, Installeer Garmin Express en installeer de kaarten opnieuw en geef bij de opties aan dat je die op de computer wilt installeren, dan wordt door Gamrin de computer versie van de CN kaart geïnstalleerd.

VirtualSD/USB gebruiken we eigenlijk alleen als kaarten niet als computer kaart zijn te verkrijgen, zoals gekochte Topo kaarten op microSD.
Marco.

.
filo

Berichtdoor filo » 08 jun 2018 21:04

Bedankt voor de tip , is gelukt .

Waarvoor dank ,
filo

Terug naar “JaVaWa GMTK & JDM & RTWtool”