google earth zonder internet?

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
seppe

google earth zonder internet?

Berichtdoor seppe » 07 mar 2018 20:34

kan je google earth pro gebruiken in het buitenland zonder internetverbinding enkel met gps dat in de laptop zit?

We gaan in mei naar marocco voor 14 dagen off road te gaan rijden, ik heb de tracks gemaakt op de pc in google earth, daarna overgezet naar basecamp waarna ik de tracks op mijn montana 680t kan zetten.
ik wil graag ook een laptop meenemen waar google earth op staat wanneer we ter plaatse vast zouden komen te zitten en een omweg moet gemaakt worden is dit mogelijk of raden jullie andere oplossingen aan. ik heb ook google earth op een tablet staan maar die zoomt niet ver genoeg in.

met dank
Rene_N

Berichtdoor Rene_N » 07 mar 2018 22:02

Beste Seppe,
Misschien kun je een jaarabonnement van 25 euro nemen op Garmin BirdsEye Satellite Imagery. Daarmee kun je onbeperkt hoge resolutie satellieten downloaden naar je laptop en in Basecamp bekijken. Ook kun je op je GPS zetten. Waarschijnlijk zit er standaard al een voorbeeld op je toestel van een stukje satellietbeeld rond de Eifeltoren in Parijs. Zie https://www.garmin.com/nl-NL/maps/outdoor
Fijne vakantie in Marokko.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mar 2018 23:04

Birds Eye is niet onbeperkt, na x aantal gedownloade tegels dien je weer opnieuw te betalen.

Googel Earth bestaan in zoverre offline dat als je een iPad hebt met, euh dacht magic earth dan kun je gebieden downloaden.

Zelf zou ik geen satelliet belden willen gebruiken, te druk, ik zou een OSM kaart van Marokko gebruiken en daarop de tracks rijden, werkt meer dan goed genoeg, daar heb je echt de satellietbeelden niet voor nodig. Anders sommige situaties gewoon printen (naar pdf en bekijken op tablet?).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 mar 2018 07:00

Nog even een waarschuwing, google earth is qua positie niet altijd correct, er kunnen vele meters (tot honderden) verschil zitten tussen de beelden en werkelijkheid. Ook bij OSM kaarten kan dit gebeuren, maar de afwijking in afstand is dan meestal tientallen meters.

Advies is dan ook om de tracks op meerdere kaart bronnen te controleren op juiste ligging en verloop.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
seppe

Berichtdoor seppe » 08 mar 2018 23:49

Bedankt voor de reacties

groeten
seppe

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”