Trackpunten in route

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Diggie

Trackpunten in route

Berichtdoor Diggie » 29 dec 2017 16:18

Hoi,
Ik heb een Dakota 20. Voor gidswerk maak ik daar routes mee (wandelen).
Ik neem mijn track eerst op en leg een aantal waypoints vast (leuke punten). Ik zet alles over naar Basecamp en zet het track om in een route.
Ik verwijder alles van mijn Dakota én ik verwijder het track uit de gemaakte route. Die route+waypoints zet ik vervolgens weer in mijn Garmin maar.....als ik de route nu op de kaart bekijk staat deze vol met allemaal "blauwe spelden" (de routepunten) die me bijna het zicht benemen op de route en de waypoints. Kan ik e.e.a. zo instellen dat ik die dingen niet meer zie /????
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 dec 2017 08:50

Ik weet niet of je met Mac of met Windows werkt, maar waar het om gaat is dat bij de conversie je zelf het aantal routepunten dient te bepalen, en hoe minder des te beter.

Aan de andere kant bij ingewikkelde routes blijven er veel route punten nodig en dus veel blauwe pinnen. Dan is de truc om meer/verder in te zoomen (kleinere kaartschaal) om zo de route dan te controleren.

Een optie is om als laatste de route weer terug naar een track te converteren en die op de kaart te tonen onder de route, dus niet op Ga drukken in Trackbeheer (Sporenbeheer), maar de specifieke tracks met Tonen op de kaart met een eigen kleur aan te zetten.
Niet vergeten daarna deze ook weer uit te zetten, tenzij je deze track naderhand ook weer uit toestel verwijderd (aan is aan zolang de track in de GPS staat). Hiermee kun je dan op kleinere schaal op het scherm van de Dakota de route nalopen (scherm schuiven) en aan de track zien of deze klopt en niet door de Dakota is veranderd.

Dan kun je proberen om de conversie met minder routepunten uit te voeren. Bij Windows/OSX kiezen voor het profiel Direct in de werkbalk van BaseCamp (dus niet wandelen of hiken) en dan de conversie te doen. Bij Windows wordt dan gevraagd hoeveel routepunten, geef hier eens 10 op en probeer daarna de route gelijk te maken aan de track met de bewerkingsgereedschappen van BaseCamp.
In OSX dien je eerst in de voorkeuren van BaseCamp bij Geavanceerd het aantal punten in te stellen, bv 10 (voor wandelroutes tussen de 10 en 25, max. 50).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Diggie

Berichtdoor Diggie » 30 dec 2017 11:37

Dank voor de tips. Het aantal routepunten verminderen scheelt inderdaad (en de routenaam klein maken ook). Toch wel een gemis dat je niet gewoon die zichtbaarheid van die (enorme) spelden kan uitzetten.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 30 dec 2017 19:09

Diggie schreef:Toch wel een gemis dat je niet gewoon die zichtbaarheid van die (enorme) spelden kan uitzetten.

Uitzetten kan niet, maar ze kunnen wel vervangen worden door minder opvallende symbolen: http://www.javawa.nl/viatoestel.html
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Diggie

Berichtdoor Diggie » 30 dec 2017 20:29

perfect !! Ga ik gelijk doen !
Diggie

Berichtdoor Diggie » 31 dec 2017 10:52

Zojuist uitgeprobeerd en het werkt als een speer. Super veel dank !!!!

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”