Reisplan uploaden naar Garmin drivesmart 50-LMT

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

djv

Reisplan uploaden naar Garmin drivesmart 50-LMT

Berichtdoor djv » 03 dec 2017 13:53

Ik wil vooraf gemaakte reisplannen vanaf de computer inladen in mijn Garmin Smartdrive 50-LMT.
Bijvoorbeeld "de Bollenstreekroute" van de ANWB die ik van het web als GPX file gedownload heb.
Ik wil dan dat deze als "Bollenstreekroute" in de reisplannen komt op de Garmin.
En zo wil ik meerdere routes opslaan onder "reizen". En dan het liefst opgeslagen op de SD kaart.
Hoe krijg ik dat voor elkaar ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 dec 2017 22:58

Upload ze naar de Nuvi, deze hoort automatisch te importeren naar reisplan. lukt dat niet, dan is het weer eens een k.. geintje van Garmin, dat er een bug in dit toetsel zit wat geen routes wil importeren. Garmin support bellen dan.

Helaas kent de nuvi geen import fuctie in reisplan menus, waardoor importern vanaf SD-kaart niet kan en lukt.

Ik heb al eerder shit gehad met een drive smart 50 en vaak niet wilde importeren van routes.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 04 dec 2017 01:46

Is dat deze? https://www.anwb.nl/vrije-tijd/autorout ... treekroute
In het bestand zit een track, geen route. De Drivesmart kan niets met tracks...
Dat is overigens geen bug, maar "by design" (is altijd al zo geweest bij automotive toestellen). Klagen bij Garmin heeft daarom niet zoveel zin.
ANWB daarentegen had beter een route kunnen aanbieden i.p.v. een track.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 dec 2017 07:21

Als het een track is, dan dient deze via BaseCamp programma eerst omgezet te worden naar een route en dan pas naar de Nuvi te worden gestuurd.
In spreektaal wordt veel een route genoemd, technisch zijn er verschillen bij Garmin tussen bestanden die track of route bevatten.

Lees hier enkele tips hoe de conversie uit te voeren;
viewtopic.php?f=19&t=1482&hilit=Track+conversie
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”