Nuvi 350 - toevoegen van landen op SD kaartje

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Ge62

Nuvi 350 - toevoegen van landen op SD kaartje

Berichtdoor Ge62 » 02 jun 2016 13:02

Op intern geheugen van mijn Nuvi 350 staat nu "Midden Europa".
NL,BE,LU,DE,CH,AT,CZ
Noord Ialië en Noord-Oost Frankrijk.

Ik zou graag de rest van Frankrijk, Spanje, Italië en Denemarken willen toevoegen aan het 2GB SD kaartje. Dat moet naar mijn idee passen.

Voor zover ik weet herkent Garmin Express geen SD kaartje, dus moet ik daarvoor een ander tool gebruiken, maar wil overlappingen zoveel mogelijk voorkomen.
JaVaWa laat wel zien wat op de Nuvi staat, maar dat is alleen achteraf.

Moet ik hiervoor MapInstall gebruiken en werkt dat met Windows 10 x64 ?
Note: ik heb verder niets op de pc staan, geen kaartmateriaal dus.

Hoe zou ik het beste tewerk gaan?

Thanks!

=
Afbeelding

=
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 jun 2016 16:09

Als eerste de kaartupdate weer starten, maar nu eerst kiezen voor Geavanceerd en daar kiezen om de kaart alleen op de Computer te zetten.

Daarna Garmin BaseCamp installeren, dan komt MapInstall gelijk mee.
Hierna in MapInstall de additionele regio kiezen en verzenden naar MicroSD.

Een andere mogelijkheid is een microSD van 8Gb te nemen en daarop de gehele inhoud van de nuvi te kopiëren.
Hierna de microSD van 8Gb direct in de computer stoppen en de nuvi afkoppelen.
Nu met Garmin Express de update doen.
Hierna de microSD opschonen, zodat alleen de kaartbestanden er nog opstaan.
MicroSD in de nuvi stoppen en aan computer aansluiten.
Controleren met JDM en de oude kaart er uitgooien.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ge62

Berichtdoor Ge62 » 04 jun 2016 12:53

Heel hartelijk dank! Sorry voor de vertraging. Er kwam even wat tussendoor.

Ik ga 't op deze manier proberen.

Overigens, spijtig genoeg accepteert de Nüvi 350 geen grotere SD kaartjes.
Ik heb speciaal nog een 4GB SD kaartje gekocht. Die zie je niet zo vaak meer vandaag de dag.
Jammer maar helaas . . . Die werd niet herkend. Oud apparaat, voor zo'n 150 euro heb je tegenwoordig al een nieuwe, mooier, groter, completer, noem maar op, maar ja.. het apparaat is op zich nog prima en bovendien met 'Lifetime updates' (dat toestelgebonden is)

even later.. het LIJKT erop dat het eerste deel (BaseCamp installatie) gelukt is.

Kijken wat deel 2 wordt, toeven landen, c.q. regio...

=
Afbeelding

weer wat later, enig idee hoe ik die man/vrouw blauwe symbolen kan onderddrukken?
-
Afbeelding
-
Sorry
Sorry.. dat het zulke grote plaatjes zijn, ik weet niet hoe ik die als thumbnails kan uploaden en wanneer je erop klikt dat ze vergroten.
=
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 jun 2016 13:33

Volgens mij zou de 4Gb wel in de Nuvi horen te werken, maar Express zal deze niet herkennen. De nuvi laat niets van het kaartje zien, totdat er daadwerkelijk een kaart of poi's op staan.

Garmin maximum microSD size: support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={18331ce0-4af6-11e3-f27b-000000000000}

Deze staat er ook:
The nuvi 300, 600, 5000 series and StreetPilot c500 series are able to use an SD Card larger than 2GB, but will not be able to read a file that is larger than 2GB from the SD card.
Dit zou wel eens de reden kunnen zijn waarom het met de 4Gb niet lukt.

De blauwe poppetjes is een kwestie van kaartdetail. Wijs met de muis naar de gereedschapbalk (vlak onder menu in BaseCamp) druk 1x op de rechtermuisknop en kies voor: Detailniveau Hierna kun je het kaartdetail niveau zelf beïnvloeden, door die op lager te zetten verdwijnen de blauwe poppetjes.

Maar, als je verder inzoomt (kleinere schaal), dan zul je zien dat ze ook verdwijnen, de blauwe poppetjes zijn namelijk alleen te zien bij ver uitzoomen (grote schaal) als de wereld kaart wordt getoond.

Wil je zeker weten dat de nieuwe kaart op d ecomputer staat, koppel dan je toestel los en kijk in het Menu Kaarten in BaseCamp, daar hoort dan de kaart bij te staan.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Ge62

Berichtdoor Ge62 » 04 jun 2016 13:49

"De Nuvi laat niets zien van het kaartje, ..etc"
Tja, lijkt een beetje op het kip-ei verhaal :wink:
Je zou een regio er misschien wel op kunnen zetten, maar eerst een kaart, maar dat kan weer niet. Hoe krijg je er anders een kaart op.

Ik ben nu relatief lang bezig geweest om stukje voor stukje de aansluitende gebieden te selecteren.

Veel handiger is uiteraard om een regio te selecteren, dan weet je dat je niets overslaat. Het valt mij op dat wanneer ik met de muis 'sleep' en in 1x b.v. midden Italië selecteert, dan blijft Florence nou net níet geselecteerd te zijn (is nog geen ipv lichtblauw). Dat zie je als je inzoomt.

Enfin, hij is voorlopig nog wel even bezig (nog ruim 3 uur te gaan)

Dank voor de tip omtrent het inzoomen en die poppetjes - gezocht of er iets aan- of uit te vinken was, om ze zo 'kwijt' te raken.

=
Ge62

Berichtdoor Ge62 » 05 jun 2016 10:42

Het is gelukt! Heel hartelijk dank voor het advies. De 'procedure' zorgvuldig bewaren voor de volgende keer.

Omtrent de 4GB SD nog even. De \Garmin folder, wanneer het kaartmateriaal naar harde schijf is gekopieerd via Garmin Express, is 4.1GB.
Dus dat past niet.
Ik heb nog getracht om de \Garmin folder van de Nüvi (met een deelregio) te kopiëren naar de 4GB SD - om op die manier dus 'kaartmateriaal' op de SD kaart te hebben, zodat deze via Garmin Express herkend zou worden.
(zie je eerdere bericht).
Maar dat gaat veel, veel, veel te lang duren. Na uren was er pas 1/3e gekopieerd (van USB naar USB via USB 1.1)
Ik heb dat gestopt.

De \Garmin folder op HDD bevat uiteraard ook landen die mij niet interesseren. De .gmp files zitten verborgen achter nummers, het is ondoenlijk om alleen landen te kopiëren naar de SD kaart.

-
(uren) later... de 4GB SD card werd nu wel herkend. ahum..

Afbeelding

Eens kijken wat hiervan komt, met name de overlappende areas.
Hoe de Nüvi daarmee omgaat.

Mooi zou zijn wanneer de Nüvi eerst kijkt op intern geheugen en als het er niet op staat, dan op de SD kaart.

=
Ge62

Berichtdoor Ge62 » 06 jun 2016 13:39

Het lukt in principe wel, maar net je moet (net als bij de 2GB SD uiteraard) precies aangeven welke deelgebieden van in dit geval Frankrijk en Italië toegevoegd moeten worden. Ik heb met opzet 'overlappingen' gedaan.
JaVaWa gaf bij het tonen van de kaarten een foutmelding. Uiteraard wordt e.e.a. wel getoond dan.
Hoe de Nüvi met de overlappingen omgaat, beats me.
Heb maar weer het 2GB SD kaartje gebruikt, waarbij ik geen overlappingen heb.

Hoe dan ook, na dit lange verhaal, nogmaals dank voor de oplossingen.

Groeten
=
Ge62

Berichtdoor Ge62 » 15 jun 2017 08:02

Overigens... is het mogelijk al die 'blauwe tekentjes' te onderdrukken?

=
SnagIt-15062017 085950.png

=

Vanaf een bepaald zoom-niveau verschijnen ze.
Ik heb overal gezocht in BaseCamp, maar kon niets vinden.
Maar mogelijk op de verkeerde plaats gekeken...

Thanks
=
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 jun 2017 19:58

De blauw poppetjes worden weergegeven als je een grote schaal gebruikt in combinatie met de wereld kaart.

Kies voor de City Navigator via het Kaart menu in BaseCamp, want die kaart staat op je computer, maar is niet geselecteerd nu.
Marco.

.
Polleke

Berichtdoor Polleke » 15 jun 2017 20:00

Je kan dat uitzetten

Ga naar "Bewerken"
dan naar "opties"
Dan klik je op "activiteitenprofiel"
Dan onder" Kaartweergavefuncties" klik naast "Geselecteerd functies voor weergave" op "selecteren"
Dan zie je" punten" staan, klik op het plus teken,
dan kan je punten uitschakelen door naast de icoontjes de vinkjes uit te zetten.
door op de plusjes te klikken naast de icoontjes komen er nog meer tevoorschijn die je allemaal apart kan uitschakelen.
Die blauwe poppetjes zijn stilte gebieden/toeristische informatei
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol
Ge62

Berichtdoor Ge62 » 16 jun 2017 15:46

Dank voor de reacties.
De reden om die 'tekens' weg te krijgen is omdat ik een deel van de kaartupdate 'intern' opgeslagen wordt en een ander deel extern.
Ik zie aan een kader wat intern opgeslagen is maar moet dan redelijk goed inzoemen om dan de delen te selecteren die op de SD kaart moeten komen en aansluiten op het interne deel.
Die 'poppetjes' dekken dan grotendeels die 'kaderlijnen' af en ik kan niet goed vaststellen of ik het juiste geselecteerd heb.

Ik was gekomen tot bewerken/opties/activiteiten, maar verder kwam ik niet.
Het uitzetten is knap verborgen inderdaad.

Heel hartelijk dank!

=
Polleke

Berichtdoor Polleke » 17 jun 2017 09:48

Als je het kaart detail op laagste zet, dan zie je randen van de kaarten ook veel beter en komen er geen icoontjes te voorschijn
Op beeld "klikken" dan op" werkbalken",dan op "Detailniveau" en vinkje zetten dan zie je het detailniveau boven in de werkbalken staan,en daar selecteer je het laagste,dan heb je ook geen last van de icoontjes
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”