Zumo 550 pairen met Scala of Sena

FAQ's over Bluetooth headsets
FREAKY FRANK

Zumo 550 pairen met Scala of Sena

Berichtdoor FREAKY FRANK » 01 sep 2015 15:58

Heb vandaag getest met Scala Rider Q1 en Sena SMH5-FM. Navigatie en muziek oké maar telefoon geeft conflicten. Software is 5.0 en bluetooth 3.4.

Iemand oplossingen en/of ervaringen met deze of andere toestellen ?

Grtz
FF
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 sep 2015 20:14

Blijft lastig, telefoon waarschijnlijk vrij nieuw en zumo 550 met bt software alweer vrij oud.

Als je perse wilt telefoneren, beste is telefoon direct aan headset koppelen.

En muziek is via bt uit zumo alleen in mono, geen stereo. Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als je het zo goed vind.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
FREAKY FRANK

Berichtdoor FREAKY FRANK » 01 sep 2015 21:39

Telefoon is een iPhone 6 met de iOS 9 betaversie
FREAKY FRANK

Berichtdoor FREAKY FRANK » 03 sep 2015 08:59

Intussen al iets duidelijker geworden. Het pairen is opgelost maar er is een conflict tussen telefoon en Zumo. Het zou aan de beta versie van iOS 9 kunnen liggen ...
FREAKY FRANK

Berichtdoor FREAKY FRANK » 11 sep 2015 13:16

Heb mij een Sena SMH5-FM aangeschaft. Wordt gepaird met iPhone 6 en Zumo 550.

Heb de volgende problemen :

Zou automatisch moeten pairen tussen Zumo en headset. Lukt niet altijd ; als iPhone reeds gepaird staat lukt het niet. Als ik manueel probeer wordt de headset onmiddellijk terug ontkoppeld. Het lukt enkel maar niet altijd met de volgende truc : eerst headset opzetten , dan de Zumo en dan bluetooth van iPhone.

Als ik naar de radio luister en ik een manipulatie doe op de Zumo valt de radio gedurende enkele seconden uit. Ook als mijn flitspaalontvanger een melding geeft gebeurt hetzelfde.

Zowel headset als iPhone staan gekoppeld en als er dan een telefoon binnenkomt verschijnt het nummer op de Zumo maar hoor ik niks in mijn headset.

Bij audio staat alles aangevinkt, volume is oké , heb reeds een harde reset gedaan en heeft niets veranderd ...

Iemand oplossingen ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 sep 2015 15:52

FREAKY FRANK schreef:Als ik naar de radio luister en ik een manipulatie doe op de Zumo valt de radio gedurende enkele seconden uit. Ook als mijn flitspaalontvanger een melding geeft gebeurt hetzelfde.

Als je het toestel bedient, is er een geluid en aangezien geluid van de navigatie altijd voor gaat (behalve bij telefoon), zal de radio worden gepauzeerd. Echter, omdat de radio te laat pauzeert en de Sena het geluid niet buffert, is het geluid al voorbij voordat jij het hoort. En daarna schakelt de Sena weer terug naar radio.

M.a.w. je zou een piep horen te horen, maar BT omschakelen is te langzaam en geluid gaat verloren. Schakelen van functies kost tijd met BT.

Idem in de combinatie van geen radio, maar een headset in slaapstand (batterij besparing), deze is meestal te laat om het eerste geluid te laten horen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
FREAKY FRANK

Berichtdoor FREAKY FRANK » 23 okt 2015 10:07

Het blijft een bizar verhaal ...

The "pairing" gebeurt nu steeds automatisch dus dat probleem is opgelost.

Het enige dat nog steeds niet lukt is dat als ik een gesprek ontvang ik deze niet kan opnemen. Na het zogezegde ontvangen gesprek bel ik dan terug en dat werkt perfect.

Ik ben al een maand "in gesprek" met de helpdesk van Sena en nu opnieuw stelt hij een harde reset voor. Heb ik reeds in het verleden 2x gedaan. Een oplossing is dat ik de Zumo ertussen uit laat en de Sena koppel met de iPhone. Nadeel natuurlijk is dat je dan nooit kan zien wie er belt ...

Intussen is de software van de iPhone geüpdated naar 9.1 ( geen beta versie meer ) dus daar kan het ook niet aan liggen want waarom kan ik zelf wel bellen maar geen gesprekken opnemen ?

Terug naar “Headsets”