Topo Benelux op de Garmin Oregon 550t

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Goldfinger

Topo Benelux op de Garmin Oregon 550t

Berichtdoor Goldfinger » 01 jul 2013 08:56

Ik heb het volgende probleem. Onlangs aangeschaft de topobenelux cd. Deze ontgrendeld. Via Basecamp zie ik een zeer gedetailleerde kaart, echter dit wil ik ook graag op mijn Garmin 550t hebben. Wie kan mij helpen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 jul 2013 09:12

Naast BaseCamp is er ook het programma MapInstall geïnstalleerd op de computer, hier mee kun je de kaart installeren naar toestel of naar een microSD kaart.

Via Start - Alle Programma's - Garmin - MapInstall opstarten.

Of in BaseCamp links boven naar het toestel wijzen met de muis, dan rechtermuisknop en dan kaarten installeren

Of verm. via Menu kaarten in BaseCamp.

Na starten van MapInstall via slepen met de muis kun je in 1 keer de gehele kaart selecteren en daarna overzenden. Klik op 1 kaart segment zet die aan/uit. Via Ctrl-slepen worden de kaartsegmenten uitgeschakeld.

Gebruik vooral dat slepen, met alleen klikken bestaat het risico dat je een segment overslaat en dat kan onderweg onhandig zijn.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Goldfinger

Berichtdoor Goldfinger » 01 jul 2013 11:06

Via Map-Install geprobeerd, echter TopoBenelux staat er niet bij. Toch zie ik de Benelux kaart in BaseCamp.
De andere oplossing eveneens geprobeerd, ook hier geen Beneluxkaart gevonden.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 jul 2013 19:46

Wat zegt het JaVaWa GMTK programma als je die installeert en start?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Goldfinger

Berichtdoor Goldfinger » 02 jul 2013 07:59

JaVaWa zegt dat ik drie kaarten heb (Wereldkaart autoroute, Recreatiemap Europa en Time zone map).
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 jul 2013 09:55

je hebt nu de JaVaWa Device manager gebruikt en die vertelt het nodige over je GPS toestel. De kaarten die je noemt zijn de standaard aanwezige kaarten en is correct.

Het ander programma JaVaWa GMTK (genoemd in vorige posting van mij), toont die de BeNeLux kaart wel op de computer?

Ik heb donderdagavond of vrijdag nog wel ruimte voor een GPS Helpdesk sessie, ik denk dat binnen een half uurtje u de juiste weg kan wijzen.
Marco.

.
Goldfinger

Berichtdoor Goldfinger » 04 jul 2013 08:18

Ik zou het fijn vinden als u mij vanavond rond 20.00 uur kunt helpen. Ik heb geprobeerd in GPS Helpdesk een reservering te maken echter op vandaag gaat dit niet. Ik hoor graag van u.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 jul 2013 09:26

Ik heb u ingeboekt voor vanavond. Zie uw e-mail.
Marco.

.
Goldfinger

Berichtdoor Goldfinger » 04 jul 2013 20:31

Beste Marco,

Mijn Garmin werkt nog steeds niet naar behoren. Ik heb het bestand wat hedenavond naar de G-schijf is gekopieerd een andere naam gegeven. Echter JaVaWa divice manager zegt dat de kaart niet ontgrendel is voor het gebruikte toestel. Wat kan ik nu doen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 jul 2013 09:31

Er is dan tijdens uw registreren van de Topo BeNeLux voor uw Oregon iets fout gegaan, mogelijk heeft u toen een verkeerd serienummer of device id ingegeven en heeft u nu de verkeerde unlock code. De Topo kaart werkt dan wel op de computer, maar niet in uw toestel.

Of uw heeft uw Oregon ooit omgeruild vanwege een defect, ook dan klopt de unlockcode/licentie niet meer.

U dient hiervoor met Garmin te bellen, alleen zij kunnen u van de juiste unlockcode te voorzien voor uw Oregon.

Garmin support: http://www.garmin.com/nl/company/contact_us/
Marco.

.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”