Promotor KrisKras route naar roadbook omzetten.

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Fonzel62

Promotor KrisKras route naar roadbook omzetten.

Berichtdoor Fonzel62 » 11 jun 2013 16:28

Beste Hans, mijn ZUMO 660 is overleden en de centen ontbreken nu voor een andere. Toen dat gebeurde heb ik alles wat ik op de PC had van Garmin weggegooid - OERSTOM blijkt nu denk ik..Had een route in Promotor gezien: Kris Kras Valkenswaard - Oisterwijk. Opgehaald en drukte op: download.GDB Niente - vraagt dan om een koppeling te maken in het Configscherm. Op advies Basecamp gedownload en op de PC gezet - geeft dan alleen de Wereldkaart - daarmee zou ik alsnog deze route kunnen downloaden en uitprinten voor een ouderwetse routerol die ik nog had liggen. Niets lukt echter - advies kwam van Promotor zelf. Hoe kan ik nu toch die route ophalen en uitprinten voor die routerol? Kon op de cursus DVD's daar ook niets over vinden. Met dank en vriendelijke groet..Fons
PS - was bedoeld als verjaardagscadeautje voor mezelf op mijn 64-ste verjaardag 29 mei j.l...lol....
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 jun 2013 11:22

Wel, Hans komt hier niet zo vaak, dus of hij reageert, geen idee, dit is in ieder geval het forum van GPS Expert en niet van Hans.

Maar, Je hebt nu BaseCamp en een wereldkaart, prima, dat klopt helemaal. Dan de Kriskras 2013: Valkenswaard - Oisterwijk downloaden en via Bestand - Import in BaseCamp de route opzoeken en importeren. Nu via dubbelklikken op de route deze openen, 2de tabblad in dit venster: Routeaanwijzingen 1x klik en dan rechts onderin de knop printen kiezen. Vooral geen herberekeningen uitvoeren, want dan is alle route informatie weg.

Denk dat onderstaande stappen de juiste zijn om het uit te voeren:

- Download de route
- Start BaseCamp (wereldkaart word getoond)

Via menu Bestand voor Importeren kiezen:
Afbeelding

Zoek de route op (meestal in downloads) en dubbelklik op de route om deze te openen:
Afbeelding

Dubbelklik op de lijstnaam of gebruik rechtermuisknop - Weergeven op kaart om de route in het kaartvenster te tonen:
Afbeelding

Klik 1x op de route om deze actief te maken
Dubbelklik de route om deze te openen en de eigenschappen te tonen. Daarna het 2de tabblad kiezen (Routeaanwijzingen):
Optioneel Meer info aanzetten en rechts onder op Afdrukken klikken.
Afbeelding

Nu zie je het Afdrukoverzicht scherm en hier kun je direct Afdrukken of eerst nog Adfrukinstellingen (boven) aanpassen.
Afbeelding

Pas de instellingen aan, bv meer kolommen per bladzijde en geen eerste pagina met kaart:
Afbeelding

Nu zie je nu het Afdrukoverzicht scherm weer en kiest onderin voor Afdrukken.
Afbeelding

Nu zie je het afdrukvoorbeeld, waar je doorheen kunt bladeren en op Afdrukken kunt klikken:
Afbeelding

Dan word dit een voorbeeldresultaat in PDF

En zo kun je een GDB route vanaf internet downloaden, openen en printen. Dit lukt niet met routes in GPX formaat! Daarin zitten de routeaanwijzingen niet meer. Met een GPX route kun je via het programma Tyre ook een roadbook printen, nadeel is dat de route mogelijk iets veranderd, voordeel is dat de route wel opnieuw word herberekend (kan handig zijn voor een oude route)

Promotor route roadbook
Garmin naar roadbook
GDB naar roadbook
Promotor kriskras roadbook
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Hans Vaessen

Berichtdoor Hans Vaessen » 12 jun 2013 11:39

Marco schreef:Wel, Hans komt hier niet zo vaak, dus of hij reageert, geen idee, dit is in ieder geval het forum van GPS Expert en niet van Hans.

Zo is het; maar je was, heel attent, zo vriendelijk me op dit draadje te attenderen. Heb nèt een pdf van de route gemaakt... om te constateren dat je me voor was ;)

Maar inderdaad: promotor richt zich tegenwoordig geheel op gps en maakt geen routerol meer. Ook de cursus gaat uit van gebruik icm gps.

Maar inderdaad: je kùnt een heel aardige routerol maken met basecamp. Om hem zo goed mogelijk te maken moet je 'm echter toch even herberekenen; anders wijzen al je pijltjes rechtdoor. Ook handig op via's op 'niet waarschuwen' te zetten.

Heb je alleen de worldmap dan wordt dat herberekenen echter een redelijk drama. Vandaar bijgaand een alternatieve versie.
Hans Vaessen

Berichtdoor Hans Vaessen » 12 jun 2013 11:40

Hans Vaessen schreef:Vandaar bijgaand een alternatieve versie.

Hmmm... dat lukt dus ff niet: krijg bij host it een of andere dev-key melding...

Fons: mail me anders even hans(at)mrgps.nl en ik stuur je de pdf via de mail.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 jun 2013 11:42

Host-it is bedoeld voor plaatjes, niet voor pdf documenten ;)
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 jun 2013 11:48

Een pdf kun je ook naar me mailen, dan host ik um.
Marco.

.
Fonzel62

Berichtdoor Fonzel62 » 12 jun 2013 11:55

Dank jullie wel voor de hulp maar het vreemde is dat als ik druk op download.GDB onder de kaart van de route dat hij zegt dat er geen programma gekoppeld is aan dit bestand en ik er een moet maken in het configscherm - ben een absolute leek op dit gebied en weet dus niet wat en hoe ik daar iets aan moet koppelen...
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 jun 2013 11:59

Wijs ernaar met de muis, rechtermuisknop 1x indrukken en dan kiezen voor Opslaan Als en dan een goede locatie kiezen waar je deze later weer kunt terug vinden om in BaseCamp te importeren.
Marco.

.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”