track op delen (tourfietsen)

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Gerrit

track op delen (tourfietsen)

Berichtdoor Gerrit » 07 jun 2013 15:52

Ik heb een fietstrack van 4000 km door Frankrijk (100cols route)
Een gedeelte heb ik al gefietst met een gewone kaart.
Ben nu in het bezit van een Garmin Oregon 600t.
Daar de file waarschijnlijk te groot is om in de Garmin te passen wil ik deze in stukken knippen.

Mijn vraag is hoe groot mogen de geknipte delen maximaal en minimaal worden om in de Garmin te passen en is er nog meer waar ik op moet letten?
Mij daggemiddelde zal ongeveer 100km zijn

Inmiddels heb ik de videocursus op pad met de Garmin GPS
en de boekjes Alles over GPS
en GPS wijzer gekocht
Dus ik begrijp het gebruik van de Orgenon al een beetje

De file is een gpx file van 9,9 mb met
87302 punten
4070 km
gebied 127231 km

Gerrit
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 jun 2013 20:31

De lengte maakt niet zoveel uit van de track, de techinische limiet is 10.000 punten per track.

Zelf zou ik eerst eens kijken wat filteren doet, waardoor je het aantal trackpunten (sterk) verminderd, maar toch nog steeds de vorm van de wegen volgt. Probeer dat eens en als het resultaat tegenvalt, gewoon 1x ongedaan doen in BaseCamp en nog eens proberen.

Daarna knippen in stukken knippen. Daarbij kun je kiezen uit bv een aantal tracks van 500km of bv van maximaal 5000 trackpunten per track, dat staat je vrij.

Alles opknippen in stukken van 100km is teveel werk en is niet nodig, je zou wel om de 100km een waypoint kunnen plaatsen om zo de etapes te bepalen voor jezelf.

Neem wel een logische naam voor de tracks, 01 etc etc , 02 , 03 sorteert goed in de GPS.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Gerrit

Berichtdoor Gerrit » 08 jun 2013 07:32

Bedankt Marco voor de heldere uitleg

Ga me verdiepen in filteren had dit nog niet gedaan.
Ik heb nog ongeveer 3000km te gaan dus opdelen in 5 a 6 stukken moet te doen zijn

En waypoint zetten wat je denkt te gaan fietsen lijkt me een goed idee.
Zou het ook aardig zijn om een waypoin te plaatsen op top van een berg of camping ? of wordt het dan te rommelig

Gerrit
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 jun 2013 09:09

Voor Campings zou ik liever POI's gebruiken en voor passen misschien ook.

POI's maak je door lijsten met Waypoints om te zetten naar een POI bestand. Daarmee worden ze ook makkelijk vindbaar via Waarheen - Extra in de GPS.

Voorbeelden:
Archies Campings
Bett und Bike
Alpenpassen
Liste des cols des Pyrénées (Download de KML en lees die in BaseCamp, dan exporteren als GPX)

Hier staat een handleiding om Garmin PoiLoader te gebruiken met flitspalen als voorbeeld. Of fietsknooppunten als voorbeeld
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”