GPS ETREX 35 touch - instelling sporen

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
ocligge

GPS ETREX 35 touch - instelling sporen

Berichtdoor ocligge » 14 mar 2017 10:49

Gisteren heb ik een downloaded spoor (route.nl) gelopen in Heemskerk Bos en Duin. Mooie route, alles ging goed. Wel wilde ik graag zien hoe ik het laatste stukje anders gelopen heb. Na afloop van de wandeling ...heb ik ingedrukt... stop en opslaan.
Tot mijn verbazing zag ik bij thuisaankomst wel dat ik 14,88 km gelopen heb, echter ik zie op de kaart dat ik één grote streep van Heemskerk naar Gelderland (waar ik woon). Het vreemde is dat de GPS nog steeds aangeeft dat ik 14,88 km gelopen heb, terwijl de streep loopt van Heemskerk-naar Gelderland. (dat is ca. 100km) Dus ik kan deze wandeling niet nog eens nalopen. In Basecamp zie ik ook 1 grote streep.

Wat is er fout gegaan? Ik heb automatisch opnemen aan staan. Achteraf weet ik niet meer of Toon op kaart uit stond. Nu heb ik mijn volgende wandeling (van de mooiste routes) al op toon op kaart gezet, standaard staat deze instelling uit.

Zou dat het probleem kunnen zijn...toon op kaart uit..... of heeft iemand een ander idee?

Het antwoord kan natuurlijk zijn....probeer maar uit, maar dan merk ik weer pas bij thuiskomst, dat is te laat......
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 15 mar 2017 07:59

Nee, u bent vergeten dat de track opname thuis al start. Vooraf aan de wandeling ter plaatse altijd even het huidige spoor wissen en track opname opnieuw starten.

Beste is om ook track opnameinstellingen op dagelijks archiveren te zetten.

In basecamp dubbel klikken op de track en dan dat ene punt ( of meerdere) die de streep veroorzaken verwijderen. Dan is de track daarna wel bruikbaar. In de track eigenschappen dus 1 of meerdere puntenn verwijderen, hou ook de kaart in beeld en zoek na 1x klik op trackpunt het oranje bolletje op de kaart in de track, dat is het gekozen punt.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”