verdwenen OnRoutekaarten in mapsource

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Basmanie

verdwenen OnRoutekaarten in mapsource

Berichtdoor Basmanie » 01 sep 2015 16:14

Ik werk al jaren met Mapsource tot volle tevredenheid. Voor het maken van routes is op de computer City Navigator geïnstalleerd en altijd de laatste versies middels lifetime update.
Ook stonden er On Route motorkaarten op de PC geïnstalleerd, van de Benelux, Duitsland enz., Frankrijk enz.
Sinds een paar dagen zijn die On Route motorkaarten verdwenen in Mapsource. Het vreemde deed zich ook voor dat mijn "gewone" kaarten opeens vergrendeld bleken te zijn, ook na de laatste kaartupdate NT 2016.1
Die heb ik gelukkig kunnen ontgrendelen.
Ik denk gekomen door een update naar Windows 10.???
Maar mijn vraag is: hoe zou ik die motorkaarten weer terug kunnen krijgen en zichtbaar in Mapsource?
Alvast bedankt, Bas
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 sep 2015 20:19

De onroute kaarten zijn wat we noemen register kaarten, en ja, de Windows 10 upgrade met waarschijnlijk aanmaken nieuw account zal ze dan niet meenemen.

Zeer waarschijnlijk staat de kaart nog wel in de c:\garmin\onroute folder, maar wordt niet meer gevonden. je kunt beste opnieuw naar de onroute website gaan en jou laatste update downloaden en de kaart opnieuw installeren. Eerst de inhoud van de bovenstaande folder even verwijderen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Basmanie

Berichtdoor Basmanie » 06 sep 2015 19:13

Dank voor je bericht. Ga kijken of het lukt. Anders maar via GMTK overzetten van een oude laptop?!
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 sep 2015 06:16

Met GMTK overzetten kan ook inderdaad.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”