Auto/moto route

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Maltje

Auto/moto route

Berichtdoor Maltje » 29 jul 2015 13:17

Garmin64
Ik werk met basecamp.
Heb enkele ritten gpx/gdb bestanden.
Ik open deze met basecamp.
Ik gebruik een kaart die ik heb gemaakt van openstreet maps.
Als ik nu in basecamp zie dan zijn deze routes voor activiteit auto.
Wanneer ik nu de activiteit verander naar moto en de routes opnieuw bereken dan krijg ik veel "verkeerde" wegen:Ik bedoel daarmee dat er plots een weg naar vb rechts wordt ingereden en dat men dan gewoon terug komt.Ook geeft de route aan dat ik ergens moet rijden zonder dat er een weg is.
Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden.
Hoe los ik dit op?
Bijkomende vraag:1 van de 3 routes die ik geïnstalleerd heb kan op de garmin niet berekend worden wegens "route wijkt af wegens beschikbare kaarten"
De andere 2 routes geven deze fout niet.

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jul 2015 20:36

Zoek in de instellingen van BaseCamp naar de routeringinstelingen van Auto en Motor profielen. En zet die naar je eigen hand.

Motor activiteit in BaseCamp vermijd bv Snelwegen en belangrijke Provinciale wegen en auto niet. Advies is om ook bij auto te blijven met plannen van routes of motor activiteit aan te passen.

Belangrijkste nadeel is dat de vermijdingsinstellingen van BaseCamp veel wijder (meer mogelijkheden) zijn dan in je toestel. Zet dit gelijk!.

De laatste weet ik zo niet, klinkt alsof er een andere kaart in je GPS zit dan die je in BaseCamp gebruikt. Of Je zit binnen en de GPS snapt het niet. Waarschijnlijk berekent de GPS de route opnieuw en dat gebeurd alleen als de kaart in toestel anders is qua versie/type dan die in BaseCamp waarop je de route hebt gemaakt.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 29 jul 2015 21:22

Ok bedankt,ik blijf proberen.Hopelijk lukken de ritten mij volgende week in Duitsland.
Als ik nu een route download en deze open met basecamp.Blijft het dan niet hetzelfde of ik moto of auto instel?
Houd hij de gedownloade route dan niet?
Een bestaande route zou basecamp toch niet mogen aanpassen?

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 jul 2015 07:15

Als je niets doet, doet BaseCamp ook niets.
Als je iets doet, dan rekent BaseCamp. Altijd.
Probleem is dat de route meestal in een andere kaart versie is berekend, met meestal onbekende instellingen voor de route.

Dus je moet de route opnieuw berekenen, maar voordat je dat doet, eerst een spoor maken van de route, dan weet je na berekenen wat de loop van de originele route was.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 30 jul 2015 13:27

Marco schreef:Als je niets doet, doet BaseCamp ook niets.
Als je iets doet, dan rekent BaseCamp. Altijd.
Probleem is dat de route meestal in een andere kaart versie is berekend, met meestal onbekende instellingen voor de route.

Dus je moet de route opnieuw berekenen, maar voordat je dat doet, eerst een spoor maken van de route, dan weet je na berekenen wat de loop van de originele route was.

bedankt voor de tips.

mvg
Maltje

Berichtdoor Maltje » 31 jul 2015 10:07

Weeral problemen.
Ik heb op u aanraden dus eerst van de routes die ik van het internet gehaald heb,eerst sporen gemaakt.
Deze wat bijgewerkt en dan routes van gemaakt.
In Basecamp zien ze er perfect uit.
Ik zet nu de sporen en routes en waypoints over naar mijn toestel.
Als ik nu een route start op mijn toestel krijg ik enkel een rechte lijn,afstand route 20m!!!!
Kan dit iets te maken hebben met de instellingen van wat en niet te vermijden?
Ik begrijp het niet.
mvg
Laatst gewijzigd door Maltje op 31 jul 2015 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 jul 2015 10:36

Kaart hetzelfde in toestel en BaseCamp?

Ik raad je ana om de kaart uit het toestel te verwijderen van OpenFietsMap (via JaVaWa Device Manager programma of MapInstall).

En daarna met gebruik maken van Garmin MapInstall de OpenFietskaart vanaf de computer weer naar het toestel te sturen en dan opnieuw te proberen (routes verwijderen en daarna weer verzenden).

Track (Sporen in de GPS, let op de voetjes als symbool) zullen nooit veranderen, alleen routes (als de kaart verschillend is).

Ik wil je adviseren om onze GPS Helpdesk in overweging te nemen, dan kan ik het laten zien, mee kijken en uitleg geven.
Marco.

.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 31 jul 2015 11:10

Kaarten zijn identiek.
Volledig opnieuw begonnen,krijg ik nu weer bij routes:die fout dat er geen juiste kaart is.
Ik probeer zondag een uitleg te verkrijgen.

mvg
Maltje

Berichtdoor Maltje » 31 jul 2015 11:34

Zo,sessie geboekt.
Ik heb dus het volgende probleem:
Ik zet de gedownload gps bestand over naar basecamp.
Ik maak hier een spoor van,dat bekijk ik dan even en als dit goed is maak ik er een route van.
Ik klik rechts op zowel route als spoor als waypoints en zend deze naar mijn toestel.
Ik start toestel op en kies voor FIND ,dan route en klik op 1 van mijn routes.
Ik krijg dan een route van 20m!!!! maar als ik lang wacht komt het woord "GA" op mijn scherm,ik klik op enter en dan krijg ik melding :berekeningsfout kaart komt niet overeen....

mvg en tot Zondag
Maltje

Berichtdoor Maltje » 03 aug 2015 17:27

ik zit hier in Goslar,enkel de garmin gebruikt dus het is redelijk gelukt.Toch wat vragen
Als ik een waypoint zoek dan staat daar steeds een afstand bij,ik verondrstel dat dit vogelvlucht is want het is altijd verder dan wat er staat.

map van Duitsland, find bestemming,dan kreeg ik 2 keer routefout met keuze ja of nee
kiezen voor nee en na 2 keer geen problemen meer.Routering stond ingesteld op "vragen"
ik had die moto go kaart ingesteld.

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 03 aug 2015 18:44

Maltje schreef:Als ik een waypoint zoek dan staat daar steeds een afstand bij,ik verondrstel dat dit vogelvlucht is want het is altijd verder dan wat er staat.

Ja, altijd in vogelvlucht (direct).

Maltje schreef:map van Duitsland, find bestemming,dan kreeg ik 2 keer routefout met keuze ja of nee
kiezen voor nee en na 2 keer geen problemen meer.Routering stond ingesteld op "vragen"
ik had die moto go kaart ingesteld.

Mogelijk dat de GPS binnen was en dacht ergens naast de weg te staan. Ik weet dat deze fout vaker voorkomt met Outdoor toestellen en in combinatie met allerlei kaarten. Hoeft niet specifiek aan de OnRoute motorkaart te liggen.

Vaak is de oplossing iets verderop te staan (of simulatie gebruiken). Zit nu nog half te denken of het mogelijk ook met de Stel-in - Routering - Vast op de Weg te maken kan hebben. Ik heb je geadviseerd deze op Ja te zetten, mogelijk dat als deze op Nee staat je er geen of minder last van hebt.

Ik krijg deze melding te weinig op mijn eigen toestellen om het met testen te kunnen achterhalen.
Marco.

.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 04 aug 2015 17:52

Het gaat bijna goed,alleen toch jammer dat wanneer ik afwijk van de route,hij in de fout gaat.Je zou toch denken dat hij opnieuw berekend
Er waren vandaag nogal veel omleidingen.

Mvg

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”