routeberekeningsfout bij rijden van een BC route

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Gerard van kampen

routeberekeningsfout bij rijden van een BC route

Berichtdoor Gerard van kampen » 09 jun 2015 10:27

Hoi Forummers, Ik maak in Basecamp een fietsroute in de openfietskaart en zet deze in mijn Oregon. Als ik de route op de GPS bekijk is deze hetzelfde als in BC, de gebruikte kaart is ook gelijk. Bij rijden van de route krijg ik na een paar waypoints de melding "routeberekingingsfout" op de GPS en die stopt dan de route. Als je de route dan opnieuw start wordt je verwezen naar het eerste waypunt en is er zo te zien geen mogelijk om door te gaan waar je al bent. Dit is op deze route van 8 km met ca. 15 waypoints 2 keer gebeurt. Ik reed daarbij precies de aangegeven wegen. Omdat het een bekende route was kon ik gewoon doorfietsen en ging de GPS na paar waypoints weer goed aangeven. Bij een wat langere, onbekende route raak je in zo'n geval toch de weg kwijt. Is hier een oplossing voor of doe ik wat verkeerd.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 09 jun 2015 10:59

Geen idee wat hier fout gaat, onderweg hoort er alleen berekent te worden als je afwijkt van de route en je de instelling herberekenen aan hebt staan.

Welk type Oregon?

Zet herberekenen eens uit om te proberen.

Stel dat je een andere weg inslaat en die weg staat niet in de kaart, of de instellingen van je Oregon passen niet bij deze kaart (OpenFietsMap kaart = vooral geen snelwegen vermijden! -> zie de ofm website).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Gerard van kampen

Berichtdoor Gerard van kampen » 09 jun 2015 13:17

Hoi Marco, bedankt voor je snelle reactie. Herberekenen stond wel aan, zal ik eens uit zetten. Er leek geen reden voor een routeberekeningsfout. We volgde gewoon de uitgezette fietsroute zoals De Oregon 600 die bij aanvang weergaf en dat kwam weer overeen met de route in BC. De kaarten zijn gelijk en het was geen ingewikkelde route langs veldwegen of zo.
Gerard van kampen

Berichtdoor Gerard van kampen » 09 jun 2015 15:43

Hoi Marco, In het profiel van fietsen had ik snelwegen vermijden "aan", lijkt logisch want daar wil je niet fietsen. In de route welke ik uit probeerde ging ik twee keer onder een snelweg door. Zou het bestaan dat de Oregon in de war raakt omdat ie denkt dan op een snelweg te zitten terwijl dat vermeden moet worden. Vandaag nog een keer geprobeerd met snelwegen vermijden niet aangevinkt en dan lijkt er geen routeberekeningsfout op te treden. In elk geval bedankt voor het meedenken.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”