Routenamen vanuit Basecamp naar GPS overzetten

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Gerard van kampen

Routenamen vanuit Basecamp naar GPS overzetten

Berichtdoor Gerard van kampen » 08 jun 2015 11:20

Hoi Forum, Ik maak in Basecamp een route in de open fiets kaart en stuur deze route dan naar mijn Garmin Oregon. Als ik dan op Garmin in het overzicht van beschikbare routes kijk lijkt de route de naam te hebben gekregen van het eerste waypoint en niet de naam welke ik in BC gegeven heb. Op de Oregon kan ik de routedetails niet opvragen en dan naam wijzigen zoals bij een route welke direct op de GPS gemaakt is. Ik wil meerdere routes vanuit een zelfde vertrekpunt maken en in de GPS zetten. Het zou daarbij handig zijn als die routes een begrijpelijke naam krijgen. Hoe doe ik dat?
Gerard van kampen

Berichtdoor Gerard van kampen » 08 jun 2015 11:30

correctie; Ik zie inmiddels dat als ik meerdere routes in de GPS heb overgebracht bij opvragen de optie "naam wijzigen" wel beschikbaar is. Blijft wel mijn vraag staan of de gewenste routenaam niet in BC ingegeven en overgedragen kan worden.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 jun 2015 15:48

Linksboven in Mijn Gegevens zijn geen route namen, dat zijn lijst(map)namen. Als je die exporteert, dan wordt het een bestandsnaam, maar nog steeds geen route naam.

In een lijst(map) zitten de routes, die komen linksonder. Dat is de naam van de route/spoor/waypoint. Via rechtermusknop op een route/spoor/waypoint en dan naam wijzigen. Of dubbel klikken op het gegeven linksonder en dan bij routes het vinkje automatische uitzetten.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Gerard van kampen

Berichtdoor Gerard van kampen » 09 jun 2015 10:14

Bedankt Marco, Na een tijdlang proberen en een enkele vraag / antwoord begint het duidelijk te worden hoe je routes maak in BC en naar de GPS kan exporteren. Toch nog een vraag over de filenamen. Ik gebruik de Windows verkenner om in de Garmin GPS wat files op te ruimen. Als je een route naar de GPS stuur zie ik dat er op de GPS in de map "GPX" twee files komen; "Route GPX" en "Waypoints.GPX". Als ik een tweede route overstuur komen er weer twee files met dezelfde namen, aangevuld met (01). Hoe zouden die files de naam van de route kunnen krijgen? Veranderen met de verkenner kan altijd wel maar lijkt niet zo handig.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 09 jun 2015 10:56

Zolang je met BaseCamp verzend vooral niet met deze bestanden gaan knoeien, heeft niet zo veel zin.

Als je wilt dat de bestandsnaam gelijk is aan de route of vakantie naam, gebruik dan de Export van lijst mogelijkheid in BaseCamp om een eigen GPX bestand te maken met eigen naam (wat niet de door de gps getoonde route naam is) en kopieer dat gpx bestand dan naar deze gpx folder.

Ik weet even niet welk type Oregon je hebt, maar als het een Oregon 6xx model is, kun je ook de routes/waypoints en sporen via BaseCamp beheren (aanpassen en verwijderen). Bij een Oregon 4xx of 5xx kan dit niet (wel op de microSD kaart).

En anders het gratis programma JaVaWa Device Manager gebruiken om bestandsbeheer te doen (wel BaseCamp afsluiten als je dat gaat doen).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”