Openfietsmap dan wel spraak en dan weer niet

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Johan1945

Openfietsmap dan wel spraak en dan weer niet

Berichtdoor Johan1945 » 18 mei 2015 06:53

Ik heb een Garmin Zumo 350 en die werkt op zich goed maar met openfietsmap heb ik dan wel een hele tijd spraak en dan opeens heb ik geen spraak meer.
Het kan zo zijn dan vanaf het begin van de zelfgemaakte route in Basecamp gewoon route informatie krijg en dan plotseling heb ik totaal geen spraak meer.
Als ik dan weer een eind gereden door op de kaart te rijden zonder route informatie dat ik dan opeens weer route informatie krijg en dat is heel verschillend wanneer wel of geen route informatie.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn want ik heb alle instellingen al geprobeerd aan te passen maar zonder resultaat.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 18 mei 2015 09:57

Werk je met Bluetooth set of werk je met de speaker in het toestel? (je hebt me dit ooit verteld, maar weet het zo niet meer).

Kans is inderdaad groot dat het aan de kaart ligt, maar bij Bluetooth headsets hoor je dit ook regelmatig dat het optreed (spraak stopt).

GPS/BT koppeling uit/aan lost het dan meestal weer op.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Johan1945

Berichtdoor Johan1945 » 19 mei 2015 06:56

Hoi Marco

Ik gebruik altijd de interne speaker ik heb niet eens een bluetooth set.
Dus dat het aan de kaart ligt had ik eigenlijk ook al gedacht maar weet het ook niet zeker.
En toch zou ik het wel in orde willen hebben dus een oplossing is welkom.
Ik doe wel alleen de openfietsmap in de configuratie aanzetten en de Garmin kaart heb ik uitgevinkt anders denk ik dat het helemaal mis gaat.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 mei 2015 21:48

Ik weet het niet, blijft moeilijk de OpenFietsMap met een zumo, geen gouden combinatie voor jou helaas.

Mogelijk dat de OSM Routable (new style) een optie is om eens te proberen?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Johan1945

Berichtdoor Johan1945 » 20 mei 2015 04:07

Marco schreef:Ik weet het niet, blijft moeilijk de OpenFietsMap met een zumo, geen gouden combinatie voor jou helaas.

Mogelijk dat de OSM Routable (new style) een optie is om eens te proberen?

Dat is toch een autokaart of heb ik het mis dan moet ik toch bicycle hebben of zie ik dat verkeerd.
En ja met de Zumo 350 is inderdaad geen perfecte combinatie maar een andere gps voor de fiets heeft helemaal geen spraak ik heb een dakota gehad maar vond dit helemaal niets.
Ik heb ook nog een Zumo 210 liggen is die dan misschien beter voor de fietsmap??
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 20 mei 2015 06:32

Ja, sorry, osm generiek is ook wandel en fietsen, maar de zumo 350 kent geen wandel of fiets stand, dus zal autowegen kiezen.

De 210 kun je ook nog eens proberen, ik ben even kwijt of je daar wel wandel stand in hebt, en anders de openfietsmap nog eens proberen.

Wanneer heb je voor het laatst de openfietsmap vernieuwd? En gebruik je dan de full versie of de light versie?
Marco.

.
Johan1945

Berichtdoor Johan1945 » 21 mei 2015 05:41

Marco schreef:De 210 kun je ook nog eens proberen, ik ben even kwijt of je daar wel wandel stand in hebt, en anders de openfietsmap nog eens proberen.

Op de Zumo 210 zit de mogelijkheid Rijden-Voetganger-Fietsen-Scooter dus dat zou goed kunnen zijn dat die wel goed werkt.
Ik ga dit uitproberen en hopen dat er toch een oplossing uit komt.
Ik heb inmiddels de osm generic new gedownload en in de Zumo 210 gezet dus de test kan beginnen.
Ik vind die kaart er erg oed uitzien in Basecamp alleen doet die kaart niet alle fietspaden nemen maar een omweg maken terwijl de Openfietsmap dat wel doet.
Maar dat kan ook aan de instellingen liggen in Basecamp denk ik.
We gaan even flink testen en de uitslag zal ik dan de uitslag geven welke gps we het beste kunnen gebruiken.
Johan1945

Berichtdoor Johan1945 » 22 mei 2015 20:56

Ik heb reeds een route gereden met Generic Routable (new style) en in de Zumo 350 en het werkt super goed ik krijg constant route aanwijzingen dus helemaal goed zo.
Dus ik ga voortaan de Generic Routable (new style) gebruiken zowel voor Basecamp als in de Zumo 350.
En hij neemt ook alle fietspaden zonder problemen en ik maar denken dat de Generic Routable (new style) voor de auto was.
Bedankt nog voor de goede tip geweldig.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”