Route/track aanpassen

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Maltje

Route/track aanpassen

Berichtdoor Maltje » 16 apr 2015 09:09

Ik heb enkele routes/tracks gedownload van het internet(gps bestanden) en deze geopend met basecamp.
Nu heb ik waypoints van naam veranderd maar als ik dan op info klik krijg ik de originele namen te zien en niet diegene die ik benoemd heb.
Wat doe ik hier verkeerd?

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 apr 2015 10:16

Er is een duidelijk verschil of het een route of een track is. Een waypoint kan op een track staan, maar nooit "erin". Een waypoint kan op een route staan, maar kan ook onderdeel van de route zijn, erin opgenomen.

Als je de naam van het waypoint veranderd, dan doe je dat in de eigenschappen van het Waypoint, of links in de gegevenslijst (rechtermuisknop). Of als deze gekoppeld is in de route via dubbelklik op het waypoint/via-punt.

Indien een Waypoint in een route staat als via-punt, dan is die gekoppeld en zal de naam veranderen, maar in BaseCamp is een via-punt ook mogelijk los, zeker als dit een geïmporteerde route is, dan kan het zijn dat ze toch onafhankelijk zijn, maar wel hetzelfde heten.

De naam van een lijst heeft verder geen invloed op de naam van de route/track in het toestel.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 17 apr 2015 16:33

Marco schreef:dan kan het zijn dat ze toch onafhankelijk zijn, maar wel hetzelfde heten

Nee, dat kan nooit. Viapunten en waypoints staan onder de motorkap in BaseCamp in dezelfde tabel, en daar kunnen niet twee items met dezelfde naam in voorkomen. Een item in die tabel is óf waypoint, of viapunt, of allebei.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”