Route weergave

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Dagini

Route weergave

Berichtdoor Dagini » 17 mar 2015 08:48

Ik heb een route gemaakt met basecanp doch wanneer ik deze op mijn etrex30 zet krijg ik enkel strepen zie foto
Afbeelding
Terwijl deze in basecamp goed word weergegeven en als spoor word die ook weergegeven, op de gps staat de basemap en ofm aan
Via sporen heb ik een route gemaakt met 20 punten
wat is het probleem
Afbeelding

voorheen was dit geen probleem
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 mar 2015 12:21

Met aangesloten eTrex, aan BaseCamp, dan rechtermuis op Interne opslag van toestel en dan de toesteloverdrachtsinstellingen bekijken.

Zet daar alle vinkjes uit voor eTrex en microSD kaart. Daarna de route uit de eTrex verwijderen en nog eens opnieuw verzenden.

Als de vinkjes bij alle toestel overdrachtsinstellingen al allemaal uit staan is er wat anders aan de hand, als je de route eigenschappen toont van deze route, hoeveel via-punten zitten er dan in?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Dagini

Berichtdoor Dagini » 17 mar 2015 12:45

Deze stonden inderdaad allemaal uit , heb aangepast zoals foto en opnieuw geplaatst en dan was het goed
Afbeelding

het aantal routepunten is 25
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 mar 2015 13:32

Marco schreef:Zet daar alle vinkjes uit voor eTrex en microSD kaart. Daarna de route uit de eTrex verwijderen en nog eens opnieuw verzenden

Volgens mij schreef ik dat ze uit horen te staan :) ;)

Probeer het nog eens, als ze nu uit staan?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Dagini

Berichtdoor Dagini » 17 mar 2015 16:53

Dat was inderdaad zo , maar alles was uit en dan lukte het niet, ik heb ze aangevinkt en dan lukte het wel .
Heb deze namiddag de route gefietst en alles ging prima .
Zal morgen alles terug uitzetten en nogmaals een route inladen en zien of het lukt.
laat het resultaat dan weten maar toch reeds dank voor uw reactie
Dagini

Berichtdoor Dagini » 18 mar 2015 08:40

Heb terug een paar routes gemaakt en zoals u melde alle vinkjes weggehaald en deze dan overgebracht naar mijn etrex en heb terug het probleem zoals gemeld
alle vinkjes uitzetten geef dus wel problemen!!
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 18 mar 2015 12:05

Is de kaart in het toestel exact dezelfde als op de computer in BaseCamp? Dat is erg belangrijk bij het overbrengen van gerouteerde routes om ervoor te zorgen wat in BaseCamp staat ook exact zo in het toestel aankomt.

Een van de vinkjes zorgt ervoor dat de route berekent wordt bij overdracht op de kaart van het toestel, maar dat kan tevens betekenen dat de route in het toestel toch anders wordt dan bedoeld was (meestal kleine afwijkingen).

Als de kaart niet gelijk is, zal het toestel zelf de route berekenen en soms treden daar rare sprongen in op. Met tracks/sporen hebben we hier geen last van, maar ook geen aanwijzingen in het toestel.

Ik raad u aan om een sessie te boeken bij onze GPS Helpdesk voor een uurtje, dan kan ik de instellingen voor u controleren en laten zien waar de knelpunten zitten. En hoe u dit het beste kunt oplossen.
Marco.

.
Dagini

Berichtdoor Dagini » 21 mar 2015 12:01

De kaarten zijn identiek
Bedankt Marco voor de reactie en zal eens nadenken over uw voorstel

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”