Route maken Basecamp V4.4.6 en GPS MAP62 op een MAC

Routes en tracks/sporen voor iedereen. Kopieer niet zomaar een route, maar link dan naar de betreffende site.
Prozah

Route maken Basecamp V4.4.6 en GPS MAP62 op een MAC

Berichtdoor Prozah » 29 jan 2015 18:06

Hallo,

Ik heb een route gemaakt in Basecamp;netjes eerst een aparte lijst gemaakt, de route onderdelen zijn ook zichtbaar in het veld links. Echter als ik dit exporteer naar de GPS krijg ik de onderdelen allemaal afzonderlijk te zien (op het moment dat ik kies voor find>route in de GPS).
Wat doe ik verkeerd?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jan 2015 18:39

Waarschijnlijk doordat het allemaal korte stukjes route zijn en niet 1 geheel.

Probeer linksonder in de gegevens lijst eens meerdere route delen te selecteren via CTRL toestel + muisklik, naar de geselecteerde routes blijven wijzen en dan rechtermuisknop - Routes samenvoegen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Prozah

Berichtdoor Prozah » 30 jan 2015 14:54

Marco schreef:Waarschijnlijk doordat het allemaal korte stukjes route zijn en niet 1 geheel.

Probeer linksonder in de gegevens lijst eens meerdere route delen te selecteren via CTRL toestel + muisklik, naar de geselecteerde routes blijven wijzen en dan rechtermuisknop - Routes samenvoegen.

Hallo Marco,
Ik kan de verschillende routedelen wel selecteren, maar rechts klikken geeft niet het gezochte menu. Ook in de menubalk kan ik nergens zo'n optie vinden.

Is het mogelijk om gelijk bij het route samenstellen er een (1) route van te maken en hoe dan :( ?

Hallo Marco,

Ik heb een 'work around' gevonden: als ik de zoom functie en de route functie met elkaar combineer (inzoomen, op een punt op de route klikken, uitzoomen om naar het volgende deel van de route te gaan, etc) maak ik inderdaad allemaal aparte, korte routes. Wat ik nu doe is zorgen dat mijn hele wandelgebied op het scherm staat en dan een route maken via de verschillende acttractiepunten. Daarna kan ik in- en uitzoomen om de route aan te passen waar nodig. Misschien is dit ook de enige manier, voor nu werkt dit voor mij. Dank je wel voor je tip!
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 jan 2015 16:19

Ah, sorry op de Mac :)

Routes combineren, open er 1 en sleep de andere route erin en voordat je de sleep actie beëindigd, kun je ook bepalen voor/achter welk via-punt in de route je deze wilt slepen (zwarte streep tussen de via-punten.

Herhaal dit voor elk route deel. Daarna deze route bewaren en de anderen verwijderen, anders wordt het erg verwarrend op je scherm.

Als je een route maakt, probeer dan zoveel mogelijk met ( + en - toetsen op keyboard) te schuiven en de scroll wiel functie om in en uit te zoomen. Zo kun je dan stap voor stap de kaart schuiven en iedere keer een routepunt plaatsen.
Zeker het zoomen gaat veel beter met toetsenbord of met een losse (windows) muis dan met een touchpad.

Wil je een route verder gaan op de Mac, kies dan route maak gereedschap (3 vierkantjes met rechte streepjes ertussen) en dubbel klik daarna links onder in de gegevenslijst op de de route, zodat het eigenschappen venster wordt getoond. Nu zul je op de kaart zien dat het routegereedschap is gekoppeld aan het laatste routepunt en kun je verder gaan. Het eigenschappen venster kan weer gesloten worden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Routes & Tracks/Sporen ”